Obožavamo tenisice: Jednostavno pristaju uz sve
Kad su u pitanju komadi koje svaka cura mora imati u ormaru, modni znalci spremni su se složiti oko nekoliko stvari - mala crna haljina, dobar sako, kožnata jakna, hlače koje vam stoje kao salivene i lijep par cipela na potpeticu predmeti su uz koje svaka kombinacija može dobiti nešto elegantniji štih. No prave fashionistice (a pogotovo one koje rade u modi ili posjećuju revije tijekom tjedana) znaju kako je dobar par tenisica (i jedne fantastične traperice) jednako bitan sastojak garderobe. No, kako to obično biva, ljubiteljice mode ne samo da su jako izbirljive nego su od njih u stanju napraviti pravi mali trend. Novi nalet popularnosti sportske obuće počeo je prije nekoliko sezona, kada su street style zvijezde masovno počele pozirati fotografima u bijelim kožnatim adidasovim tenisicama Stan Smith.
Model koji je u šezdesetima bio kultan dobio je reizdanje i odmah pronašao put do ljubiteljica “normcorea”, ali i klasične elegancije. Njihov jednostavan dizajn i tek pokoji dašak boje savršeno se uklopio u androgine trendove, a kako nisu bile samo prolazni trend, pokazuje i to da su do danas jedan od najprodavanijih adidasovih modela. Na jedrima retropokreta, koji sve više inspiracije pronalazi ne samo u modi sedamdesetih (cvjetne haljine, trapez hlače i smeđa brušena koža), osamdesetih (jastučići za ramena na Balmainovoj reviji, polarizirana stakla na naočalama i bijele kožnate cipele) i devedesetih (uske ogrlice oko vrata, trapez jakne, grunge pokret) nego i iz recentnije povijesti izvlači trendove: adidas je novi “it” model, Superstarke ili “shellsice”, prvi put lansirao 1969., ponovno oživio početkom 2000., a novi uzlet u svijetu blogerica imaju prošle tri sezone.
U modu se vraća i Reebokov klasični bijeli kožnati model koji, za razliku od adidasa, izgleda kao nešto stvoreno za sportski teren, a na sličnoj je liniji i sveprisutan Nikeov AirMax, tenisice u toliko boja i varijanti da doista više nitko ne može pratiti koje su prave, a koje lažnjak. Kako to obično biva, atletski trend uskoro su prigrlile i visoke modne kuće, pa su svoje modele tenisica predstavili i Raf Simons (u suradnji s adidasom), Chanel, Marc Jacobs, Saint Laurent, Gucci... Dok je tenisice sa skrivenom platformom Isabel Marant nosio cijeli grad, Valentino je oduševio dvama modelima - maskirnom sportskom varijantom te bijelom klasičnom tenisicom koja preko sredine ima tek jednu crtu u boji (najpoznatije su one sa zlatnim detaljem).
Svi šetaju u tenisicama
U trenu kad su velikanke poput Olivije Palermo i Alexe Chung krenule šetati u tenisicama, trgnuli su se i drugi sportski divovi, pa se odjednom iz ropotarnice povijesti javljaju brendovi poput Diadore, File i Pume, koji već godinama nisu predstavili niti jedan modno značajan trend. Puma je čak otišla toliko daleko da je za zadnju kolekciju kao dizajnericu angažirala Rihannu, uspjeh čije kolekcije zasad nije preblistav. Nike je, slijedeći uspjeh kolega, također po inspiraciju posegnuo u arhive te sad promovira svoj model Cortez koji polako prihvaćaju modne blogerice, dok je Vans, uvijek vjeran sam sebi, primijetio pojačanu prodaju modela Old Skool koje su dosad obožavali skejteri, a sad ih se može vidjeti u publici na revijama francuskih modnih kuća.
Konačno, teško je pričati o tenisicama a da ne spomenemo možda najpoželjniji model na svijetu trenutačno - tenisice Yeezy Kanyea Westa. Iako su njegov prvi izlet u modu pokopali i kritičari i publika, čini se kako je Kanye upravo u suradnji s adidasom, koji je na pramcu athleisure trenda, pronašao svoj put do masa. Njegove tenisice Yeezy 350 postale su kolekcionarski komad, svugdje rasprodan, a za nove kolekcije fanovi su spremni i čekati u redu. U kojem god smjeru se kretali, kad je odabir tenisica u pitanju, vjerujte svom ukusu - klasičan model puno će se bolje uklopiti u svaku garderobu od nekog pretjerano trendi, a kao i uvijek, pretjerano napadni brendovi, pa makar i sportski, daleko su od dobrog ukusa.