12 stvari koji profesionalci svaki dan pospremaju za savršeno uredan dom i to - bez velikih čišćenja
- Nekad smo umorni, često u žurbi ili jednostavno imamo previše toga za obaviti da bismo se još bavili i pospremanjem doma
- Nered se lako stvori, a profesionalci kažu kako je zato važno svakodnevno obratiti pozornost na ključna mjesta
- Ovih 12 manjih kućanskih poslova trebala bi imati na umu svaki dan ako želiš da tvoj dom uvijek blista
Sigurno si čula kako male stvari mogu dovesti do velikih promjena, a prema profesionalnim organizatorima, ova uzrečica preduvjet je svakog urednog doma. Zašto bi cijelo poslijepodne ili čak vikend odvajala na sređivanje svog doma, kada možeš uživati u ugodnoj šetnji s društvom? Tajna je, dakle, u svakodnevnom ulaganju manjih napora i svi će htjeti znati kako pronalaziš vrijeme za održavanje stana urednim. Trebaš smo obratiti pozornost na sljedeće stavke koje organizatori doma nikad ne ostavljaju za sutra. Uštedjet će ti puno vremena.
1. Odjeća
Pranje rublja podrazumijeva više faza, a završna je ona u kojoj svoju čistu odjeću pospremiš u ormar ili previđena mjesta. Ostavljanje složenog rublja u košari ili nabacanoj na hrpi u kutu sobe ostavit će dojam neurednosti, a zamisli koliko ćeš tek vremena morati uložiti dok raspremiš kritičnu točku. Potrudi se proces obaviti do kraja. Osim toga, ako ti se ova navika uzastopno ponavlja, profesionalci smatraju kako je možda došlo vrijeme da se riješiš viška odjeće.
2. Ostaci hrane
Kako bi izbjegla kaos u svom hladnjaku a potom i bacanje hrane, organizatorica Ellen Delap savjetuje mudro pohranjivanje ostataka od ručka ili večere, ali i uvođenje tjednog plana objedovanja koji uključuje ostatke. Primjerice, ako ti je ostalo piletine od ponedjeljka, upotrijebiti je možeš sljedeći dan u jelu s tjesteninom. Ostatke hrane pohrani na vidljivo mjesto u hladnjaku kako na njih ne bi zaboravila.
3. Cipele
Naravno da je odlaganje obuće prva stvar koju želimo napraviti pri ulasku u kuću. Problem nastaje onda kada se neuredna hrpa cipela i tenisica nakupi kod ulaznih vrata. Organizatorica Kathy Vines savjetuje ulaganje u ormariće za cipele ili nabavljanje ukrasnih košara za svakog člana obitelji za brzo odlaganje. No, svakih nekoliko dana ne zaboravi iz hrpe obuće u košari odvojiti nekoliko pari i pohraniti ih u ormarić za cipele.
4. Automobil
Automobili su prilično skučeni prostori u kojima svakodnevno boravimo pa su prilično podložni stvaranju nereda. Ostavljanje upotrebljenih maramica, ostataka ambalaže vrlo brzo mogu stvoriti dojam neurednosti, a organizatori savjetuju da takve zaostatke odmah izbaciš pri prvom zaustavljanju. Također, u vozilu je zgodno imati i malu kantu za smeće koje će nepotrebne otpatke držati daleko od očiju i njuha.
5. Pošta
Hrpe pošte narušit će uredni dojam tvog doma, a čarobno rješenje je, napominju organizatori, provjeravanje pošte čim ju dobiješ. Ovisno o sadržaju, najbolje je zatim poštu sortirati u unaprijed organizirane pretince, kutijice ili slično s natpisima ‘za napraviti, ‘za platiti’ ili ‘za pohranu’.
6. Svakodnevne stvarčice
Premeti koje koristimo svakodnevno poput ključeva, sunčanih naočala ili slušalica na površinama našeg namještaja mogu pridonijeti stvaranju nereda. Osim toga, lako se zametnu pa ih je poslije teško pronaći. Rješenje je u njihovom odlaganju, npr. u košarice koje vise na zidu ili posebne kutijice. Ako je u kućanstvu više članova najbolje je da svatko ima svoje odlagalište.
7. Hodnik
Ulazni prostor u dom obično nam služi da odlažemo svoje kapute, torbe, kape, šešire….Izvrsna formula za gomilanje nereda ako se to ne radi na promišljen način. Organizatori zato savjetuju postavljanje dekorativnih vješalica u blizini ulaznih vrata za onu odjeću i dodatke koje najčešće koristiš. Također, svaki član u kućanstvu bi trebao imati svoju vješalicu, a pravilo je da se na nju ne vješa više od jednog kaputa ili torbe.
8. Kuhinjska radna površina
Stavljanje prljavog suđa odmah u perilicu ili njihovo pranje odlična je navika zbog kojeg će tvoja kuhinja uvijek izgledati uredno. Stručnjaci savjetuju da perilicu za suđe pokreneš navečer, a ujutro izvadiš čisto posuđe te ga staviš na svoje mjesto. Tako se nećeš nikada pitati je li tvoje posuđe koje najčešće koristiš prljavo ili čisto.
9. Dnevna lista zadataka
Liste zadataka gotovo su neophodne u dobroj organizaciji. Ipak, ako s njima pretjerujemo mogu djelovati obeshrabrujuće i imati suprotan učinak. Sasvim pojednostavljena i realna lista zadataka trebala ti pomoći da posložiš svoju listu prioriteta. Bez obzira koristiš li je u digitalnom formatu ili na papiru, stvari naviku da je redovito provjeravaš.
10. Stvari koje su na krivom mjestu
Ključ urednosti je osigurati da svaka stvar ima svoje mjesto. Da bi ovo funkcioniralo, organizatori savjetuju jednom dnevno prošetati stanom s košaricom te skupiti sve stvari koje se nađu na krivom mjestu, a zatim ih pospremiti gdje pripadaju. Također, mudro je imati i košaricu za stvari koje trebaju ‘izići iz kuće’, poput knjiga koje potrebno vratiti u knjižnicu ili predmeta koje želiš zamijeniti u trgovini.
11. Radni stol
Radne zadatke najbolje ćeš obaviti ako ujutro sjedneš za čist radni stol bez nereda i nepotrebnih premeta koji će ti odvlačiti pažnju. Dobro organiziraj svoj radni prostor tako da svaka stvar ima svoje mjesto i usvoji naviku večernjeg pospremanja za produktivno jutro.
12. E-mailovi
Digitalni nered se također ubraja! Kako bi izbjegla da te preplavi kaos u svom digitalnom poštanskom sandučiću, stručnjaci savjetuju da svaki dan odvojiš nekoliko minuta i odgovoriš na mailove, a one nepotrebne izbrišeš. Za još učinkovitije rješavanje problema, možeš si definirati filtere koji će tvoj inbox ostaviti manje zatrpanim neželjenom poštom.