Vratila se u Omiš i brendom domaće prirodne kozmetike osvojila turiste: ''Ja ne razmišljam o odlasku, ja sam se već vratila''

privatna arhiva Kristijana Musića Višnja u svojoj trgovini
Vidi originalni članak
  • Višnja Marušić okuplja hrvatske brendove koji se bave izradom hrvatske, prirodne i ručno rađene proizvode
  • Za njenim proizvodima ludi su turisti koji rado ostavljaju svoje pozitivne dojmove na društvenim mrežama
  • Višnja se u rodni Omiš vratila nakon godina seljenja i, iako nije uvijek lako, vjeruje da može uspjeti

Omišanka Višnja Marušić (34) po struci je diplomirana ekonomistica i žena je koja stoji iza brenda Origin Croatian Cosmetics. Njen brend okupulja hrvatske brendove koji se bave isključivo ručno rađenom kozmetikom koja je prirodna toliko da je jestiva, a svoju kozmetiku prodaje u maloj (ali preslatkoj!) trgovini u centru Omiša.

Organsko, hrvatsko i ručno rađeno

''Brend Origin Croatian Cosmetics okuplja hrvatske brendove koji imaju sto posto prirodne i organske, ručno rađene kozmetičke proizvode i sve mora biti toliko prirodno da je jestivo. Kada sam, prije 4 godine, pokretala brend, vodila sam se s nekoliko čvrstih smjernica. Stvorila sam svoj koncept koji okuplja proizvode za koje sa sigurnošću mogu reći da je sto posto prirodan, da jest organski, da jest hrvatski i da jest ručno rađen. Birala sam po tom nekom osjećaju koji me vodio. Osim samog mirisa, teksture i toga kako proizvod izgleda u pakiranju, bitno mi je bilo koji ja osjećaj imam oko toga. Koji ja osjećaj imam oko proizvoda i proizvođača.'' - priča Višnja pod čijim se brendom danas nalaze ugledna imena prirodne kozmetike poput Herbe Dalmacija, Prunus Nature, Azene, Lavandinih vrtova, Spartiuma, Immortele, brenda 757, Cvijeta morske soli, Kuće magične trave, Spoozve, Oriolija i Hildegarda.

"Ljudi uvijek donesu brojke, a brojke nikad ne donesu ljude"

Odmah nas je zanimalo što to točno možemo naći ako se u kupnju zaputimo u uske kale Omiša. ''Na Origina može se naći sve što ženi treba od glave do pete, a i neke stvari koje trebaju muškarcima. Možeš naći nešto za kosu, za lice, za tijelo. Uglavnom, svi proizvodi preparativne su naravi. Nemam dekorativne kozmetike jer u Hrvatskoj nema baš dekorativne kozmetike koja je prirodna, a da ima potrebne certifikate'' - kaže mlada poduzetnica koja u trgovini zapošljava dvije djevojke kojima je jako zahvalna na trudu i vjeri u brend: ''U trgovini mi rade dvije djevojke i one su mi beskrajna pomoć. Uvijek stavljam naglasak na to da su mi ljudi važniji od brojki jer ljudi uvijek donesu brojke, a brojke nikad ne donesu ljude.''

Posao je pokrenula s posuđenim novcem

Iako sada, sa četiri godine odmaka sve izgleda lakše, Višnjini počeci nisu bili lagani. ''Od ideje do trgovine trebalo mi je jako malo. Sve sam smislila krajem ožujka, a 1. lipnja je bilo otvorenje. Nisam imala puno vremena, a ni resursa. Krenula sam iz minusa, od posudbi. Sve to me, kao osobu koja ima problema s fokusom, poguralo i pomoglo mi da krenem. Mislim da je svima podjednako teško u pokretanju vlastitog brenda. Birokracija je neumoljiva, uvijek ti treba još jedan papir, uvijek dolazi neki trošak na koji nisi računao, svako malo stigne neki novi zakon. Zakoni nisu baš skloni malom poduzetništvu, tretiraju te kao i nekog puno, puno većeg. Mislim da mi je kao ženi možda bilo lakše ostati strpljiva i blago nastupati u kriznim situacijama. '' - kaže Višnja čiji je brend danas prepoznat, ali prvenstveno - među strancima.

Turisti obožavaju njene proizvode

''Klijenti su mi uglavnom turisti. Njima se sviđa kada je nešto originalno i autentično, kad je hrvatski proizvod. Šteta je što su baš takvi proizvodi još uvijek premalo zastupljeni na našem tržištu, a prevladavaju kineski proizvodi. Mislim da turisti znaju cijeniti domaće, posebice kad osjete da je nešto autentično, da im ne podvaljuješ, da im ne nabijaš preveliku cijenu i da im daš istinsku vrijednost.'' - kaže ova diplomirana ekonomistica čiji je Instagram prepun fokti s nasmijanim turistima. Primarne nacije koje posjećuju Omiš su Poljaci, Slovaci i Česi pa oni često kupuju, ali Višnja smatra kako vrijednost proizvoda najlakše prepoznaju Skandinavci: ''Kad dođe Skandinavac, koji nije primarni turist u Omišu, on će puno lakše prepoznati vrijednost proizvoda. On dolazi kao ekološki osviještena osoba, kao osoba koja cijeni prirodu i prirodno, kome je to stil života.''

Hrvati nisu dovoljno osviješteni po pitanju prirodne kozmetike

S obzirom da se turisti u Omiš nerijetko vraćaju više godina zaredom, neki joj se klijenti vraćaju i dolaze po proizvode koje su već kupovali. Među anegdotama koje pamti, Višnja se prisjetila grupe turista koja ju je, kad je promjenila lokaciju trgovine, posvuda tražila. ''Bila je jedna situacija u kojoj je dijete imalo osip po koži i preporučila sam kremu jednostavnog sastava - maslinovo ulje, eterično ulje lavande, pčelinji vosak i ulje pšenične klice. To su doslovno sastojci koje sama možeš kupiti i napraviti kremu. To je krema koja je bebi pomogla, a nijedna druga nije mogla pomoći'' - prisjeća se Višnja kojoj je istinski žao što Hrvati još uvijek nisu toliko osviješteni po pitanju prirodne kozmetike.

Ona nikuda ne ide, ona se već vratila

''Trend je svakako rastući, ali sve je to još uvijek neznatno. Ljudi koji uđu u dućan su jako rijetko Hrvati. Naši ljudi još uvijek vole ono što je kul, ono što ima zvučno ime. Ove naše stvari nemaju tako zvučno ime, ali su kvalitetne. I sad, kako uvjeriti nekoga da krema od 4 sastojka može imati super učinak na kožu?'' - priča ova mlada žena koja, tome unatoč, ne namjerava odseliti iz Hrvatske.''Bi li mi bilo bolje u inozemstvu? S obzirom na moje želje, ne bi bilo bolje, ali bilo bi profitabilnije. Meni je bitno okruženje u kojem sam. Važno mi je da stres nije velik, da je ugodno i mirno za mene, za one koji rade sa mnom i za moje kupce. Selidba bi značila promjenu cijele filozofije. Ako to jednog dana bude korak, bit će onda kada sam ja spremna za njega. Prije povratka u Omiš, imala sam deset godina seljakanja od Osijeka, Šibenika, Korčule, Zagreba. Ja sam se prije 4 godine vratila svojim korijenima, s ciljem da pustim svoj korijenje. Ja ne razmišljam o odlasku, ja sam se već vratila.''

Lekcije za tinejdžere

Višnji uskoro stiže webshop pomoću kojeg će klijenti lakše dolaziti do proizvoda tijekom cijele godine, a njena druga želja definitivno je educirati nove generacije. ''Voljela bih utjecati na nove generacije, počevši od tinejdžera. Želim ih educirati o onome što je dobro za njihovu kožu - od sastojaka do filozofije izvlačenja najboljeg iz prirode. Tiha želja mi je utjecati na ono što mladi danas smatraju lijepim. Danas se nameće ideja lijepoga koja nas vodi prema Kardashianima - obrve, trepavice, usta. Gubi se taj koncept jedinstvenosti i prirodne ljepote u koji ja vjerujem. Sama sam sklona prirodnom konceptu ljepote i prirodnom pristupu ljepoti te bih tako voljela usmjeriti svoju edukaciju'' - priča Višnja koja će tinejdžere uskoro educirati u sklopu radionica.

 

Posjeti Miss7.24sata.hr