Online shopovi: Virtualni modni raj
Neki ljudi mijenjaju povijest i prvi su u svemu - jedna od takvih je Natalie Massenet, koja je 2000. godine otvorila danas legendarnu adresu Net-a-porter.com. Jedna od njezinih odličnih izjava je: “Ako ne znaš kako će izgledati budućnost, stvori je sam”. Razlog kreiranja online dućana u vrijeme kad mnogi nisu imali računalo kod kuće (a koncept smartphonea nije još ugledao svjetlo dana) bio je traženje odjeće za styling kojim se Natalie bavila u ono vrijeme. Na prelasku milenija njezin je stan u Chelseaju bio jedina lokacija gdje su se krcale te danas prepoznatljive crne kutije s mašnom, držala ih je čak i u kupaonici. Danas, 16 godina poslije, ima carstvo, jedna je od onih koje su prepoznale snagu interneta i nisu se dale smesti.
Sličnu priču, noviju, ima i Sophia Amoruso, koju znate pod imenom Nasty Gal. Na toj adresi najprije je pokrenula prodaju vintage odjeće, a danas je to omiljeni shop svih djevojaka koje žele cool stvari i modne dodatke. Njezin je megasajt na vrhu najpopularnijih online shopova, baš kao i Asos, Zappos, Romwe te brojni drugi. Kod nas je situacija malo drukčija, no ipak online kupovina sve je popularnija. Iako su naši shopping centri krcati tijekom vikenda, čini se kao da je stari dobri način kupovanja u fokusu, sve prednosti virtualnoga kupovanja od kuće sve su poželjnije. Čak je i sve više lokalnih online dućana, što nam dostojno približava cijeli taj svijet. Baš kao i stvarni, i ovi internet dućani imaju niz akcija - to su im specijalnosti.
Kupi dva, dobiješ treći, ukucaj kôd za popust i slično njihove su bonus vrline. Nema gužvanja i čupanja, stvari dođu na kućnu adresu za nekoliko dana. Sve pet. Kad skužite koje nosite veličine, ovisno o shopu (neki imaju tablice na kojima je sve objašnjeno, veličine, širine krojeva...), sve postaje još jednostavnije. Osim toga, to je i kao osobni stilist jer na temelju onoga što vam se sviđa, sustav predlaže ostale stvari. Koliko puta nam se dogodilo da bauljamo dućanom u potrazi za nečime... a da ni sami ne znamo što želimo. Online shopovi imaju prečac do našega dobrog stila te točno znaju što bismo poželjeli nositi na skorašnju svadbu prijateljice, vrtni tulum ili festival na moru.
Naravno, tu su i ti divni modni dodaci nad kojima možemo sliniti do mile volje u neko gluho doba noći (pa čak i ako si ih ne možemo priuštiti), a možda nam se posreći da upecamo i “last minute sale”. To je ono kad cijene krenu dolje, a taman smo online. Ili nam najave na e-mail pa se u nekoliko minuta počastimo nečim posebnim, dizajnerskim. Online shopovi ujedno štede naše vrijeme. A i novac. Niz adresa ima povoljne cijene, kao recimo lokalni high street dućani, pa i niže. Često surađuju s poznatim blogericama pa kod njih možete naići i kôd za popust. Blogerice i online dućani njeguju posebnu vezu - osnivači niza shopova najprije su se obratili curama sa stilom koje se vole fotkati jer su znali da će upravo kod njih pronaći svoju publiku. I ljubav se rodila.
Danas su online shopping adrese toliko jake da po navici švrljamo po njihovim linkovima, pa čak i ako ništa ne kupimo... danas. Možda ćemo sutra. Ujedno nema onih prodavačica koje nas gledaju kao čudo. A ni onih koje nas prate u stopu. Zato s guštom, udobno zavaljeni u fotelju, možemo u bilo koje doba provjeriti što je novoga u svijetu virtualne mode... Sam proces je jednostavan kao i u običnom dućanu: treba vam kartica, a najpopularniji servis online kupovine je Pay Pal. Kad jedanput ukucate svoje podatke koji su, naravno, vrhunski zaštićeni, u samo nekoliko klikova stvar je gotova. Poštaru se konačno veselimo - ne nosi dosadne račune i one čudne plave kuverte nego paket kao neko super rođendansko iznenađenje. Čak i kad nam nije rođendan. Stvari obično stižu za nekoliko dana ili do nekoliko tjedana, ovisno o shopu. U klasičnim se dućanima nije dogodila nikakva revolucija već sto godina... nedavno su neke od velikih kuća napravile kabine za mjerenje tijela, skeniranje od glave do pete i nakon toga se možete “presvlačiti” virtualno koliko god vas je volja. No dok to ne stigne i u naše dućane, idemo uživati u klikanju od kuće.