Umjetna inteligencija dodaje novo zanimanje u svoj portfolio: uskoro bi mogla stvarati parfeme
- Unilever je najavio investiciju od 100 milijuna eura kako bi proširio svoje prisustvo u svijetu mirisa, koristeći neuroznanost, umjetnu inteligenciju i digitalne alate za stvaranje inovativnih proizvoda
- U sklopu ove inicijative, kompanija okuplja globalni tim iskusnih parfumera i osigurava im pristup bogatom izboru sirovina za razvoj sofisticiranih i održivih mirisnih kompozicija
- Cilj im je, kažu, spojiti znanost i kreativnost kako bi se stvorili mirisi koji ne samo da osvježavaju, već i pozitivno utječu na raspoloženje te postavljaju nove standarde u industriji
Unilever, svjetski poznata britanska multinacionalna tvrtka koja proizvodi robu široke potrošnje, najavila je nimalo beznačajnu investiciju od čak 100 milijuna eura kako bi proširila svoje prisustvo u svijetu mirisa. Ono što je posebno zanimljivo je to da im se strategija temelji na sinergiji najmodernijih znanstvenih pristupa, a među kojima su najvažniji neuroznanost, umjetna inteligencija i razvoj digitalnih alata.
Iako Unileveru mirisi nisu nepoznanica te su ih kroz godine istraživali ne bi li svoje kozmetičke proizvode i sredstva za čišćenje pretvorili u sinonime za svježinu i čistoću, nova inicijativa podiže stručnost kompanije na ovom polju na potpuno novu razinu. Želja im je da im ovaj iskorak omogući veću agilnost u prepoznavanju i odgovoru na globalne trendove mirisa, a uz pomoć najnovijih digitalnih alata, umjetne inteligencije i neuroznanstvenih tehnika, vjeruju da neće stvoriti samo vrhunske proizvode, već i ojačati svoju poziciju na tržištu te postaviti nove standarde u svijetu mirisa, otvarajući vrata budućnosti u kojoj znanost i umjetnost djeluju u savršenoj harmoniji.
Prema ovom planu, pružanje proizvoda vrhunske kvalitete uključivat će stvaranje vlastitih jedinstvenih mirisa, a kako bi ovo ostvarili, okupili su globalni tim iskusnih parfumera iz Ujedinjenog Kraljevstva, SAD-a i Indije. Ovi će stručnjaci imati pristup impresivnom izboru od više od 1000 različitih sirovih sastojaka, što će im omogućiti kreiranje sofisticiranih, umjetničkih i inovativnih mirisnih kompozicija, a u procesu stvaranja će posebnu pažnju posvećivati analizi podataka, testiranju i procjeni mirisnih formula, kako bi osigurali besprijekornu kvalitetu i održivost.
Kakvu točno ulogu umjetna inteligencija ima u ovoj priči? Pa, želja je da im oslanjanje na razvoj digitalnih tehnologija i dostupnih alata omogući veću kontrolu nad dizajnom mirisa. Cilj je spojiti Unileverovu stručnost u neuroznanosti s kreativnošću parfumerstva kako bi se dublje razumjelo kako mirisi utječu na ljudsko raspoloženje i emocionalno blagostanje, a rezultat bi trebali biti mirisi koji neće samo lijepo mirisati i osvježavati prostor već i podizati kvalitetu života. Imajući u vidu brzinu kojom umjetna inteligencija napreduje, uopće nas ne bi iznenadilo kada bi joj u narednim godinama pripala pozicija vodećeg parfumera!