Burberry mijenja koncept: Sve nakon revije, odmah u dućanima
U modnoj industriji dogodila se velika promjena, a upravo ste vi - publika - za to zaslužni. Tradicionalni modni kalendar - proljeće/ljeto u jesen/zima - više se neće igrati sa strpljenjem kupaca koji žele nove komade brže i u većoj količini. Kupcima je dosadilo čekati šest mjeseci na nešto što su već sto puta vidjeli na Instagramu da im je dosadilo. Bitno je ostati u toku. Ideja kolekcija bez sezona postaje sve privlačnija u dobu kada želimo nešto kupiti nešto što nam se sviđa odmah kada to vidimo.
Uvijek korak ispred svih, što se tiče modnih inovacija, Burberry je odlučio spojiti mušku i žensku reviju u jednu te tako prepoloviti svoje godišnje revije sa četiri na dvije. Kolekcije će biti dostupne odmah nakon zatvaranja piste, i u trgovinama i u web shopovima, pa se više neće trebati čekati mjesecima na kolekciju. Još nekolicina dizajnera odbacilo je tradicionalni modni kalendar, lansirajući kolekcije u trgovine odmah nakon revija, ali sada kada je to učinilo ime poput Burberryja sigurno će se brojni priključiti. Tom Ford to je učinio već istog dana.
Koncept dviju sezona osmišljen je prije interneta i društvenih medija kada su revije bile namijenjene prvenstveno modnim insajderima - kupcima i medijima - kako bi pregledali kolekcije mjesecima prije nego ih lansiraju u trgovine. I to se savršeno uklapalo u mit o tome da visoka moda nije za 'obične smrtnike', a glamurozni spektakli na tjednima mode i odabrana elita u prvim redovima uvijek su izgledali nedostižno. No, nije samo do interneta i društvenih medija. Činjenica jest da najveći igrači, poput globalno poznate Inditex grupe, koja drži brendove poput Zare, Bershke, Stradivariusa, Pull & Beara itd., u samo nekoliko tjedana od fashion weekova, u dućanima već imaju slične, dakako, puno prihvatljivije verzije. Za pretpostaviti jest da je i ovo utjecalo na novi koncept fashion weekova.
Ostaje vidjeti kako će high street brendovi reagirati.
Dizajneri žele poručiti da moda postoji zbog širokih masa te mijenjaju način razmišljanja i daju kupcima što žele kako bi kupovali njihovu odjeću. Moda predstavlja želje, ukuse i stilove nekog određenog razdoblja, a modno osviješteni ljudi ništa ne mrze više od čekanja. Kupci su htjeli nešto što im modna industrija nije pružala, pa je bila prisiljena to promijeniti.