Tko je bila muza koja je Gustava Klimta inspirirala više i od njegove najveće ljubavi
- Žena u zlatu je slavno secesijsko ulje na platnu austrijskog slikara Gustava Klimta iz 1907. godine na kojoj je naslikan portret Adele Bloch-Bauer
- Smatra se vrhuncem i najpotpunijom slikom iz njegove “zlatne” faze koja se odlikuje intenzivnim dekorativnim lirizmom i formalnom stilizacijom
- Sliku je naručio Adelin muž, bečki Židov i industrijalac koji se obogatio proizvodnjom šećera, Ferdinand Bloch-Bauer, a šest desetljeća nakon njegove smrti slika je prodana za vrtoglavih 135 milijuna dolara
Iza jednog od najpoznatijih secesijskih umjetničkih djela ''Poljubac'' krije se priča o ljubavi slikara Gustava Klimta i njegove muze, mlade modne dizajnerice Emilie Louise Flöge. Slika koja prikazuje dvije figure priljubljene jednu uz drugu u nježnom zagrljaju jedna je najpoznatijih Klimtovih djela, no u njegovu je životu, barem kada je umjetnost u pitanju, postojala još jedna važna žena. Malo tko zna da je slavni slikar imao još jednu muzu, a riječ je o austrijskoj židovki Adele Bloch-Bauer.
Tko je bila Adele Bloch-Bauer
Lijepa Adele Bloch-Bauer bila je supruga austrijskog industrijalca Ferdinanda Bloch-Bauera koji se obogatio proizvodnjom šećera. Oboje su bili strastveni kolekcionari i pokrovitelji umjetnosti, pa su tako podržavali i slikara Gustava Klimta. Adele je bila Klimtova muza i jedina žena koju je slikao dva puta. 1907. godine slikom ''Portrait Adele Bloch-Bauer I'' Klimt ostvaruje vrhunac svojeg ''zlatnog doba''. Prvu sliku je Klimt slikao pune tri godine, a druga slika je Portret Adele Bloch-Bauer II. iz 1912. godine.
Borba za vlasnička prava na sliku
Adele Bloch-Bauer je preminula od meningitisa 1925. godine i u svojoj oporuci je preporučila suprugu da slike donira Nacionalnoj galeriji Austrije. Kada je Nacistička Njemačka anektirala Austriju 1938. godine, Ferdinand Bloch-Bauer je pobjegao u Prag i naposljetku završio u Zurichu. Većina njegove imovine je opljačkana, a slika je završila u Nacionalnoj galeriji Belvedere u Beču 1941. god. Nacističke vlasti su sliku preimenovale u ''Ženu u zlatnom'' kako bi ju mogli izložiti bez imenovanja poznate židovske obitelji. Ferdinand Bloch-Bauer je preminuo u Zurichu 1945. godine, a u svojoj oporuci je svu svoju imovinu, uključujući i Klimtove slike, ostavio nećacima i nećakinjama. Nakon sudske bitke 2006. godine Maria Altmann je proglašena jedinim pravnim vlasnikom ovog i još četiri djela koja su joj naposljetku i vraćena. U lipnju iste godine Maria Altmann je prodala Portret Adele Bloch-Bauer I. Ronaldu Lauderu za tada najveću cijenu jedne slike na svijetu, 135 milijuna dolara. Od tada je slika izložena u njegovoj novoosnovanoj Neue Galerie, u New Yorku.
U nevjerojatno raskošnom mozaiku satkanom od zlatnih dekoracija, prelijepa Adele djeluje poput božanstva. Upravo je to i bio cilj ovog čuvenog umjetnika - prikazati ženu kao zanosno biće nadrealne ljepote. Kao omiljen portretist dama iz bečkog visokog društva, Klimt pridonosi stvaranju femme fatale. U svojim djelima slavi ženu i prikazuje ju kao predivnu, čulnu heroinu.
''Žena u zlatu'' kao inspiracija za druga originalna djela
Slika ''Portrait Adele Bloch-Bauer I'', poznata i kao ''Žena u zlatu'', tijekom godina je postala inspiracija za mnoga druga umjetnička i originalna djela u obliku keramike, odjeće, pa čak i nakita. Čuveni brend nakita FREYWILLE, koji se u izradi nakita inspirira remek djelima majstora slikarstva, posvetio je cijelu jednu kolekciju Klimtovoj muzi. FREYWILLE umjetnicima ovo Klimtovo remek-djelo bilo je nadahnuće za kreiranje dizajna koji utjelovljuje modernu i snažnu ženu, suptilnu i tajanstvenu, ali svjesnu svoje moći. Kroz raskošne, zlatne linije sinkopiranog ritma reinterpretirana je ženska senzualnost te prikazana u elegantnoj harmoniji s moćnom, crnom podlogom. Najupečatljiviji komadi nakita s ovim dizajnom mogu se pronaći u FREYWILLE ekskluzivnoj 18kt&diamonds ediciji.
FREYWILLE kolekcija Hommage à Gustav Klimt slavi ovog izvanrednog slikara, a prvi put je lansirana 1998. godine. Kroz čarobne, koloristične setove koju ju čine, FREYWILLE umjetnici pokazuju stvaralačku poveznicu između Klimta i FREYWILLE-a. Iako inspirirani velikim Klimtovim remek-djelima, FREYWILLE setovi su nezavisan umjetnički rad koji odražava potpunu posvećenost svakom detalju. Do danas, ova FREYWILLE kolekcija ostaje među omiljenima svim ljubiteljima vrhunske umjetnosti i profinjene estetike jer pravo umjetničko djelo uvijek ima mjesto u našim srcima.
Autentičan FREYWILLE stil na sasvim novi način spaja umjetnost emajliranja s posebnom visokokvalitetnom tehnikom pečenja emajla. Radi se o inovativnoj tehnici koja podrazumijeva fuziju 18 kt zlatnog praha s emajlom čime se dobiva izvanredna postojanost i sjaj svake FREYWILLE minijature. Izrada jednog komada nakita podrazumijeva iznimno složeni proces s više od 100 pojedinačnih koraka, a većina od njih je minuciozan ručni rad. Posebno kompleksan je postupak ornamentiranja: s mnogo pažnje i ljubavi FREYWILLE umjetnici dugotrajno osmišljavaju živopisne motive, a zatim ih preciznim oslikavanjem prenose na površinu emajla. Uz težnju da kreiraju sofisticirane kolekcije pune emocija, fokus FREYWILLE umjetnika je na umjetničkom postignuću kao osnovi svakog dizajna. Kolekcije počivaju na humanističkoj filozofiji ili upečatljivim temama kao što su priroda, bogatstvo kulturne baštine i njezini istinski nematerijalni atributi.