Poznate Hrvatice za volanom: Tko je oprezan, a tko se šminka na semaforu?

arhiva
Tihana Harapin Zalepugin, Sandra Bagarić, Iva Šulentić, Mia Elegović i Ana Radišić otkrile su na kakve su vozačice
Vidi originalni članak

Muškarac se, čim sjedne u auto, ponaša kao da ga je ugrizla ratna CC muha. Žene su svjesne da ulica nije bojno polje. Puno su pristojnije za volanom, voze s manje emocija, a puno više opreza i pažnje prema drugim učesnicima u prometu - tvrdi Mila Elegović. Glumica je zaštitno lice tvrtke Opel i oduševljena je modelom Mokka. Ipak, svako malo ogrebe desna stražnja vrata. I to, kaže, ne pri parkiranju već pri ulasku u mala dvorišta i slične uske prostore. Vozi savjesno, a i kad nešto zgriješi ne izvlači se, kaže, na šarm i popularnost.

– Kad me policija zaustavi, ne tražim poseban tretman jer mislim da je to nepristojno. Platim kaznu odmah pa mi je smanje za pola - priznaje Mila. Nema ružnih iskustava iz vožnje, no često joj se dogodi da muškarci voze za njom sve dok negdje ne stane. I tada krenu udvaranja.

– Posebice se to događa noću, dok stojim na semaforu. Prate me i kad izađem kažu "Pogledala si me". To je suludo jer i dok voziš i dok stojiš na semaforu gledaš na sve strane - kaže Mila.

Modna agentica Tihana Harapin Zalepugin tvrdi da su žene puno spretnije za volanom jer ni jedan muškarac ne može istovremeno voziti, šminkati se ili tipkati poruke na mobitel. Upravo zbog tipkanja ili nevezanog pojasa policija ju je znala zaustaviti. Tihana to, priča, rješava šarmom pa se izvuče s opomenom. Za sebe na cesti kaže da je kao Juan Manuel Fangio, nekadašnji svjetski peterostruki prvak u Formuli 1.

– Volim brzu i spretnu vožnju. Vozim od 1974., i nisam imala ni jednu nesreću. Odličan sam vozač koji se parkira kako god treba - kaže Tihana. Smatra da su Hrvati jako nepristojni vozači. U New Yorku, Italiji... uvijek propuste no ne i, dodaje, kod nas. Ona će, kao i većina žena, rado propustiti automobil. Poštuje žene za volanom iako, ističe, ima i onih koje se ponašaju kao plavuše, uplašene su od svega. Takve je živciraju možda i više od muškaraca sa šeširom.

– Oni su posebna priča. Kao da tim svojim šeširom govore 'loši smo vozači'. S njima uvijek neki problemi. Ili presporo voze ili ne daju žmigavac pa skrenu u posljednjem trenutku ili zaborave krenuti na zeleno - smatra Tihana koja obožava automobile s dva vrata. Prvi auto koji je kupila bio je polovni fićo, nakon njega vozila je spačeka, autobianchi, minića a sada upravlja Citroenom Pluriel.

Svojih vozačkih početaka rado se sjeti i voditeljica Iva Šulentić. Njezin je instruktor vožnje bio najflegmatičniji čovjek na svijetu. Volio je slušati  emisije na radiju i diskutirati o njima, Iva bi samo kimala glavom, a zapravo je već onda maštala da je mali Schumacher.

– Dala bih gas, na što bi on u svome tonu zavapio “Iva, Iiiiiva, pa niiiismo na reliiiiiju”. Otkako sam dobila rozu knjižicu, smanjila sam “Šumi” doživljaj, a auto mi je postao druga kućica. Mijenjam žaruljice, točim ulje, popravljam i zatežem što treba, ali nisam tako revna u odlascima na čišćenje. Milo mi je kada mi kažu ljudi da mi se u autu osjećaju kao doma jer imaju sve – ured, mali ormar, mini kuhinju i ostavu - šali se Iva. Ljubav prema vožnji krenula je intenzvno i burno. Samo nekoliko mjeseci nakon što je dobila dozvolu, odlučila je “skočiti” do prijatelja u Švicarsku. Šarmantna je bila ta njezina vožnja do Basela za kojega je mislila da je odmah nakon talijanske granice.

– Zato sam na put krenula bez iti jedne karte i upute, vjerujući sebi i putokazima. Nemalo sam se iznenadila kada sam, mnogo sati kasnije, ušla u taj divan gradić blizu granice Njemačke i Francuske. Lijepi moj autek. I lijepi naš GPS koji onda nije postojao - priča Iva koja ponekad podlegne trendu duljeg spavanja pa ne taji da ruž stavlja na semaforu.

Takvo što njezina kolegica Ana Radišić teško će napraviti. Za sebe kaže da je  jako oprezna i odgovorna vozačica, koja u tome ponekad i pretjeruje. Anegdota s 'momcima u plavom' nema i zapravo je vozač za poželjeti.

– Volim društvo i 'ćakulu' tako da telefoniram i u vožnji, ali samo na dopušten način, sa slušalicama. Nisam 'super dama' koja s lakoćom vozi u štiklama.  Uvijek imam rezervne i najudobnije cipele spremne za vožnju u koje uskačem kada moram za volan - kaže Ana i dodaje da obožava vožnju jer je opušta.

Vožnju u štiklama ne voli ni Sandra Bagarić. Operna pjevačica vozi u balerinkama a štikle obuva na parkingu.  Drago joj je zalutati u nepoznatim gradovima jer to je, kaže, jedini način da otkrije ulice i kvartove u koje inače ni bi zašla. Uvijek izađe na pravi put jer, smije se Sandra, tko pita, ne skita. Često vozi, a najradije se sjeti kad joj je zablokirao prtljažnik. Danas se tome smije, no onda, kaže, nije bilo nimalo smiješno.

– Zablokiran prtljažnik sa stvarima za koncert, a koncert samo što nije počeo. Nova tehnologija, elektronika...sve na gumbiće, pa ti otvori prtljažnik – kaže Sandra. No baš zahvaljujući novoj tehnologiji nema problema s bočnim parkiranjem. U početku je, kaže, imala malo straha, ali njezin sadašnji auto ima sve senzore pa joj je, kaže, lakše. Policija ju ne zaustavlja često, nema ni jedan kazneni bod, a ona se, kad ih ugleda, osjeća sigurnije na cesti. 

– Rutinske kontrole pozdravljam, volim vidjeti policiju na našim cestama – kaže. O vozačima na našim ulicama kaže da su snalažljivi, pomalo svadljivi, temperamentni, ali ipak odgovorni. – Putovali smo po svijetu i nagledali se svega; od slobodnog shvaćanja i interpretiranja znakova južne Španjolske, Turske, Grčke i Italije pa do školske discipline skandinavskih zemalja, posebice Švicarske. Mi smo upravo tamo gdje i pripadamo, u sredini, pri dnu – smatra Sandra.

Više o ženama i automobilima pročitajte u velikom specijalu na 20 stranica u novom broju Budi.IN magazina, koji je na kioscima od subote, 14. svibnja

Posjeti Miss7.24sata.hr