Treća večer Schwarzkopf Cro a Portera privukla je veliki broj posjetitelja i javnih osoba. Bilo je jasno da su toliku pozornost izazvala hrvatskoj sceni poznata imena - Matija Vuica, Marija Cvitanović i Boris Pavlin. No, Boris je uz mlade dizajnere jedini opravdao očekivanja.
Treću večer otvorila je dizajnerica poznata po svojim večernjim haljinama. I ovaj put je kolekcija bila posvećena tom komadu. Matija se poigrala s bijelom haljinom, želeći pokazati kako ona ne mora uvijek nužno biti u ulozi vjenčanice.
Na pisti su predstavljene haljine koje su na prvu nježne i romantične, no na drugu se uočavaju prozirni dijelovi koji u većini slučajeva malo toga prepuštaju mašti. Kreacije za samouvjerene žene koje žele zadržati dašak romantike, ali prvenstveno biti zavodljive. Naime, bili su itekako istaknuti dijelovi gole kože, a vidljivo je bilo i donje rublje, poput tangica i gaćica boje kože. Jedan od zanimljivih detalja u kolekciji je mali, takozvani polu peplum, kojeg je dizajnerica kreirala uz pomoć čipke i s njim ukrasila pojedine modele.
Osim gole kože na drugi pogled bili su vidljivi i nedostaci na haljinama, poput patenta koji je virio ispod stražnjice, grubo zašiveni jastučići na ramenima te asimetrične resice koje su očigledno trebale biti jednake dužine. Kako se dizajnerica poigrala s prozirnim materijalom preko kojeg ide čipka, na pojedinim dijelovima ona je bila grubo rezana te je ostavila nedovršen i nezgrapan dojam. Spori hod manekenki i veliki broj izlaza zasitio je gledatelje, koji su nakon određenog vremena izgubili koncentraciju. Na koncu smo vidjeli kolekciju koja na prvu ostavljala wow efekt, no pobliže gledanje je taj efekt poništio. Nova kolekcija nije nadmašila prethodnu.
Za splitski brend ovo je bila važna revija. Ne samo da je bračni par Marija i Jurica Pirić slavio 10 godina braka nego i 10 godina svog dizajnerskog rada. Moramo priznati da je njihova kolekcija bila dostojna ovom važnom jubileu.
Elegantna i ženstvena kolekcija ponudila je kreacije koje su odličan dokaz kako dizajnerski komadi mogu u isto vrijeme biti funkcionalni i nosivi, ali unatoč tomu zadržati potreban dizajnerski okret zbog kojeg poželimo kupiti viđene kreacije.
Prevladavaju kombinezoni i haljine, šišmiš rukavi, a glavni detalj su zlatni remen i trokutići koji ukrašavaju pojedine rubove kreacija. Kompaktna cjelina s glavom i repom privući će žene kojima je ženstvenost i decentna zavodljivost na prvom mjestu. Klasika s modernim detaljima - spoj koji je u isto vrijeme trendi, ali i bezvremenski.
Soel by Sonja Lamut
U revijama mlade dizajnerice Sonje Lamut uživamo svake sezone iznova. Mada nema toliki staž iza sebe, ona svojim kreacijama privlači pozornost ravnopravno kao i njene starije kolege.
Sonja Lamut se svakom novom kolekcijom razvija i rapidno sazrijeva ne gubeći pri tome svoju razigranost, urbani štih i kreativni potpis. Točno zna što mlađe urbane trendseterice žele zbog čega njene kreacije žive i izvan piste.
Definitivno najzrelija kolekcija do sad ponudila je izvrsne komade koje želimo istog trena vidjeti u svom ormaru. To se posebice odnosi na njene jakne i kapute - svaki novi model bio je bolji od prethodno, kako zbog kolorita, tako i zbog same izvedbe koja je bila besprijekorna.
Možda pojedine haljine u svom kroju nisu bile najbolje izvedene, no to nije narušilo cjelokupnom dojmu. Ona vješto stvara nosive komade koji nipošto nisu svakodnevni niti ih možemo naći u ponudi highstreet brendova. Snažna kolekcija koja čvrsto stoji na nogama ubraja se u najbolje treće večeri Schwarzkopf Cro a Portera.
Sonja Lamut je definitivno ime koje se već plasiralo na tržište, a koje još mnogo toga ima za pokazati. Nestrpljivo iščekujemo njen daljnji rad.
Ledenko
Cipele s potpisom Ledenko tiha su patnja brojnih Hrvatica. Ni ovaj put dizajnerski brend cipela nije iznevjerio svoje obožavateljice.
Seksipilne, upečatljive i posebne pozornost plijene igrom boja, neobičnim detaljima koji cipele pretvaraju u glavni komad svakog stylinga. Uz njih ostatak kombinacije može biti jednostavan.
Zamjerka ide odabranom stylingu. Naravno da je na revijama cipela fokus upravo na tom važnom modnom dodatku, no ipak ne treba zanemariti cjelokupni dojam. Jednostavne haljine s bogatim ogrlicama još se uklapaju, no raščupane plave perike djelovale su neprimjereno.
Jet Lag
Još jedno ime koje treba zapamtiti je brend Jet Lag iza kojeg stoje dizajnerice Jasmina Arnautović i Maja Virgej. Njihove kreacije su urbane, s daškom avangarde, no prije svega tu je riječ o nosivim komadima za dan i večer. Njihov dizajn nije pretenciozan, on svoju snagu ispoljava upravo kroz svoju funkcionalnost i nosivost, ali i kroz male detalje koji njihove kolekcije čine tako zanimljivim.
Još jedna karakteristika Jet Lag su miješanje kolekcije. Dizajnerice ne zanemaruju ni muškarca. Težak je zadatak spojiti dvije priče u jednu, no njima to iz kolekcije u kolekcije uspijeva.
Dizajnerice su postale zrelije, vidi se odmak od prethodnik kreacija. No, i dalje je to prepoznatljivi Jet Lag - urban, drzak, zavodljiv i samouvjeren. U ženskom dijelu kolekcije prevladavaju kratke haljine i suknje, dok se za muškarce hlače ispod koljena, udobne majice i jakne.
Vodeći motiv nove kolekcije je cik cak uzorak koji se pojavljuje kako u kreacijama tako i u frizurama. On možda prevladavala, no u komadima se ne ističe napadno. On je upravo onaj "začin" kojeg dizajnerice unose u svaku svoju kolekciju - detalj sa stavom koji se prirodno nameće bez stavljanja same kreacije u drugi plan. Jasmina i Maja se nisu držali samo tipične implementacije detalja kroz print. On se postiže i kroz materijale, kao što je vidljivo na jaknama. Jedan od modnih dodataka koji plijeni pozornost su uniseks ruksaci. Odlična kolekcija i još jedan uspjeh za mladi brend Jet Lag.
Marija Cvitanović
Poznato ime na hrvatskoj javnoj sceni, od nedavno je ušlo i u dizajnerske vode. Njen brend Marka predstavio je svoju prvu kolekciju u jednom zagrebačkom restoranu. Bilo je samo pitanje vremena kad će Marija osvanuti i na modnoj pisti. Za to su se pobrinule godine na hrvatskoj javnoj sceni.
Njena druga kolekcija ne razlikuje se pretjerano od one prve. Marija je istaknula da sluša želje žena i stvara haljine koje ističu žensku eleganciju i laska ženskim oblinama. "Dizajn je to koji će redefinirati žensku sofisticiranost i eleganciju neovisno o modnim trendovima" bila je najava nove, druge kolekcije po redu. Želje su jedno, stvarnost je ipak nešto drugo.
U novoj kolekciji dominiraju dvobojni modeli haljina. Upravo haljine su jedini element koji "povezuje i čini" predstavljeno kolekcijom. Naime, dizajnerica je nanizala različite modele haljine, koje u mnogim slučajevima niti laskaju ženskim oblinama, a kamoli da redefiniraju žensku sofisticiranost i eleganciju.
Predstavljene haljine viđene su već mnogo puta prije, i to u raznim krojačkim salonima za svečane evente. To nužno ne znači da su one loše - za svoju prvotnu svrhe nisu. No, takva izvedba nema što raditi izvan salona. Ako Marija želi zadržati pozornost modnih medija, u idućoj kolekciji treba ponuditi povezanu priču koja se drži obećanog.
Haljine s potpisom ovog poznatog dizajnera ubrajaju se u san većine žena. Svaka pojedina haljina malo je remek djelo koje mami uzdahe. A to su činili i komadi iz nove kolekcije.
Jedan od najljepših modela otvorio je reviju i sve prisutne nježno odveo u bajkoviti svijet Borisa Pavlina. Vodeći detalj su razigrani leptiri koji su krasili veliki dio haljina.
Nježne, romantične, ženstvene i razigrane - njegove modne vile magično privlače. Da ta magija opstane do kraja same revije, dizajner se pobrinuo glazbom, izvrsnom frizurom, ali i zborom koji je iznenadio gledatelje svojim pjevanjem iz publike za vrijeme defilea.
Tipični Pavlin, mnogi su rekli. I za vrijeme krize, dizajner se ne odriče svojim raskošnih kreacija. Divna bajka koja je pružila kratki bijeg u neki drugi svijet u kojem modna bajka i dalje živi.
U galeriji detaljnije pogledajte kreacije treće večeri Schwarzkopf Cro a Portera...