Istražile smo: Kako odgovorni poslodavci stvaraju zdravije okruženje

Unsplash
Vidi originalni članak
  • Mentalno zdravlje zaposlenika temelj je angažiranosti, produktivnosti i dugoročne održivosti organizacije. Poslodavci sve više uvode benefite i prakse koje podržavaju dobrobit i sprječavaju burnout.
  • Fleksibilnost i ravnoteža privatnog i poslovnog života ključne su potrebe zaposlenika. Kada poslodavac omogući slobodu u organizaciji rada, zaposlenici postaju zadovoljniji i angažiraniji.
  • Sigurno i podržavajuće okruženje gradi se kroz povjerenje, otvorenu komunikaciju i jasna očekivanja. Briga o zajednici i okolišu dodatno jača osjećaj pripadnosti i psihološku dobrobit zaposlenika.

Mentalno zdravlje zaposlenika više nije sporedna tema, već jedno od ključnih pitanja suvremenog poslovanja. Razgovarali smo sa specijalisticom za selekeciju u Odjelu privlačenja talenata i podrške zaposlenicima u OTP banci. Mia Žaja pričala nam je o tome kako briga o dobrobiti zaposlenih oblikuje uspješnu organizaciju, na koje načine se može postići ravnoteža između privatnog i poslovnog života te zašto podržavajuća kultura i društvena odgovornost igraju važnu ulogu u stvaranju motiviranih i povezanih timova.

1. Zašto je mentalno zdravlje zaposlenika postalo tako važna tema u poslovnom svijetu?
Mentalno zdravlje zaposlenika je važan preduvjet za radnu angažiranost, čime se stvara ''plodno tlo'' za rast produktivnosti i osobni razvoj zaposlenika, ali isto tako i poslovni uspjeh i održivost organizacije. U današnjem svijetu rada, zaposlenike više ne gledamo samo kao resurs koji je tu da izvrši posao, već kao ključan faktor koji doprinosi rastu organizacije i našu najvažniju investiciju. Zbog ubrzanih promjena, trendova globalizacije, digitalizacije, naglašavanja brzine kao vrijednosti za uspjeh, multitaskinga i sl., važno je paziti na ljude jer lako može doći do stvaranja stresnog okruženja, burnouta i ostalih negativnih posljedica. Mi kao poslodavac svojim zaposlenicima nastojimo stvoriti radno okruženje u kojem je dobrobit zaposlenika prioritet. Tako iz godine u godinu uvodimo sve više benefita i aktivnosti koji će podržati mentalno zdravlje svih naših kolega, primjerice fleksibilno radno vrijeme, mogućnost hibridnog rada, half-time work po povratku s rodiljnog / roditeljskog dopusta, više dana plaćenog dopusta za (privatne) životne situacije, stručne edukacije s well-being temama, team-buildinzi itd.

2. Koje su najčešće potrebe i izazovi zaposlenih kada je riječ o ravnoteži posla i privatnog života?
Najčešća potreba zaposlenika je za razumijevanjem od strane poslodavca za fleksibilnošću kad je riječ o usklađivanju privatnih i poslovnih obveza. Naša banka je prilično fleksibilna po ovom pitanju i uvijek nastojimo izaći u susret našim zaposlenicima kad su u pitanju i privatne obaveze. Upravo zbog toga omogućujemo korištenje home officea za sva radna mjesta na kojima priroda posla to dopušta, kliznog radnog vremena, u našim poslovnicama ukinuli smo i rad subotom kako bi djelatnici vikende mogli više provoditi s bližnjima i u aktivnostima za odmor. Svi ovi benefiti koji idu u smjeru postizanja što veće fleksibilnosti poslodavca i ravnoteže privatnog i poslovnog ne utječu na kvalitetu u obavljanju radnih zadataka. Dapače, imamo sretnije i angažiranije zaposlenike!

3. Na koji način poslodavci mogu stvoriti okruženje u kojem se ljudi osjećaju sigurno, podržano i motivirano?
Više toga utječe na stvaranje sigurne i podržavajuće okoline u radu u kojoj su zaposlenici motivirani doprinositi rastu i razvoju organizacije. U prvom redu to je postojeća organizacijska kultura i vrijednosti koje njegujemo i promičemo, kao što su međusobno podržavanje i timski rad, povjerenje od strane nadređenih, prepoznavanje nečijeg truda i doprinosa. Svakodnevno radimo na kulturi otvorene komunikacije, davanju konstruktivnih povratnih informacija jedni prema drugima i davanju redovitih priznanja za trud i rezultate. Nadalje, osjećaju sigurnosti doprinose i jasno definirana očekivanja i ciljevi koji se trebaju dogovoriti u suradnji sa zaposlenicima te ih uključiti što je više moguće u sami proces donošenja odluka. Na kraju, ali ne i manje važno, tu je i kontinuirano stvaranje prilika u kojima zaposlenici mogu napredovati i razvijati svoje kompetencije kao što su razne edukacije, uključivanje u razne projekte, karijerna promaknuća, poticanje interne mobilnosti zaposlenika na čemu mi kao poslodavac i radimo.

4. Kako briga o zajednici i okolišu može pozitivno utjecati i na psihološku dobrobit zaposlenih?
Kroz aktivnosti u kojima se radi na brizi i pružanju podrške našoj lokalnoj zajednici jača se osjećaj međusobne povezanosti kod svih uključenih u takve aktivnosti što je jedna od temeljnih psiholoških potreba kod ljudi. U našoj banci, ovo nam je vrlo važno jer osim samog pomaganja drugima u zajednici što je samo po sebi vrijedno djelo, također radimo i na izgradnji značajnih odnosa i stvaranju osjećaja pripadnosti kod naših zaposlenika što je bitno za psihološku dobrobit. Ovo do izražaja posebno dolazi u današnje vrijeme, kad je sve veći fokus na ljudskoj individualnosti, koja, ako se krivo shvati, može dovesti do osjećaja otuđenosti. Možemo se pohvaliti kako u našoj banci imamo jako angažirane kolege po ovom pitanju, a koji redovno i u sve većem broju sudjeluju u raznim volonterskim aktivnostima u više gradova u RH, akcijama dobrovoljnog darivanja krvi, utrkama za podršku raznim skupinama u društvu itd. Sa svim ovim aktivnostima doprinosimo stvaranju jačeg osjećaja zajedništva i svrhe koji nadilaze poslovne (fizičke) prostore banke. 

5. Možete li podijeliti neki primjer dobre prakse iz vaše tvrtke koji pokazuje kako se briga o zaposlenima pretvara u dugoročnu vrijednost za sve?
Generalno sve aktivnosti i benefiti koje smo spomenuli u odgovorima ranije doprinose dobrobiti i razvoju naših zaposlenika. Bez obzira na tehnički razvoj, ako organizacija ne ulaže u svoje ljude i njihovu dobrobit – ni organizacija se ne može dalje razvijati i rasti na ispravan način. Ljudi su pokretači svega, tako nam je važno uvijek raditi na unaprjeđivanju i poboljšanju svega vezano uz zaposlenike, a sve kako bi podržali njihovu dobrobit i osigurali im uvjete u kojima će se oni osjećati dobro i sigurno te u kojima će moći kvalitetno doprinositi ostvarivanju poslovnih ciljeva. Prema povratnim informacijama od naših kolega koje dobivamo svakodnevno, smatramo da su prepoznali i dosta cijene naše prakse iz work-life balance i well-being dijela.

Posjeti Miss7.24sata.hr