Torbice brenda Make-Make izgledaju kao da stižu iz luksuzne radionice sa stoljetnom tradicijom
- Banjalučki brend Make-Make na prvi nas je pogled osvojio jedinstvenim torbicama od najfinije kože
- Iako brend postoji tek nekoliko mjeseci, već sada nudi više predivnih modela nego što neki stvore kroz godine rada
- Kako je brend nastao, što znači Make-Make i što sve u bućnosti možemo očekivati otkrio nam je Milan Božić
“Nekima se čini da su moje pjesme sve iste. Shvaćam ih potpuno. Meni su, na primjer, Einsteinove formule sve iste… Nismo svi svemu dorasli”, rekao je jednom prilikom Đole. Ne znam zašto, ali upravo su mi ove njegove riječi pale na pamet kada sam na Instagramu otkrila brend Make-Make i pomislila kako bi torbice koje sam tamo zatekla možda u sličnom kontekstu spomenuo netko kome su sve redom iste - tobe k'o torbe. Meni, kojoj su uz šešire omiljeni modni dodaci, bilo je jasno da su ove torbe nešto itekako posebno.
Izuzmem li modele velikih modnih kuća poput Bottege Venete, Jacquemusa ili Hermèsa koji već godinama i desetljećima suvereno vladaju modnom scenom kada su torbe u pitanju, već me dugo nečiji modeli nisu kupili na prvu kao što je to bio slučaj s onima ovog brenda.
Njihova elegancija i finoća postignute čistoćom linija, minimalizmom u odabiru detalja i izradom od najfinije teleće kože definitivno nisu nešto što se susreće često, niti su nešto što se nauči preko noći, a da iza njihovog dizajna stoji više od dva desetljeća iskustva potvrdio mi je i Milan Božić, osnivač brenda i čovjek zlatnih ruku koji je ovu priču krenuo realizirati nešto ranije ove godine, nakon što se sama ideja dugo kuhala.
Iza brenda Make-Make čije se ime izgovara kao što se i piše, a koje na havajskom jeziku znači 'zadovoljstvo', stoji veoma maleni tim - uz Milana, tu je tek još jedan radnik. Kožarstvo je, kaže mi, obiteljska tradicija koju je on nastavio nakon smrti svog oca, a nakon što je godinama radio s bratom, 2014. se uz potporu supruge Dubravke odlučio na pokretanje vlastitog brenda. Upravo su njih dvoje nakon rođenja kćeri Alise krenuli razvijati dječji brend 'Isolina' kojeg su činile mahom cipelice za djecu nehodače, a nakon što je uz to godinama radio za druge brendove, shvatio je da je želja da se životno zaokruži isključivo kroz stvaranje za svoj gušt napokon sazrijela dovoljno da joj se maksimalno posveti.
Odraz svega onoga što je oduvijek želio stvarati vidi se u Make-Make modelima koje stvara s puno ljubavi, a krenuo je s izradom jedinstvenih torbi koje su sve redom izrađene od najfinije prirodne kože, iako već ima nacrte i ideje i za neke druge poput novčanika i remenja.
“Ne volim kopiranje i precrtavanje tuđih modela i tome se jako protivim. Poštujem tuđu muku i naporan rad da se nešto osobno promovira i baš zato na svakom svom proizvodu ostavljam osobni pečat - detaljima, ručnom obradom, akcentima na finiširanje i oživljavanje proizvoda te preciznošću. Svaki detalj ima svoje mjesto, razlog i značenje, a logo brenda je pikova dama koja predstavlja tajnovitost, ljubav i seksepil. Pikova dama je krhka i nježna u duši, iako se predstavlja jako hrabro i kao da sve može podnijeti. Ona je borac s tajnom te svoje istine”, priča mi Milan. Ona je, kaže, i vlasnik Make-Make proizvoda. “Život je jedna lijepa predstava, ili ga barem tako ja zamišljam. Ponekad smo glavni glumci, a ponekad znatiželjna publika koja sve nijemo promatra”, priznaje.
Budući da mu je estetika jako važna, izabrao je raditi proizvode za žene, budući da one, kako kaže, puno bolje znaju što žele i znaju lijepo iznijeti atraktivne komade te ostaviti snažan vizualni dojam, a iako je Make-Make priču tek krenuo graditi, već sada mu mašta i ideje bujaju.
“Neke osobne želje iz ranijih godina napokon oživljavam kroz Make-Make, a ponosan sam na puno lijepih komentara koji mi daju vjetar u leđa, iako jako volim i negativne komentare jer zahvaljujući njima Make-Make postaje sve snažnija i stabilnija dama”, poručuje.
Mi pak jedva čekamo vidjeti što će sve u narednim tjednima, mjesecima i godinama izaći iz ove banjalučke radionice u kojoj je već u prvim tjednima postojanja brenda nastalo više predivnih modela nego što neki uspiju stvoriti kroz godine rada. Modeli Piqué i Secret s odvojivim remenom koji se može nositi i oko struka su, ako se nas pita, pravi statement primjerci koji su u svojoj jednostavnosti dovedeni do savršenstva i koji zaslužuju biti u garderobi svake od nas, a o onom nježno ružičastom, s detaljima od poludragog kamenja, već naveliko maštamo. Model je to koji ne bismo odabrali uz neku odjevnu kombinaciju, već onaj koji bi bio temelj svake kombinacije i oko kojeg bismo istu gradili, samo kako bismo ga ponosno mogli prošetati ulicom kad god nam se ukaže prilika!