Startasice - legende hrvatske proizvodnje tenisica
Upravo su Startasice danas jedan od najprepoznatljivijih domaćih brendova koje nose jednako trendseterice, kao i urbani ljubitelji mode.
''Prva Startasica proizvedena je 1976. godine i izvorno je dizajnirana kao platnena tenisica za igranje stolnog tenisa. No, od samog lansiranja na tržište Startas doživljava nevjerojatan uspjeh te je sve do Domovinskog rata 1991.g. bila neizostavna sportska obuća na području bivše države. Svoju popularnost je zaslužila na temelju jednostavnosti, funkcionalnosti te niske cijene. Proizvodile su se kao jednobojne, a njihova proizvodnja je dosegla 5 milijuna pari godišnje. Svoj vrhunac Startas doživljava 1987. godine kada je bio službeni sponzor Univerzijade'', započinje Marija Rušnov.
Zanimljivo je da se Startasice nikada nisu prestale proizvoditi, no njihova proizvodnja u ratu i sve do redizajna bila je zanemariva i brend je polako odumirao. Povratkom u Vukovar, Borovo odlučuje svoju proizvodnju temeljiti na razvoju i oživljavanju starih robnih marki te stvaranju novih. Sredinom 2007.g. u suradnji s kreativnim studijom Sheriff&Chery po vodstvom dizajnera Mauro Massarotija odlučuje se oživjeti marku Startas. Cijeli projekt nazvan je LONG LIVE STARTAS. Uspješnost projekta dokazuju i dobivene nagrade nedugo nakon lansiranja redizajniranog Startasa.
''Početkom 2008. godine g. Mauro Massarotto je došao u našu tvornicu i prezentirao nam mapu Startasica sa novim bojama i printevima koji su nas vrlo zainteresirali. Uz to je izrazio želju za suradnjom u proizvodnji pri čemu je iskazao veliki entuzijazam vezano za projekte, PR, reklame, plasman. Molio je da mu navedemo što više detalja vezanih za povijest brenda koje je odlično uklopio u priču uz reklamni dio. G. Mauro imao je originalne prijedloge i ideje i koje se nisu završavale samo na riječima nego je žurno krenuo u realizaciju animirajući i sve nas u Borovu. Za vrlo kratko vrijeme započeli smo probnu, a zatim i serijsku proizvodnju Startasica. Posebna novina su bili modeli izrađeni od meke brušene kože (velur) sa pokretnom mašnom koji su bili odlično prihvaćeni na tržištu'', objašnjava Marija.
Startasice se izrađuju od prirodnih materijala. Za lice i podstavu koriste se pamučne tkanine, kao sredstvo za spajanje lica s podstavom koristi se prirodni lateks, kao i spužvasti sloj na uložnoj tabanici . Gumene smjese za izradu džona bazirane su na prirodnom kaučuku.
Proizvode se tehnološkim postupkom konfekcioniranja koji sadrži veliki udio ručnog rada. Strojni park je najviše angažiran u pripremi gumenih dijelova - miješanje gumenih smjesa, izvlačenje folija, brizganje gumenog raka, kao i za šivanje gornjišta. Ručni rad je prisutan u svakoj radnoj operaciji, ništa nije automatizirano. Pojednostavljeno, na sašiveno gornjište se lijepljenjem dodaju ostali dijelovi i tako konfekcionirana obuća se vulkanizira u autoklavu. Posebnost Startas tenisice je u kalupu koji daje oblik gotove obuće, a konstruiran je tako da je obuća udobna i ne dolazi do umora stopala niti poslije dugih šetnji. Još jedna velika prednost jest izrada od prirodnih materijala, te stopalo u njoj “diše”.
''Ove godine smo proizvodili Startasice na novom - poboljšanom kalupu koji je omogućio ugradnju uložne tabanice debljine 5 mm što je znatno utjecalo na udobnost iste. Startasice izrađene na novom kalupu su elegantnijeg izgleda. U kolekciji proljeće ljeto 2014. izašli su novi printevi koji su odlično prihvaćeni na tržištu, a najuspješniji print su model Lastavice. No, ne zaostaju ni modeli poput Big strips, Polka dot white, Polka dot blue, Rivijera. Osim “klasičnih” Startasica s printevima, ovo proljeće - ljeto rađena je i Exclusive kolekcija gdje su modeli rađeni sa ukrasnim mašnicama i dodacima na samoj tenisici u zlatnoj, srebrnoj i granit boji'', kazala je Marija.
Do sada je u serijskoj proizvodnji izašlo je stotinjak različitih Startasica koje su se razlikovale ili po boji ( ako su modeli bili jednobojni), printu ili materijalu izrade. U zadnjih nekoliko godina, rezultati prodaje pokazuju da je najprodavaniji model Rivijera. Vrlo traženi modeli su sa printom čipke, imitacijom leoparda, s cvjetnim dezenom te dezeni s višebojnim printom olimpijade.
''Za kožni modele u crnoj, sivoj, tamno plavoj i ljubičastoj boji postoji interes tokom cijele godine. Nova kolekcija je izbacila niz zanimljivih printova. Rezultati prodaje se svakodnevno prate, za sada je “pobjednik” model Lastavice'', zaključila je Marija.
U galeriji detaljnije pogledajte fotografije...
Ako ste i vi ljubitelj tenisica, više o toj kulturi doznajte na "Svi su ludi za tenisicama"!