Ana Hrgovčić iz Biljke.Plants: "Kad sam pokrenula posao, izgledala sam vrlo mlado, to mi nije išlo u prilog na sastancima"
- Ana Hrgovčić je spontano započela svoj biznis s terarijima na Instagramu
- Preselila se u Zagreb i razvila posao, otvarajući pet trgovina u različitim gradovima
- Kroz vođenje firme naučila je važne poslovne lekcije, od motivacije zaposlenika do vođenja sastanaka, te ističe kako generacija Z otvoreno traži bolje uvjete i povišice bez straha
Moja ljubav prema biljkama došla je vrlo spontano, na jednom putovanju u Nizozemsku gdje sam nabavila točkastu begoniju pa krenula malo više googlati o biljkama. Počele su mi iskakati razne biljke, a kad sam vidjela terarij, kupio me na prvu, priča nam Ana Hrgovčić, osnivačica i vlasnica brenda Biljke.Plants.
"Nisam mogla zamisliti da postoje biljke koje žive u staklu i tako se rijetko zalijevaju, to mi je bilo fascinantno. Educirala sam se o terarijima i počela ih izrađivati doma, kao hobi. Moj Instagram profil prepoznali su mediji i dobila sam veliku podršku te puno upita zainteresiranih kupaca. Ubrzo sam shvatila da postoji velik interes i da bi terariji mogli iz hobija prerasti u pravi posao. Prva velika narudžba bili su poslovni pokloni za jednu banku, a oni su mi otkrili da su me zamijetili u medijima", priča nam Ana, koja je kao i većina mladih poduzetnika započela upravo na društvenim mrežama.
Kako kaže, njezina je prednost u tom trenutku bila ta što je na našem području prva izrađivala takve terarije i postala vrlo brzo prepoznatljiva. Preselila se iz Rijeke u Zagreb kako bi se posvetila poslu i danas ima pet trgovina - u Zagrebu, Osijeku, Puli, Rijeci i Splitu. Uskoro će testirati i vanjsko tržište pop-up dućanom u Ljubljani. Bestselleri u svijetu terarija su joj bonsai drvca za koje kaže da su kupcima neodoljivi, osobito kad se ne moraju o njima puno brinuti. U međuvremenu se pojavila i konkurencija, ali upravo to je gura dalje da se razvija i bude najbolja što može. Kroz posao i odnose s ljudima Ana je naučila kako se treba postaviti prema starijima kad želi da je ozbiljnije shvate.
"Sad izgledam puno ozbiljnije, a prije četiri godine izgledala sam jako mlado, što mi na ozbiljnim sastancima nikako nije išlo u prilog. Sjećam se kad sam išla na sastanak za najam prostora u llici, potpuno sam se transformirala. Skinula sam naočale, stavila leće, našminkala sam se, ispeglala kosu i obukla bundu uz visoke pete te bila jako ozbiljna u prezentaciji. Uspjela sam ispregovarati bolje uvjete za sebe i tad sam shvatila da se moram transformirati ako želim da me shvate ozbiljno, što vrijedi i za muškarce i za žene. Osim što su me shvatili ozbiljnije, meni se podiglo samopouzdanje i sama sam sebe gledala kao poslovnu ženu iako sam bila jako mlada.
Mislim da svi trebaju oblačiti kad se radi o poslu u nešto u čemu se osjećaju nepobjedivo", kaže poduzetnica te dodaje da je jako važno prilagoditi se i igrati igru koju tržište traži.
"Učim i dalje komunicirati s ljudima, prezentacija je jako važna i idem u školu govorništva koja mi puno pomaže. Prije dolaska na sastanak imam popis tri najvažnije stvari i ne odlazim sa sastanka bez informacija koje sam si zacrtala. Danas imam 17 zaposlenih, mama i tata su preponosni i svaki su dan u proizvodnji u Vinkovcima, prate što se dogada", govori ponosno.
Ani je vođenje firme prvi ozbiljan posao uz koji je, kako kaže, doživjela i pravu osobnu transformaciju."
Ovaj članak u cijelosti, a i mnogo više pročitaj u tiskanom izdanju miss7 magazina koji te čeka na kioscima!