"Muškarci sa stilom su svuda oko nas!"
Kako to da si s modnog dizajna prešao u beauty vode?
Nakon skoro 8 godina rada kao modni dizajner u dvije poznate hrvatske modne kuće i samostalnog studija shvatio sam da u životu trebam neku promjenu i da se želim bolje upoznati s make upom i frizurama. Zapravo me zanimala ta druga strana mode koju rijetko tko vidi u backstageu. Make up je oduvijek bio moja druga ljubav budući da sam veliki esteta i da me zanima sve lijepo. Budući da je firma u kojoj sam radio bila pred scenarijem sličnom Titanicu shvatio sam da je vrijeme da krenem novim putem. Make up je bio prva logična stvar.
Tijekom kratkog posjeta Ljubljani preko vikenda sreo sam neke poznanike koji su otvorili prvu make up školu u ovom djelu Europe. Make-Up Designory, američki brand koji več dugi niz godina obrazuje make-up artiste iz cijelog svijeta. Jedina certificirana škola u Americi. Obrazovanje je trajalo dva intenzivna mjeseca i ubrzo sam se našao na terenu, snimanjima, kazalište, editorijali, tv , fashion weekovi, eventi, naslovnice, privatne stranke, itd.
Po čemu se modna industrija razlikuje od beauty industrije, bez obzira što su usko povezane?
Jedina razlika je u tome što je kod izrade cjelokupnog looka proces puno brži. Da objasnim: kada ste dizajner, morate osmisliti model, nacrtati skicu, iz skice izraditi kroj, iskrojiti model iz materijala - probni naravno, vidjeti da li sve štima, popraviti i tek onda dobiti konačan produkt. Nekada to traje danima, tjednima, mjesecima budući da se kolekcije uglavnom rade od godine do godine i pol unaprijed. U make upu je drugačije, zamisao imate u glavi, nije potrebno nešto previše skicirati, imate lice na kojem stvarate novu iluziju, novi image, sakrijete on što vam smeta i ističete ono što želite. Naravno da vam se desi da nešto krivo napravite, zbog toga nije ništa uništeno! Uzmete maramice za čišćenje make upa, obrišete i možete krenuti ponovo. Vrlo brzo je vidljiv rezultat. Neke od najzahtjevnijih stvari koje sam dosad radio trajale su najdulje 1,5 sat.
Možeš li nam usporediti hrvatsku i slovensku modnu scenu?
Ne želim uspoređivati te dvije scene. One su različite kao što je svatko od nas poseban na svoj način. Nekom se jedna može sviđati a drugom ista ne. Ja sam kao pčela, uzmem od svake ono što mi paše i odgovara mojim zahtjevima. Ne kupujem često skupe stvari ako nisu nosive, funkcionalne i dakako vrlo dobro tehnički odrađene. Kombiniram često jeftine stvari, vintage robu i poneke skuplje komade odjeće. Imam sreću što su među mojim najboljim prijateljima vrlo dobri modni dizajneri pa poneki komad odjeće dobijem kao poklon ili jednostavno zato što oni odluče da je to za mene. Imam velik fetiš na cipele i nije me sram priznati da ih trenutno u ormaru imam preko 40 pari.
Zašto si odustao od modnog dizajna u Hrvatskoj?
Tko je rekao da sam odustao? Kako u nekome tko je kreativan i koji voli ono što radi možete ugasiti želju za stvaranjem. Moda će uvijek ostati usko povezana sa mnom i ja sa njom. Možda izgleda kao da sam odustao. Ja samo kažem da sam trenutno na stanici i čekam sljedeći bus da se ukrcam. Ja sam skromna osoba kojoj ne voli biti previše ispostavljena u žutom tisku, ne volim da se moj privatni posao miješa sa poslovnim. Mada je bitno da ste i na poslu ljudina sa srcem.
Tko je za tebe muškarac sa stilom?
Muškarac sa stilom? Hmmm....našli ste me. Ne bi želio nikoga posebno isticati. Definirajmo ga: muškarac sa stilom je svaki muškarac koji vodi brigu o svome izgledu, načinu odjevanja, identitetu! Takav muškarac vjeruje u sebe, ima svoj stav, stil i zna se nositi sam sa sobom. Kad ga vidite na ulici, obavezno se okrenete za njim bilo da ste muško ili žensko! Znate li o čemu govorim?
Ima ih svugdje oko nas... samo se malo okrenite.
Kojih pet komada bi svaki muškarac trebao imati u svom ormaru?
Govorimo li o odjeći ili kozmetici? Ako je riječ o odjeći teško se odlučiti na kojih pet. Ja recimo ne mogu bez: običnih bijelih i crnih bazičnih majica, veste na kopčanje, dobrih traperica, još boljih jakni i sakoa i naravno cipela! Kad smo kod kozmetike: dezić, hidratantna krema, zubna pasta, četkica za zube i korektor za podočnjake su uvijek u mojoj torbi. Bez toga ne idem nikuda.
Je li bilo teško probiti se u make up biznisu?
Ne mogu reći da sam se probio. Ponosan sam što sam postigao u kratkom vremenu i uvjeren sam da mogu još puno toga postići. Zanimaju me specijalni efekti i želim nastaviti sa školovanjem u tom smjeru. Imam želju i podučavati, učiti druge onome što sam znam. Najzadovoljniji sam sa običnim ljudima koje šminkam. Najteže se probiti do običnih ljudi. Kad se vrate ponovo na šminkanje tek onda znam da je posao odrađen kako treba. Ne volim nezadovoljne stranke, učinit ću sve da budu zadovoljne, a da ne moram raditi kompromis između onoga što smatram nekim standardom i onoga što one žele. U ovom poslu je najvažnije da ste dobar radnik, brz, učinkovit, pedantan i sa srcem. Da se znaš prilagoditi i biti dio ekipe. Ego triperi teško dugotrajno mogu raditi u ovome poslu. Naravno da se želite probiti dalje i zato treba uvijek imati visoke ciljeve. Ponekad do njih ne stignemo no važno je da nas u životu uvijek nešto gura naprijed.
Vlada predrasuda da je lakše biti muškarac u tom poslu nego žena, je li to istina?
Mislim da je to istina. Vidim po kolegicama koje rade sa mnom. Moraju sa ženskim strankama raditi u rukavicama i cic po mic. Meni je lakše. Ja im doslovce kažem: "Kakva ti je to boja pudera na licu? Upala si u narančastu boju? Izgledate mrtvo, treba vam svježine." Žene više vjeruju muškarcima u ovom poslu. Pogotovo ako ste gay. Onda je to dobitna kombinacija.
U čemu pronalaziš inspiraciju za svoje lookove? Što najviše voliš kod svog posla?
Inspiracija uglavnom dolazi iz glave, ponekad me inspiriraju sama lica ljudi sa kojima radim. Teško je definirati od kuda dolaze sve te ideje. Mislim da je to mix života , rada, želja i onoga što volimo. Mislim da je svaka žena lijepa na svoj način. Drago mi je to što tu ljepotu mogu vidjeti u svakoj ženi i savjetovati joj kako da ju naglasi. U mom poslu je divno što uvijek upoznaš nekog novog, suočen si svaki dan sa novim licem, što nijedno nije isto i što je svaki make-up novi izazov. Nudi bezbroj mogućnosti. Najviše se bojim da ne padnem u neki kliše. To se često desi.
Koliko se razlikuju Slovenke i Hrvatice kada je make up u pitanju?
Ha ha ha, znao sam da ćete to pitati. Razlika postoji. Hrvatice su što se tiče upotrebe make upa vrlo dobre potrošačice. Ne boje se, puno su samouvjerenije, znaju šta žele i usude se, usred dana, noći, bilo kada. Slovenke su puno suzdržanije, skromnije. Boje se promjena, boja, intenzivnijih make upova. Bolje se osjećaju s nekim prirodnim lookom. Govorim generalno. Naravno da uvijek ima iznimaka. Mislim da bi trebalo napraviti neku opću revoluciju i ohrabriti ih da se oslobode i prepuste magiji make upa.
Više slika pogledajte u galeriji...