Mia Miškulin ima samo 18 godina, prati ju više od milijun ljudi, a sada ima i vlastiti modni brend

PR
Vidi originalni članak
  • U kojoj se mjeri svijet promijenio u manje od posljednja dva desetljeća, možda je najjasnije generaciji milenijalaca koja je iskusila najbolje od onih starih vremena, te još uvijek iskušava ono najbolje što današnje vrijeme nudi
  • Mnogi od njih danas žive potpuno drugačije nego što su na pragu punoljetnosti uopće mogli zamisliti, nerijetko od svoje kreativnosti i gradeći svoje brendove, a tik uz njihove stoji Adores, modni brend iza kojeg stoji Mia Miškulin - djevojka koja će ove godine proslaviti tek 19. rođendan
  • Mia koja je poznata kao naša najmlađa YouTuberica otkrila nam je sve o svom životu u Beču, pokretanju vlastitog modnog brenda Adores, odrastanju pred kamerama i neuobičajeno obavezama pretrpanu svakodnevicu za jednu maturanticu

Prije točno 18 godina, davne 2005., kretala sam u posljednju godinu svog četverogodišnjeg općegimnazijskog obrazovanja. Bila je to godina u kojoj je Facebook još uvijek bio dostupan samo harvardskim studentima, godina u kojoj je Killersima iz dana u dan postajalo sve jasnije da su napravili novu himnu generacije i s 'Mr. Brightside' uspjeli postići ono o čemu su par godina prije mogli samo sanjati, godina u kojoj je lansirana 'Guitar Hero', jedna od najpopularnijih video igara svih vremena i godina u kojoj smo SMS poruke razmjenjivali na mobitelima koji nisu imali pristup internetu. 

Te 2005. većina moje generacije sanjala je o tome da jednog dana budemo profesori, liječnici, informatičari, novinari i pravnici, dok su oni s obiljem talenta i odličnim sluhom sanjali o plovidbi glazbenim vodama. Da se od kreativnosti itekako lijepo može živjeti i da bismo možda mogli imati neki vlastiti brend, tada gotovo nikome nije padalo na pamet, ne zato što nismo znali sanjati ili zato što nismo vjerovali u svoje mogućnosti, već zato što nitko od nas nije mogao ni zamisliti koliko će svijet drugačije izgledati manje od dva desetljeća kasnije.

Mnogi iz moje generacije danas, raznim diplomama unatoč, žive od svoje kreativnosti i grade svoje brendove, a tih uz njihove stoji Adores, modni brend iza kojeg stoji Mia Miškulin - djevojka koja će ove godine proslaviti tek 19. rođendan. Rođena te iste 2005. godine u kojoj je barem polovica nas sanjala neke drugačije snove, Mia nam je svima dobro poznata kao naša najmlađa YouTuberica. Ova Iločanka s bečkom adresom svoje je prve objave sa svijetom počela dijeliti kada je imala svega 11 godina. Iako za pripadnike njezine generacije nije neobično da sanjaju o tome da jednog dana budu influenceri, YouTuberi, kreatori digitalnog sadržaja ili možda modni dizajneri, malo je onih koji, poput nje, već godinama žive taj san. 

Mia danas na Instagramu broji impozantnih 252K pratitelja, na svojem je YouTube kanalu okupila 166K pretplatnika, dok njezin sadržaj koji na TikToku ima nevjerojatna 33 milijuna lajkova prati 614,2K korisnika. Da joj je samo nebo granica, jasno nam je još od davnih dana, a sada nam je otkrila sve o svom životu u Beču, pokretanju vlastitog modnog brenda Adores, odrastanju pred kamerama i neuobičajeno obavezama pretrpanoj svakodnevici za jednu maturanticu. 

U Beč se, kaže, s roditeljima preselila prije 10 godina. Iako ga voli i svoj život smatra itekako zanimljivim, priznaje da se život u Beču znatno razlikuje od života u Hrvatskoj na mnoge načine. “Moram priznati da mi je srcu još uvijek najdraže u Hrvatskoj. Moji projekti čvrsto su povezani s Hrvatskom i susjednim državama, što me često vodi na putovanja i omogućava mi da ostanem blisko povezana s mojim korijenima. Ponekad mi nedostaje opuštenija atmosfera i toplina koju pružaju ljudi u Hrvatskoj. Iako Beč nudi raznolike kulturne i rekreacijske aktivnosti, ponekad mi nedostaje specifična kultura, hrana i prirodna ljepota Hrvatske”, priznaje.

Najviše joj, kaže, nedostaju njezina obitelj, prijatelji i osjećaj pripadnosti zajednici. “Većina mojih prijatelja je u Hrvatskoj, i usprkos činjenici da tehnologija omogućava da ostanemo u kontaktu i da se osjećam kao da sam dijelom tamo, ništa ne može zamijeniti fizičku prisutnost. Ne kaže se bez razloga da je svugdje lijepo, ali da je kod kuće najljepše. Ta me izreka uvijek podsjeti na to da, bez obzira na sve prednosti života u inozemstvu, moje srce ostaje duboko ukorijenjeno u Hrvatskoj.”

Kako izgleda njezin tipičan dan? “Pa...prilično je ispunjen”, kaže mi kroz smijeh. “Moj dan počinje rano, budim se u 6 sati ujutro i pripremam se za školu. Školske obaveze traju većinom do 17 sati, što znači da provodim velik dio dana van kuće. Unatoč dugim školskim satima, trudim se ostati aktivna na društvenim mrežama, gledam što drugi objavljuju i skupljam ideje za vlastiti sadržaj koji bih mogla snimati. Nakon što se vratim kući iz škole, veći dio večeri posvećujem učenju i pripremama za sljedeći dan. Iako je moj raspored prilično zauzet, uvijek pokušavam pronaći vrijeme za kreiranje sadržaja za društvene mreže. To obično uključuje planiranje, snimanje i uređivanje videa ili objava koje želim podijeliti sa svojom publikom. Kada imam nešto više slobodnog vremena, poput vikenda ili praznika, volim istraživati Beč na različite načine. Također, slobodno vrijeme koristim za opuštanje i druženje s prijateljima, što mi pomaže da se regeneriram i pronađem nove ideje za sadržaj. U suštini, moj život u Beču je uravnotežen između školskih obaveza, kreiranja sadržaja za društvene mreže i uživanja u onome što ovaj divan grad ima za ponuditi. Trudim se maksimalno iskoristiti svaki dan, bilo da je riječ o učenju, radu na svojim projektima ili jednostavnom uživanju u slobodnom vremenu”, priznaje Mia isuviše mudro za svoje godine, barem iz perspektive svih nas kojima je put do ovakvog načina razmišljanja trajao puno duže nego njoj.

Odrastanje pred očima znatiželjnog svijeta zasigurno je u tome odigralo veliku ulogu. “Odrastati pred kamerama bilo je jedinstveno iskustvo koje je imalo i svoje prednosti i izazove. S jedne strane, to mi je pružilo priliku da razvijem svoje komunikacijske vještine, kreativnost i samopouzdanje od malih nogu. Postala sam svjesnija sebe i naučila kako se povezati s ljudima širom svijeta kroz svoj sadržaj. Također, bila sam izložena mnogim prilikama koje možda ne bih imala da nisam bila aktivna na YouTubeu. Međutim, bilo je trenutaka kada je odrastanje u javnosti bilo izazovno. Postoji određeni pritisak da se konstantno proizvodi zanimljiv sadržaj i održava pozitivna slika pred publikom. Ponekad je teško naći ravnotežu između javnog života na YouTubeu i privatnosti. Također, suočavanje s negativnim komentarima i kritikama bilo je teško, posebno u ranijoj dobi”, iskrena je.

Bi li nešto promijenila da može? “Iz današnje, nešto zrelije perspektive, možda bih bila opreznija u vezi s količinom osobnog života koju dijelim online. Iako je važno biti autentičan i otvoren s publikom, naučila sam vrijednost postavljanja granica između osobnog i javnog života. Možda bih također više vremena posvetila razmišljanju o dugoročnim ciljevima svoje YouTube karijere i kako sadržaj koji stvaram utječe na moju publiku i društvo općenito. U konačnici, cijelo iskustvo odrastanja pred kamerama oblikovalo me u osobu koja sam danas i dalo mi je platformu da izrazim sebe i podijelim svoje strasti s drugima. Unatoč izazovima, zahvalna sam na svemu što sam naučila i na ljudima koje sam upoznala na ovom putovanju”, kaže mi. 

Mia je netko tko apsolutno svime što radi izlazi iz ustaljenih okvira, a u tu se sliku savršeno uklapa ideja o pokretanju vlastitog modnog brenda u tako ranoj dobi. Sam proces opisuje kao izazovan i inspirativan, a iz razgovora s njom jasno nam je da je ova odluka bila sve samo ne ishitrena. “Moja strast prema modnom dizajnu počela je vrlo rano, te sam svojim lutkama uvijek oblačila nešto novo i tražila razne kombinacije. Uvijek, i dan danas, kad stanem ispred ogledala, razmišljam što bih promijenila na majici; mislim da to radi svaka djevojka. Ono što me potaknulo na pokretanje Adoresa bila je želja da stvorim nešto jedinstveno, nešto što bi odražavalo moju viziju mode koja je trenutno kod tinejdžera u trendu. Inspiraciju sam pronalazila posvuda, pričajući sa svojim vršnjacima na Discord serveru. Mogla bih reći da je to jedan novi svijet za skupljanje ideja, pa sam se tako i odlučila na taj veliki korak. Imam ljude oko sebe, u rasponu od 15 do 20 godina, koji stoje iza mene, i svi zajedno odlučujemo što bismo i kako mogli napraviti. Stvarno je sve moguće napraviti i mogu reći jedno: godine nisu važne da bi bio uspješan. Veliki utjecaj na mene imale su i snažne i samopouzdane žene u mom životu, kao i one u javnom oku, čija odvažnost i originalnost u izražavanju kroz modu nisu ostavljale ravnodušnim”, priča mi s uzbuđenjem.

Filozofija Adoresa, kaže, temelji se na ideji da moda ne treba samo odražavati trenutne trendove, već i poticati individualnost i samopouzdanje. “Vjerujem u stvaranje odjeće koja omogućava ljudima da se izraze na autentičan način, bez ograničenja. Jedan od ključnih ciljeva Adoresa je inspirirati mlade, posebno djevojke, da slijede svoje strasti i da se ne boje izraziti svoju jedinstvenost. Kroz Adores, želim pokazati da moda može biti platforma za promjene, bilo to kroz promicanje održivosti, podršku zajednici ili osnaživanje pojedinaca da budu vjerni sebi”, priznaje.

Zanimalo nas je, dakako, i koliko joj je iskustvo u stvaranju digitalnog sadržaja pomoglo u izgradnji brenda. “Iskustvo je igralo ključnu ulogu u razvoju identiteta mog brenda. Razumijevanje digitalnog svijeta, od upravljanja društvenim mrežama do kreiranja video sadržaja i blogova, omogućilo mi je da učinkovito prenesem viziju mog brenda širokoj publici. Ta vještina mi je pomogla ne samo u promociji proizvoda, nego i u izgradnji čvrste veze s mojom ciljnom publikom. Na kraju, iskustvo u stvaranju digitalnog sadržaja omogućilo mi je izgradnju brenda koji ne samo da odražava moje vrijednosti, već i stvara osjećaj zajednice i pripadnosti među mojim pratiteljima”, kaže mi.

Koliko se sadržaj koji stvara razlikuje ovisno o tome koja je društvena mreža u pitanju i koja joj je najdraža? Na Instagramu se, kaže, fokusira na vizualno privlačan sadržaj – fotografije i kratke video snimke koje mogu brzo privući pažnju i prenijeti poruku, dok Instagram Stories koristi za dijeljenje spontanijih trenutaka iz svakodnevice ili iza kulisa, a što joj omogućuje bližu i opušteniju interakciju s pratiteljima. “Na YouTubeu imam prostora za duže video formate. Ovdje mogu detaljnije predstaviti svoje projekte, vlogove, challenge, videe sa sestrama ili igranje raznih igrica. TikTok, s druge strane, je sve o kratkim, zabavnim i često viralnim video sadržajima. Ova platforma mi omogućava da eksperimentiram s trendovima, glazbom i humorom na način koji nije toliko prisutan na drugim mrežama. Što se tiče moje najdraže platforme, teško je izabrati samo jednu jer svaka nudi jedinstven način izražavanja i povezivanja s drugima. Međutim, ako bih morala izdvojiti, rekla bih da mi je Instagram najdraži zbog njegove svestranosti i mogućnosti da kombiniram vizualne priče s dubljom interakcijom s pratiteljima kroz Stories i komentare”, priznaje iskreno.

Kako je u svemu što radimo oduvijek vrijedila ona da bez alata nema ni zanata, zanimalo nas je bez koje opreme i gadgeta ne može  zamisliti sve čime se bavi. “Kada je riječ o snimanju fotografija i videa, prije svega mi je neophodna kvalitetna kamera te ring light ili neki drugi izvor svjetla. Međutim, ono što mi je u zadnje vrijeme postalo glavni alat u kreiranju sadržaja jest moj pametni telefon Samsung Galaxy S24 Ultra. Ovaj uređaj ne samo da me prati u svakodnevnim zadacima, već je postao nezamjenjiv u mom kreativnom procesu zahvaljujući svojoj sposobnosti snimanja visokokvalitetnih videa i fotografija”, kaže mi, priznajući da bi mi o svim značajkama ovog uređaja koje joj olakšavaju svakodnevicu, stvaranje sadržaja i izgradnju brenda mogla ispričati dovoljno materijala za još jedan intervju. 

“Budući da Galaxy S24 Ultra ima kvalitetnu kameru koja snima izuzetno kvalitetne fotografije i videe, to mi omogućuje da proizvodim profesionalni sadržaj bez potrebe za dodatnom opremom. Posebno su korisne funkcije kao što su optički zoom i noćni način rada, a zahvaljujući kojima mogu uhvatiti svaki detalj, bez obzira na uvjete osvjetljenja. S alatima za uređivanje kao što je Photo Assist mogu odmah prilagoditi svoje snimke, dodati efekte ili obrezati video, što značajno ubrzava moj radni proces. Ovo je posebno korisno kada sam u pokretu i trebam brzo objaviti sadržaj.  Za mene je Galaxy S24 Ultra puno više od pametnog telefona - to je sveobuhvatni alat koji mi olakšava svakodnevni život, potiče moju kreativnost i pomaže mi u izgradnji i promociji mog brenda.

Značajke kao što su Circle to Search with Google ili pak Chat Assist nerijetko mi uštede vrijeme, a visokokvalitetni zaslon ne samo da mi pruža izvrsno iskustvo gledanja, nego i olakšava uređivanje sadržaja zahvaljujući jasnom prikazu detalja i boja. Mogućnost da biram između različitih leća, uključujući širokokutnu i telefoto, omogućuje mi snimanje u raznim scenarijima s izvanrednom detaljnošću i kreativnošću. Dugotrajna baterija osigurava da mogu koristiti telefon cijeli dan za snimanje, uređivanje i dijeljenje sadržaja, bez potrebe za čestim punjenjem, a podrška za 5G omogućuje mi brzu i stabilnu vezu za prijenos i preuzimanje sadržaja, što je ključno za ažuriranje mojih društvenih mreža u realnom vremenu”, zaključuje, izvrsno poentirajući sve blagodati koje današnja tehnologija pruža i ostavljajući nas duboko zamišljene u razmišljanjima o tome koliko nam je život drugačije mogao izgledati da smo samo te davne 2005. na raspolaganju imali sve što imaju današnje generacije. Koliko god se one koje tek odrastaju kritiziralo, Mia nam je vratila nadu u neko bolje sutra jer svijet očito ostaje na najnevjerojatnijim mladim ljudima!

Posjeti Miss7.24sata.hr