Priča o Augustinusu Baderu postala je legenda u beauty krugovima, a njegovi proizvodi su doista jedinstveni
- Premda nema desetke beauty proizvoda i linija u svom asortimanu, kreme i serumi branda Augustinus Bader osvojili su 92 prestižne svjetske nagrade u 51 mjesec
- Carla Bruni, uz Melanie Griffith i Courteney Cox, tek su neki od ulagača u ovu tvrtku
- Svaki proizvod Augustinus Bader, a ima ih ukupno 11, revolucionaran je u industriji ljepote
Priča o Augustinusu Baderu doista je prava legenda: naime, profesor Bader, jedan od vodećih svjetskih stručnjaka za matične stanice, proizveo je revolucionarni gel za rane koji rehabilitira kožu žrtava opeklina, bez potrebe za presađivanjem ili stvaranjem ožiljaka. Ubrzanje vremena zacjeljivanja koje su iskusili pacijenti koji koriste Baderov gel za zacjeljivanje rana iznosi 50 posto!
Na večeri koju priređuje Robert Friedland, milijarder i dugogodišnji mentor Stevea Jobsa, Bader upoznaje Charlesa Rosiera, mladog francuskog financijera. Razmišljaju o idejama za financiranje potrebnih kliničkih ispitivanja za proizvod, koji bi se vjerojatno kretali u desecima milijuna. Farmaceutske tvrtke nisu bile baš zainteresirane, jer je većina žrtava opeklina u zemljama u razvoju gdje je tržište sofisticiranih proizvoda za liječenje zanemarivo.
Rosier je imao bljesak inspiracije: Može li Bader iskoristiti ono što zna o zacjeljivanju rana da napravi kremu protiv starenja? „Da!“, odgovara Bader bez oklijevanja. Dvije godine i mnogo nagovaranja kasnije, profesor izrađuje prototip kreme za njegu kože i vrlo brzo svatko tko je ikad imao više od prolaznog interesa za kremu za lice priča o njoj.
Brend za njegu kože Augustinus Bader s prometa od 7 milijuna dolara u 2018. godini porastao je na 70 milijuna dolara u 2020. godini. Također je usput razbila tradicionalne konvencije luksuzne njege kože. Za početak, tvrtka je lansirala samo dva proizvoda za lice, The Cream (za normalnu/masnu kožu) i The Rich Cream (za suhu kožu) i inzistirala je da su – osim sredstva za čišćenje i SPF – one sve što se treba koristiti. Bez kreme za oči, bez kreme za vrat, bez seruma ispod, bez primera na vrhu – samo jedna krema, i to vrlo specifične dvije pumpice. E, to je bilo intrigantno. Većina luksuznih marki za njegu kože (kreme se prodaju po oko 1800 kuna) ne prodaju samo san – prodaju režim.
Charles Rosier vjeruje da im je u početku pomoglo neiskustvo u industriji ljepote. „Da sam znao koliko je industrija složena i konkurentna, možda ne bih imao toliku strast prema njoj. Ali, budući da sam vidio što Augustinusova znanost može učiniti, bio sam doista uvjeren da može stvoriti proizvod koji je nov i kvalitetniji od bilo čega drugog na tržištu."
Kako se pokazalo, bio je u pravu. Slavne osobe, koje su obično dobro plaćene za promociju kozmetičkih marki, nisu samo preporučivale kremu Augustinus Bader bez ikakvog poticaja, nego su i ulagale u tvrtku (Courteney Cox, Melanie Griffith i Carla Bruni). Obično su cinični urednici ljepote raspravljali o tome sa žarom ovisnika. A u veljači je panel od više od 300 stručnjaka iz industrije izglasao Cream i The Rich Cream kao najbolji proizvod za njegu kože svih vremena časopisa 'Women's Wear Daily' (Crème de la Mer, lansirana 1965. godine, zauzela je drugo mjesto, a Estée Lauder Advanced Night Repair, iz 1982., zauzela je treće mjesto), uredno zaokruživši ugodnu statistiku od 36 nagrada u 36 mjeseci.
Bader, tihi 61-godišnji Nijemac s leptir-kravatom, jednako je oduševljen i zbunjen uspjehom marke. Prije nego što je napravio kremu za lice, kaže da nikada u životu nije koristio proizvod za njegu kože. Ali, sviđa mu se što se sada, kad koristi kremu prije brijanja, više ne poreže. Nikad mu ne bi palo na pamet da stvori režim tipa čišćenja/toniziranja/hidratacije. „Ljepota je uvijek iznutra“, kaže. „Ne treba rutina, na što su mnogi ljudi navikli. Ideja je da se odmah nakon pranja lica koristi The Cream ili The Rich Cream. Sve je u tom jednom proizvodu.“
Blizu 10 posto profita brenda u 2019. i 2020. godini otišlo je za istraživanje zacjeljivanja rana i druge dobrotvorne svrhe. Ono što ga je konačno uvjerilo da se upusti u projekt bila je reakcija njegovih pacijenata na njegov rani prototip: „Kad sam dao proizvod pacijentima s dijabetičkim ranama, njihova je koža postala zdravija i jača, a i mogao sam eih vidjeti sretnima... tako da je za mene, premda je to bio samo proizvod za njegu kože, dobio neku vrstu medicinskog značenja.“
Subverzivan je i uočljiv nedostatak „čudesnih“ sastojaka marke. Baderov rad vodi se načelom da koža već sadrži sve što joj je potrebno - važna je komunikacija između stanica, a ne nanošenje beskonačnih novih sastojaka koje koža ne prepoznaje.
„Konvencionalna medicina vrlo često pokušava pomoći liječenjem simptoma, ali ono što pacijent zapravo želi jest proces ozdravljenja“, kaže. Same kreme sadrže kompleks nazvan TCF8, za koji kaže da je „uglavnom sastavljen od vitamina, aminokiselina i lipidnih struktura“.
Prema Charlesu Rosieru, Bader je vjerojatno osoba u timu koja je najstroža u pogledu upotrebe samo nježnih sastojaka – što znači da je brend također u stanju zadovoljiti trenutni apetit za „čistom“ njegom kože. Zato nema SPF; jer se Bader žestoko protivi kemijskim filterima za sunčanje i do sada je smatrao da je teško napraviti vrhunsku zaštitu od sunca bez njih. I, kaže Bader, malo sunca je dobro za kožu – kao i malo stresa (i sok od mrkve: kaže da ljudi koji jedu puno mrkve općenito imaju dobru kožu).
Prošlog mjeseca brend je lansirao i vegansku verziju The Rich Cream, s uklonjenim originalnim sastojcima poput pčelinjeg voska i lanolina i blago unaprijeđenom formulacijom. Ima istu bogatu teksturu i istu nevjerojatnu sposobnost - koju obožavatelji mogu satima hvaliti – da „zagrli“ kožu u roku od nekoliko sekundi od nanošenja.
Ali, postaje li sve teže izbjeći privlačnost beauty mainstreama? Neki poklonici su nedavni niz novih lansiranja shvatili kao znak da se brend udaljava od svoje izvorne filozofije „jedna krema je sve što ti treba“, i da je kao rezultat toga izgubio nešto od autsajderskog šarma. U drugoj polovici 2020. godine, lansiranja su stigla gusto i brzo: sada postoje esencija, ulje za lice, balzam za čišćenje, gel za čišćenje i balzam za usne, plus ulja i losioni za tijelo.
Rosier ističe da većina njihovih konkurenata „ima oko 200 proizvoda“ i da je prošlogodišnje usko grlo u lansiranju uglavnom uzrokovano zastojima u laboratoriju, kao i zbog Covid-19. „Možda se naša filozofija malo promijenila s 'Dat ćemo ti jednu kremu' na 'Dat ćemo ti osnovne osnove rutine njege kože'“, priznaje. „Nikada nećemo napraviti 20 seruma, ali ćemo proizvoditi one za koje smatramo da mogu biti bolji od ostalih stvari koje postoje na tržištu, i omogućiti ti da imaš Augustinus Bader rutinu i da ne moraš miješati naše proizvode s drugim markama.“
S obzirom na to koliko je trenutna opsesija Baderom grozničava, čini se malo vjerojatnim da će kupce trebati puno uvjeravati da ne miješaju proizvode drugih marki u svoje rutine. Ono što je diskutabilno je koliko dugo ovaj brend može ostati takav kakav jest. Oduvijek otpadnik, Bader je manje zainteresiran da bude autsajder ljepote nego da potakne ostatak terena da podigne svoju igru.
„Ova nova strana ljepote u mom radu je zanimljiva jer, u konačnici, zdrava koža pridonosi ljepoti – a za mene to nije nešto površno, to je nešto apsolutno relevantno za sav posao koji radim, uključujući medicinska istraživanja. Na neki način, nadam se da možda ono što možemo učiniti jest da malo promijenimo igru o tome što proizvod za njegu kože možda želi postići.“ A to zvuči kao prava nada u staklenki…