Uništavaju li društvene mreže budućnost modelinga?
U današnje vrijeme gotovo je nemoguće govoriti o svijetu mode bez spominjanja sveprisutnih društvenih mreža.
Alati poput Instagrama, Twittera i Snapchata postali su novi, unosan izvor prihoda, a njihove prednosti prepoznale su i brojne zvijezde. Tako trenutno najveća imena mode, poput Kendall Jenner ili Gigi Hadid, velik dio svoje popularnosti duguju upravo društvenim mrežama.
Njihove prednosti svima su jasne. Modeli zahvaljujući njima umjesto hodajućih vješalica na kojoj se nalazi najmodernija odjeća postaju stvarne osobe s kojima se obožavatelji mogu poistovjetiti. No, što je s nedostacima?
Činjenica je da između odličnog selfieja i poziranja pred profesionalnim fotografima nema puno sličnosti, ali također, broj pratitelja na društvenim mrežama danas je itekako bitan za uspjeh u modelingu. Kako ističe Vogue, upravo se tu nalazi prvi problem. Broj sljedbenika, pregleda i lajkova je, zahvaljujući tvrtkama koje se time bave, moguće prenapuhati, odnosno za određeni iznos - kupiti! Drugim riječima, potrebno je otkriti hoće li se velika Instagram imena jednako dobro snaći i u modnim vodama.
Novinarka Voguea, Janelle Okwodu, istaknula je još jedan ozbiljan nedostatak. Neosporno je kako se fokus s kvalitete rada jednog modela prebacio na njihovu sposobnost da proizvodi klikove, online interes sljedbenika te na kraju - lajkove.
Društvene statistike sve češće se vode upravo podacima prikupljenima putem različitih aplikacija za komuniciranje s fanovima, ali i potencijalnim poslodavcima, velikim dizajnerskim imenima. Sve to dovodi do pojave u kojoj je publika pojedinaca krajnja meta modnih kampanja.
Sposobnost privlačenja pažnje počelo se smatrati svojevrsnim talentom modela pa su osnovne vještine manekenstva, poput poziranja, mogu pasti u drugi plan. Sve to, navodi Okwodu, negativno djeluje na revije, modne kampanje, pa čak u konačnici i na cijelu modnu industriju.
Naravno, uspješna prodaja različitih stvari oduvijek je bila dio manekenskog posla, ali u prošlosti to nisu morali raditi 24 sata dnevno. Zato ne čudi što je upravo samopromocija jedna od ključnih za uspješno izvršavanje ovog zadatka.
Danas, ako se ne koristite društvenim mrežama riskirate postati nevidljivima. Štoviše, gotovo je sigurno da ni jedan model koji iza sebe nema stotine tisuća sljedbenika neće dobiti neku od prestižnih naslovnica (ili bilo kakvu drugu naslovnicu).
Kako Janelle zaključuje, društvene mreže ne bi trebale biti jedino mjerilo uspjeha u modnom svijetu. Također, ne bi trebale biti obavezne, ali bi mogle otvoriti vrata uspjeha različitim talentima.
Zato ne čudi što se mnogi s nostalgijom prisjećaju supermodela iz 90-ih godina, koje su mahom iznjedrili strogi kastinzi na kojima su modni veterani neumorno tragali za novim zvijezdama svjetskih modnih pista. Dok su velika imena tog vremena, poput Darie Werbowy, još uvijek pomalo sramežljiva kada je u pitanju prihvaćanje društvenih mreža, njihove nasljednice već skupljaju pratitelje koji će im otvoriti put do zvijezda. Neumorno s njima dijele svaku minutu svog života i tragaju za savršenim filtrima zahvaljujući kojima će postati nova, velika imena modnog svijeta.