Završna večer Schwarzkopf Cro a Portera, koja se održala 12. travnja u prostoru Jadran filma, privukla je velik broj posjetitelja, a to ni ne čudi jer se znalo da će zatvaranje biti pravi show. A da nam završna večer ostane u sjećanju pobrinuli su se mladi Twinsi i poznati dizajner Juraj Zigman.
Čast otvaranja završne večeri Schwarzkopf Cro a Portera pripala je dizajnerici Đurđici Vorkapić i njenom brendu Hippy Garden. Za poznavatelje njenog rada, nova kolekcija je bila iznenađenje jer je Đurđica na pisti predstavila materijale s uzorkom, što nije tipično za Hippy Garden.
Na pisti smo vidjeli kolekciju koja odiše glamurom kojeg možemo nositi i tijekom dana. Kolekcijom se proteže prepoznatljivi Hippy Garden seksipil koji se očituje kroz duboke izreze i gola leđa.
U novoj kolekciji Đurđica je seksipil prebacila upravo na gola leđa koja su ukrašena tankim trakicama. Pepita uzorak bio je pravo osvježenje na pisti. Promatrajući prethodne kolekcije može se reći da je Hippy Garden napokon ponudio kreacije koje funkcioniraju i izvan večernjih i svečanih događaja.
Dio kolekcije posvećen je onom svakodnevnom i nosivom. Doduše, na pojedinim komadima je potrebno ublažiti dozu seksipila. Nova kolekcija dobrodošla je promjena u izričaju Hippy Gardena. Možda neće obilježiti ovo izdanje Schwarzkopf Cro a Portera, no korak je naprijed u razvoju brenda.
Sonja Lamut
Mlada dizajnerica Sonja Lamut pripada onoj novoj generaciji mladih dizajnera koji ne žele privlačiti pozornost publike avangardnim izričajem, nego funkcionalnom i nosivom modom. Sonja to radi uspješno tako da smo njene kreacije veoma brzo mogli vidjeti na hrvatskim ulicama.
Nova kolekcija je bila pravo iznenađenje – vidljivo je da dizajnerica prolazi kroz ključni period u svom dizajnerskom odrastanju. Kolekcija djeluje ozbiljnije i teže od izričaja kojeg smo navikli vidjeti kod Sonje.
Očigledno je da Sonja istražuje različite krojeve, slojevitost i nešto ozbiljniji izričaj. To je normalna putanja za mladu dizajnericu jer kako odrasta ona, tako odrasta i njen brend.
Sonja se u novoj kolekciji poigrava s prigušenim seksipilom i zavodljivom elegancijom. Drugi dio kolekcije rezerviran je za djevojačke kreacije – upravo tu je vidljivo da Sonja nije još potpuno odrasla. To nije nužno loše. Dapače, pretkraj predstavljene kolekcije upravo se ubrajaju među bolji dio kolekcije.
Nova kolekcija ne ubraja se u najbolje Sonjine radove. Na mahove djeluje „preteško“ za njen izričaj, a zbog te težine pojedine kreacije su izgubile onu urbanu nosivu notu koja se uvijek protezala kroz Sonjine kreacije. No, lijepo je vidjeti da je Sonja spremna istraživati različite krojeve i stilove jer samo tako mladi dizajner može izrasti i usavršiti svoj rad.
Lokomotiva
Luka Grubišić i Lana Puljić napravili su kratku stanku, no ponovno su se vratili na piste CAP-a. A čini se da su količinom htjeli nadoknaditi svoj izostanak. Većina hrvatskih dizajnera, onih mlađih, ali i starijih, poklekne upravo pred tim izazovom – čim je veća količina izlaza u pitanju, većina gubi srž i poveznicu kolekcije te na pisti vidimo „čušpajz“ svega i svačega.
To se dogodilo i Luki i Lani. Potrebno je napomenuti kako taj „čušpajz“ kad se razlomi na pojedine komade nije loš, dapače. Dizajneri su trebali dio kolekcije ipak ostaviti za neke buduće revije – u tom slučaju bi kolekcija bila pun pogodak jer nemamo prigovora što se tiče konstrukcije, kolorita, materijala i samog izričaja.
Najbolji dio kolekcije je bio njen početak i kraj, a detalji poput volana i preklopa odlično su se uklopili u kolekciju i pružili su joj onaj upečatljiv touch.
Odlične su kombinacije ljubičaste boje i trapera, no izlet u neke rokerske vode i nije bio najbolji izbor. Traper, čipka, cvjetni uzorak, til, metalik boje – dio toga je bio nepotreban.
Na koncu nova kolekcija Lokomotive ponudila je štošta toga na pisti. Dio toga rado bismo ostavili za neke revije. No, volimo Lukinu i Laninu razigranost i neopterećen pristup kreacijama – simpatično osvježenje koje uvijek izmami osmijeh na lice.
Linea Exclusive
Upravo ta razigranost i neopterećenost nedostaje u radu Linee Exclusive. Posljednjih sezona je vidljivo kako se nekad uspješan brend grčevito trudi vratiti stari sjaj i opet biti na tronu. No, Linei nije jasno da su se vremena promijenila i da se stari sjaj ne može vratiti kolekcijama koje ne prate duh vremena.
Grčevitost i želja za starom slavom proteže se ne samo kroz kolekcije nego i kroz sami styling. Svega je previše, a premalo je onoga što bi tu staru slavu trebalo vratiti.
Duge večernje haljine u kojima je izravni seksipil na prvom mjestu, nisu glamurozne niti elegantne, koliko god se Linea trudila da budu.
U novoj kolekciji zanimljiv dio se odvijao u gornjem dijelu kreacija. Poigravanja s trakicama najbolji je dio kolekcije, no donji dio nije dopustio da na njih obratimo pozornost. Prorezi su bili previsoki, dekoltei preotvoreni, a poigravanje s prozirnim nije golicalo maštu na onaj ispravan način.
Linea napokon treba sjesti i razmisliti u kojem smjeru ide njihov brend. Jer ono što prikazuju posljednjih sezona brod je koji tone sve više. Vrijeme za preokret i novu energiju, koju ako sami ne mogu stvoriti, trebaju potražiti u rukama nekog drugog dizajnera.
Twins by Begović&Štimac
Razigranosti, slobode, neopterećenosti i prije svega pozitivne energije ne nedostaje modnom dvojcu Damiru Begoviću i Domagoju Štimcu. Mladi dizajneri pravo su osvježenje na modnim pistama, a njihova energija toliko je zarazna da su i pogreške koje na pisti čine simpatične i rado ih praštamo.
Modni dvojac je u samo tri kolekcije stvorio elemente po kojima ih prepoznajemo – vole se poigravati s inspiracijom na veoma vedar, ponekad doslovan, ali uvijek pozitivan način te obožavaju manipulaciju s različitim materijalima što ih odvaja od svojih kolega.
Za novu kolekciju inspiraciju su našli u slavonskoj Krizmi, odnosno bogatom stolu koji je centar ovog slavlja kad ceremonija završi i prebaci se na gozbu.
Inspiracija je vidljiva kroz stolnjake koje su Damir i Domagoj koristili za izradu kreacija, ali i ukrašavanje torbica. Dečki su izradili i zlatni nakit od pribora za jelo, a tanjur i šalice svoje mjesto su našli na samim kreacijama. Dizajneri su aludirali i na salvete te su decoupage tehnikom ukrasili pojedine komade.
Ironično simpatičan pristup Krizmi govori o tome kako Hrvati vole pretjerivati, gostiti se i sređivati, čak kad i suština događaja to ne podržava. Hod manekenki i njihovo poziranje naglašava to pretjerivanje i želju prosječnog Hrvata za poziranjem.
Na pisti smo mogli vidjeti pokoju konstrukcijsku pogrešku, nabiranje materijala gdje on ne treba, stršanje gdje treba biti uzak, no na koncu te pogreške u usporedbi s ostatkom kolekcije nisu velike niti toliko značajne.
Izlazi su bili posloženi poput stola na koja dolaze brojni sljedovi. Kao da smo mogli pratiti gozbu uživo. Za kraj dečki su nam servirali slavljeničku tortu, a slavlja su oni uistinu imali.
Damir i Domagoj su na određeni način ublažili svoj izričaj, dozirali su svoju želju za pretjerivanjem, što je rezultiralo odličnom kolekcijom koja se ubraja među najbolje predstavljene na ovosezonskom Schwarzkopf Cro a Porteru.
Zigman
Već tradicionalno Juraj Zigman zatvara Schwarzkopf Cro a Porter, a ljubitelji mode nestrpljivo iščekivanju njegove revije jer znaju da će dizajner napraviti pravi show.
Njegova revija dodatno se čekala zbog tehničkih priprema, no svako čekanje se na koncu isplatilo. Dizajner je u novoj kolekciji predstavio 30 modela za slavljenje svog 30. rođendana. Slavlje koje će dugo biti zapamćeno.
Revija nastala u suradnji s Absolut Vodkom, započela je upečatljivim performansom u kojem su manekenke bile projicirane na dugo bijelo platno koje je išlo sve do stropa. Dotični performans nije stavio u drugi plan kreacije, dapače, dodatno ih je naglasio. A upravo to treba biti bit modnog performansa.
Nova kolekcija je prije svega egzotična te u sebi sadržava etno elemente koji su vidljivi kroz volane i čipku koja je korištena za ukrašavanje pojedinih kreacija. Dizajner se također poigrao s 3D detaljima te je na pojedine kreacije šivao cvijeće, perje i perlice.
Zigman se nametnuo kao majstor printa na hrvatskoj sceni. Odluka da krene u izradu vlastitog printa bila je jedna od boljih odluka ovog dizajnera. On je taj print doveo do savršenstva. I ona najvažnija stavka, on zna gdje pojedine elemente smjestiti.
Poznavanje ženskog tijela je izuzetno jer promatrajući njegove kreacije, točno vidimo kako je svaki element njegovoj printa smještaj upravo tamo gdje treba. On prati liniju ženskog tijela, blago manipulira s njom, no uvijek kako bi naglasio žensku zavodljivost. Njegovim kreacijama se divimo i želimo ih promatrati što duže.
Nova kolekcija kao i njena prezentacija ostat će u sjećanju hrvatske modne publike. Zigman je ponovno izvrsnom revijom zatvorio još jedno uspješno izdanje Schwarzkopf Cro a Portera.
Tko je sve od poznatih gledao revije, pogledajte ovdje.
U galeriji detaljnije proučite nove kreacije hrvatskih dizajnera...