Viktor Drago: ''Moda me oduvijek interesirala kao kulturološki fenomen''
S obzirom da slovite kao jedan od najutjecajnijih poznavatelja mode na ovim područjima, možete li reći kako je započela Vaša ljubav prema modi?
Moda me oduvijek interesirala, ne kao ljubav prema krpicama na koje sam poprilično imun, već kao kulturološki fenomen, njen utjecaj na društvo kroz povijest i danas, način na koji komunicira sa svim granama života, a najviše kao sredstvo komunikacije kojim šaljemo poruke. Pogotovo u sadašnje vrijeme vizualnih komunikacija i medija koji dominiraju našom svakodnevicom. Svatko tko kaže da ga moda ne zanima praktički kao da se isključuje iz svoje okoline i šalje poruku nezainteresiranosti, na što će društvo uzvratiti jednako. Punk, metal, bilo koja subkulturna skupina, čak i izviđači, vojska, razne profesije upravo kroz modu šalju poruku o svojim interesima i području djelovanja na društvo u kojem egzistiraju. To je sociološki pristup modi koji me prvo zainteresirao. Nakon toga savladao sam osnove komunikacije kroz sve ostale oblike mode, vezano uz fenomen modne industrije i eto, tu sam gdje jesam danas.
Doživljavate li danas modu kao posao ili ljubav?
Najveći profesionalni uspjeh svakako je spojiti ljubav prema onome što vas zanima i posao, a ja sam se za to odlučio u počecima svoje karijere, kada modna produkcija nije ni postojala na ovim prostorima. No kada kroz posao dobijete potvrdu i zauzmete poziciju na tržištu koje je nemilosrdno, svakako možete reći da volite posao koji radite!
Pokrenuli ste Cro A Porter, jednu od najvećih modnih manifestacija u Hrvatskoj. Koja je formula uspjeha?
Cro A Porter je najveća modna manifestacija u Hrvatskoj, o čemu govore brojke, ma što god drugi govorili i mislili o tome. Temelj tog projekta je zdrav i bazira se prvenstveno na profesionalno postavljenoj strukturi, odabiru suradnika i sudionika, kvaliteti sadržaja koji plasiramo prema javnosti. Ne koristimo se PRovskim elementima kako bi dobili na kvantiteti, ne obmanjujemo javnost ni struku besmislicama, kontinuirano radimo na razvoju scene u Hrvatskoj koja se često voli komparirati s razvijenim modnim centrima koji postoje desecima godina prije naše.
Upravo je Cro A Porter ''otkrio'' brojna današnja eminentna imena domaće modne scene. Imate li neke na koje ste najponosniji?
Schwarzkopf Cro A Porter posredno je ili neposredno stvorio većinu aktualnih imena, neke kroz sam projekt, a neki su projekti nastali i kao odgovor na Cro A Porter. To je ujedno i ono na što sam najponosniji, na utjecaj našeg projekta na scenu i društvo, a izdvojiti nekog bilo bi kao da tražite roditelja da izdvoji jedno od svoje djece kao najmilije.
Smatrate li da je Hrvatska plodno tlo za modnu kreativnost ili se ipak previše ''bojimo'' izražavati?
Danas u vrijeme medijske tzv. internet demokracije, svakome je dopušteno da se izražava na način kako mu drago pa time i postaje dizajner, modni ili kakav god. Svjedoci smo procvatu raznih zanimanja koja su do nedavno bila nezamisliva, ljudi su kreativni i u svojim radionicama, svojim rukama stvaraju više ili manje uspješne stvari, plasiraju svoj proizvod preko društvenih mreža i nešto se dešava. Čini se da obrtništvo (iako je to možda demode riječ) u Hrvatskoj neće izumrijeti. Kad je riječ o modnom dizajnu, zadnje dvije sezone sam doslovce šokiran kvalitetom koju donose nova imena, mladi ljudi koji su stasali paralelno s razvojem domaće scene, tako da s nestrpljenjem čekam vremena koja dolaze.
Osim mode, koje su još stvari koje Vas ispunjavaju?
Profesionalno me pored mode u koju sam uključen na razne načine zaokupljaju i interijeri, za koje smatram da su ekstenzija osobnosti, jednako kao i odijevanje. Privatno, svakako zaštita i prava životinja te prirode oko nas, koji su danas najugroženiji našim djelovanjem i recimo sportske aktivnosti.
Kako bi opisali svoj stil odijevanja? Pratite li trendove?
Prije nekih par godina shvatio sam da se izlozi trgovina u vremenskim razmacima iznova pune stvarima koje već posjedujem. Tako da je svaka moja nova kupovina kao zamjena starih dijelova na automobilu. Osobni stil za mene je uvijek ispred trenda jer sam profesionalno rano shvatio da je trend način na koji mediji eksploatiraju modu zbog lakše komunikacije s konzumentom. Moj stil je recimo street style, urban cargo,military....
Koristite li neke kozmetičke proizvode?
Osnovne koji su namijenjeni osobnoj higijeni svakako, bazične kreme za lice, a kolekcija parfema uvijek mora imati barem desetak komada koje koristim ovisno o raspoloženju. To su najčešće Ecre Noire od Lalique, Bois D'Argent i INTENSE od Diora, uglavnom intenzivniji, teži mirisi.
Cro A Porter je prošao, koji su vam planovi za jesen i zimu?
Schwarzkopf Cro A Porter još uvijek traje, a to da završi onog trena kad se svijetla ugase je najveća zabluda. U pripremi imamo još jedan element ovosezonskog projekta do kraja godine i naš tradicionalni božićni domjenak. Sljedeći projekt već je vrlo blizu, u 4. mjesecu, tako da su pripreme već započele i želim vjerovati da spremamo nešto posebno.
Imate li neki prijedlog što se tiče knjige ili filma za naše čitatelje?
Apsolutno, u ovo vrijeme kada se ljudi dijele na vjerska, politička i spolna opredjeljenja, knjiga 'Koliba' William P. Younga nešto je što bi preporučio svakome. Jednostavno štivo koje nas možda nauči voljeti i cijeniti ljude te okolnosti oko sebe.
U galeriji detaljnije pogledajte fotografije...