Saznajte kako odabrati idealno odijelo

Goran Čižmešija
Kada kupiti gotovo odijelo, kada ga dati izraditi, koje se boje trenutačno najviše traže te zašto ne smijete nositi istodobno iglu za kravtu i rupčić...
Vidi originalni članak

Muškarci u odijelima više nisu monotoni “man in black” nego frajeri s dobrim sakoima, možda nekim drukčijim hlačama i inovativnim košuljama i kravatama - tu pričamo o divnim motivima kao što su karirano, prugasto, kockasto plus eventualna svilena maramica u džepu sakoa. Možda ste već primijetili da su s prvim zrakama sunca ulice ukrasili i momci odjeveni po mjeri koji itekako paze na svoj stil - no nisu izgubili na muževnosti... Odijelo je uvijek posebna priča, nije ga jednostavno kupiti, zato mnogi kombiniraju sako i hlače koji nisu nužno komplet. Budući da muška garderoba ima skromniju paletu boja od ženske, lako se zapravo mogu kombinirati razni sakoi, košulje i hlače. No eklektična je moda blagoslovila svojom zabavnom notom i njegovu garderobu što je rezultiralo itekako kreativnijom scenom. Ako ste jedan od onih “juppieja” koji žele odijelo po mjeri, a to se svakako isplati jer poslovni look zahtijeva savršenu siluetu, donosimo savjete našega vrsnog znalca. Ivica Klarić, jedan od naših najpoznatijih dizajnera muške garderobe, kaže da izrada “custom made” odijela traje od šest do osam tjedana.

Posljednjih godina popularne su plave nijanse

- To je vrijeme od uzimanja mjera, znači od samog početka. Dogovorit ćemo i nekoliko proba tijekom kojih će klijenti isprobati odijelo u procesu proizvodnje. Moguće je da će se odlučiti za neki materijal koji moramo naručiti, no sve je moguće, pa i nabaviti tkaninu koju će napraviti isključivo za klijenta - kaže Klarić. Na što obratiti pozornost pri izradi odijela? “Prije svega na stas”, savjetuje Ivica.
- Ovisno o građi tijela, odlučit ćemo kakvo odijelo napraviti. Tu su zadane dužine rukava, hlača, širina ramena i svi ostali detalji zbog kojih odijelo mora pristajati savršeno. Nakon toga ide odabir boje. Posljednjih godina popularne su plave nijanse, nude ih brojni proizvođači tkanina. Moglo bi se reći da je plava čak izgurala crnu u mnogim prigodama. Njezina je popularnost neprestano u porastu i čini mi se da je zastupljenost tih nijansi sada od 70 do 80 posto - dodaje. Kad se sve to izabere, red je na biranju klapni na džepovima, kakav će biti završetak dužine rukava i šlica, model revera, odabir gumba...

Iako poslovnjaci imaju naviku kupovanja sakoa i nekih finijih hlača te košulja i kravata, ima i onih koji svoje prvo nabavljaju kad moraju ići na nečiju svadbu ili se sami žene. Na tom polju postoji jedan modni bonton koji je Klarić već doktorirao.

- U principu bi odijelo mladoženje trebalo biti tamnije od odijela kuma, pa makar i za nijansu. Iako se svečano odijelo samo po sebi razlikuje od ostalih zbog brojnih detalja kao što su presvučeni gumbi, paspuli od satena, satenski uresi na rubu rukava, rukavni šlic, detalji od satena na reverima... Neki se mladoženje odlučuju za smoking koji nije nužno crni - i ovdje je plava sve traženija. Neki čak inzistiraju na šal-kragni za vjenčanje, no onda je tu obvezna leptir-mašna. Ostali oblici revera poput špic-revera dopuštaju i kombinaciju s kravatom, ali u vezanju jednostrukog ili dvostrukog ‘windsor’ čvora - savjetuje.

Košulja je također posebna priča - želite li je učiniti svečanijom, tu su manšete koje će je podići na višu razinu. No ovaj se detalj umjesto klasičnih gumba vraća i u svakodnevni stil, biraju ih danas brojni poslovnjaci na svakodnevnoj bazi. One su kao nakit za odijelo, čine ga nekako finijim, dok stilu vlasnika daju poseban pečat. Košulja s manšetama ne mora nužno biti bijela, ona je divna kao prugasti ili komad s nekim drugim motivom.

Odijelo ima još jednu specifičnost - rijetko kome savršeno pristaje ono industrijsko. Zato je dobro birati različite sako i hlače. Ovo spominje i Ivica te otkriva da u jednom odijelu ponekad kombinira tri, četiri standardne veličine. No kad se sve to složi, riječ je o unikatnom odjevnom predmetu koji definira klasiku.

- Odijelo je danas postalo uniforma poslovne komunikacije i međusobnoga poslovnog poštovanja. Velike tvrtke imaju ‘dress code’, obvezu nošenja odijela - dodaje naš dizajner.

Posjeti Miss7.24sata.hr