Novi Ikea katalog slavi život u kuhinji i oko nje
U srijedu, 19. kolovoza 2015., počinje distribucija IKEA kataloga na više od 650.000 kućanstava u Zagrebu i okolici te na nova područja: Osijek, Slavonski Brod, Čakovec, Bjelovar, Koprivnicu i Rijeku. Sva kućanstva dobit će katalog najkasnije do 6. rujna.
Digitalna verzija ovogodišnjeg IKEA kataloga, koji slavi uživanje u svakodnevnim aktivnostima u kuhinji i oko nje, bit će dostupna na internetskoj stranici IKEA.hr i mobilnoj aplikaciji od utorka 18. kolovoza, a u robnoj kući od 1. rujna.
IKEA katalog 2016. fokusira se na kuhinju koja je nekad bila namijenjena isključivo pripremi hrane, a danas se u njoj družimo i zabavljamo s obitelji i prijateljima, pomažemo djeci pisati domaću zadaću, bavimo se hobijima i slavimo posebne trenutke u našim životima. Kao i svake godine, IKEA katalog sadrži mnoštvo novih proizvoda, inspirativnih ideja i funkcionalnih rješenja za uređenje svih prostorija u domu, ali i pokazuje kako male stvari u našem domu mogu učiniti veliku razliku u svakodnevnom životu.
„Iz istraživanja i posjeta domovima koje provodimo svake godine znamo da ljudi vole provoditi vrijeme u kuhinji i oko nje te da, kada je ona uređena i funkcionalna, imamo više vremena i energije posvetiti se uživanju u malim stvari koje su bitne. Ovogodišnji IKEA katalog zato nudi rješenja za veliki broj aktivnosti – od uzgoja biljaka, kuhanja i posluživanja, do čuvanja hrane“, pojasnio je ovogodišnju temu kataloga Georg Platzer, voditelj robne kuće IKEA Zagreb dodavši: „IKEA katalog jedno je od najviše distribuiranih tiskanih izdanja na svijetu, a osobito nas raduje što služi kao inspiracija za uređenje doma približno milijardi ljudi diljem svijeta.“
Na 328 stranica, ovogodišnji IKEA katalog čitateljima nudi oko 2.000 proizvoda i rješenja za uređenje doma. Uz hrvatski, IKEA katalog tiska se još na 33 svjetska jezika i distribuira u 49 zemalja. Cijeli proizvodni lanac IKEA kataloga nosi FSC certifikat što znači da se od šume do tiska može pratiti sljedivost i garancija je odgovornog upravljanja šumama. Katalog se za sve zemlje priprema u Ålmhultu u Švedskoj, a od prvog koncepta do samoga tiska potrebno je otprilike 10 mjeseci.
IKEA katalog dolazi i u obliku aplikacije koja, koristeći tehnologiju proširene stvarnosti, omogućuje smještanje više od 400 proizvoda u domove korisnika. Aplikacija nudi i opciju „Uđi u sobu“ koja korisnike vodi u obilazak dvaju IKEA izložbenih prostora, više od 50 kratkih filmova, inspirativne fotografije i 360° preglede.
Tvrtka Kircek iz Ljubešcice novi hrvatski dobavljač
Na predstavljanu novog IKEA kataloga potvrđena je suradnja s novim hrvatskim dobavljačem – tvrtkom Kircek iz Ljubeščice nedaleko od Varaždina, koja će za tvrtku IKEA proizvoditi kuhinjske radne ploče HAMMARP od punog drveta hrastovine u dvije veličine. Proizvod će se izvozit u europske robne kuće IKEA, a Kircekovi proizvodi prodavat će se i u zagrebačkoj robnoj kući. Planirana je proizvodnja 20.000 radnih ploča HAMMARP, a prve isporuke kreću u rujnu 2015.
„Kao što smo i najavljivali, otvorenjem robne kuće u Zagrebu otvorile su se i mogućnosti za dobavljače iz Hrvatske i cijele regije. Izrazito smo zadovoljni što smo, uz virovitički Tvin, našli još jednog uspješnog partnera u Hrvatskoj. Kircek ima polustoljetnu tradiciju, konkurentnost i specijalizaciju u proizvodnji masivnih drvenih ploča i zadovoljili su sve uvjete IKEA standarda IWAY. Otvoreni su za mogući porast proizvodnje u budućnosti te posjeduju FSC certifikat koji jamči da koriste drvo iz šuma kojima se gospodari prema strogim ekološkim, socijalnim i ekonomskim standardima“, naglasio je Igor Štefanac, regionalni PR menadžer u IKEA SEE.
Istraživanje Life at home
Uz novi IKEA katalog, predstavljeno je i globalno IKEA istraživanje o navikama u kuhinji i oko nje u koje je uključen i Zagreb s okolicom (uzorak za Zagreb i okolicu je 1.000 ispitanika). Istraživanje je pokazalo kako 81% stanovnika Zagreba i okolice jako voli jesti, 57% kuhati, 74% ih se osjeća jako samouvjereno kuhajući kod kuće, a 40% ih kuha svaki dan. Stanovnici Zagreba i okolice, uz one u Šangaju, najmanje jedu istu hranu za doručak svaki dan. Njih 38% jede istu hranu, dok je prosjek za sve gradove 52%. Također, 76% Zagrepčana uživa kušati nove vrste hrane - jedino stanovnici Šangaja to vole više (78%). Prosjek svih gradova jest 68%. Isti postotak, njih 76%, bi još češće voljelo kušati novu vrstu hrane, što je više od stanovnika svih gradova obuhvaćenih istraživanjem, a prosjek za sve gradove iznosi 59%.
Više od polovice Zagrepčana jede u kuhinji dok njih 17% nikad ne jede u kuhinji ili blagovaonici, što je manje od stanovnika svih gradova obuhvaćenih istraživanjem. Gotovo 50% ispitanika iz Zagreba želi češće jesti u društvu u čemu također prednjače u odnosu na ostale gradove obuhvaćene istraživanjem. S druge strane, 37% stanovnika glavnoga grada Hrvatske naručuje hranu barem jednom tjedno, što je najrjeđe u usporedbi s drugim gradovima, a 35% će reći da određenu vrstu hrane ne voli jesti, premda ju nikada nije probalo.
Novosti u robnoj kući IKEA Zagreb
U skladu s globalnom strategijom održivosti tvrtke IKEA People & Planet Positive, na krov zagrebačke robne kuća implementirano je 1300 fotonaponskih panela, svaki električne snage 250 W. To znači kako robna kuća IKEA Zagreb proizvodi 10% vlastite električne energije, a u ljetnim mjesecima ta brojka se penje i do 20%. Od otvorenja reciklirano je 900 tona otpada, odnosno 94% ukupno proizvedenog otpada.
Od 17. kolovoza posjetitelji robne kuće IKEA Zagreb imaju više vremena za opušteno uživanje u kupovini s obzirom da je radno vrijeme od ponedjeljka do subote produženo za jedan sat, tako da posjetitelji robnu kuću mogu posjetiti od 10.00h do 21.00h (radno vrijeme nedjeljom je nepromijenjeno: 10.00h -18.00h).
Katalog pogledajte ovdje
Više slika pogledaj u galeriji...