Mogu li modni blogeri dati kompetentnu kritiku?
Upravo na tu temu na Fashion.hr Industriji je održan zanimljiv okrugli stol na kojem su sudjelovali poznati hrvatski blogeri. Što čini kvalitetan blog i koja je uloga blogera, komentirali su Marko Banjavčić, modni novinar i bloger, Tina Bačić, osnivačica modnog portala Style&Coffee te modna blogerica Ljupka Tanevska.
Razlika modnog novinara i blogera
"Modni novinar mora 24 sata biti potpuno profesionalan, ne smije si dozvoliti emocionalna stanja niti nešto što nema veze sa strukom. Mora biti objektivan i pouzdan, kratak, jasan i informiran. Modni blog pak radiš na totalno drugim bazama. Imaš potpunu slobodu, nemaš urednika iznad sebe, nemaš sponzore iza sebe kojima moraš čuvati leđa. Na svom blogu možeš pisati o svemu što te osobno zanima", objasnio je Marko.
Po njegovom mišljenju dobar blog ne ovisi toliko o pismenosti i kvaliteti jer to nije ono prvo što se na modnom blogu očekuje. Traži se trenutak inspiracije i opuštanja.
"Modni blog treba biti najbolji prijatelj svakog modno osviještenog pojedinca. On treba usmjeriti ekipu da razmišlja šire, slobodnije i otvorenije. Nažalost, kod nas ljudi imaju ograničene senzibilitete i gledaju veoma usko", istaknuo je Marko.
Modni blogeri u prvim redovima?
"Drago mi je što blogeri dolaze na reviju i sjede u prvim redovima jer na taj način ujedno i mijenjaju taj prvi red. Isto tako mislim da u prvom redu trebaju sjediti i svi urednici i novinari jer svi zajedno će pisati o samim revijama za razliku od nekih drugih pojedinaca", komentirala je Tina Bačić.
"Dati kompetentnu kritika nije uloga blogera"
Modna blogerica Ljupka Tanevska, koja vodi popularni blog Sad Pony Guerrilla Girl, ne smatra da je važno da blogeri sjede u prvim redovima niti da im je tamo mjesto. No, smatra da, ako je modni bloger osobno pozvan, treba dobiti vlastito mjesto, bilo u zadnjem ili prvom redu. Za Ljupku dobar i kvalitetan blog čini priča, jednostavnost i osobnost. Kako i sama vodi veoma personaliziran blog na koji stavlja svoje odjevne kombinacije, ali i pjesme, filmove i mjesta koja ju nadahnjuju, ne smatra da je uloga modnog blogera da daje kompetentnu kritiku.
Gdje je mjesto modnih blogera?
Posljednjih mjeseci trend "biti modni bloger" zahvatio je Hrvatsku zbog čega svaki dan iznova raste njihov broj. Pojavili su se dobri i uistinu posebni blogovi, no isto tako u porastu je broj manje kreativnih, kvalitetnih i redovitih modnih blogera. No, Marko, Tina i Lupka na tu pojavu gledaju pozitivno.
"Definitivno vlada hiperinflacija blogova, što nije nužno loša stvar jer nudi širi opseg. Mislim da će se kroz godinu, dvije profilirati oko desetak blogova koji će biti nezamjenjivi na našoj sceni", objasnio je Marko Banjavčić.
Marko, Tina i Ljupka zajedno se slažu da je pojava modnih blogova važna za modnu scenu, no da on njih ne treba raditi nešto što oni nisu. Blog je pretežito subjektivan doživljaj mode i svijeta koji okružuje svakog blogera. On je poveznica dizajnera i modnog svijeta s "običnim" ljubiteljima mode, a ta poveznica je prije svega osobna i emotivna.