O modi i ostalim sporednim stvarima
Vjerojatno zato jer smo poprilično….hmm, obični? Kamerofobični? Ne stršimo, rekla bi jedna prijateljica. Nismo avangardni aristokrati ukusa niti ekscentrična urbana stvorenja zvana hipsteri, ne nosimo sunčane naočale u zatvorenom i ne bojimo se sunca jer je must have imati blijedu aristokratsku put. Dapače, obojici nam godi ljeto jer bar tada nam podočnjaci nisu u prvom planu, ali nije da nas trendovi baš ne dodiruju. Nećete nas vidjeti na otvorenjima klubova, parfumerija, trgovačkih centara, tunela, autoputova, mostova...Bili, vidjeli i odustali. Nismo nikad kuhali, pjevali i plesali sa zvijezdama. Te talente, nažalost, nemamo. Zapravo naše lice najčešće ćete vidjeti kad nas za vrijeme trajanja Dove Fashion.hr-a netko iz organizacije (gotovo za ruku) dovede pred kamere kako bi dali izjavu o kolekciji i o inspiraciji. No, vjerojatno mnoge od vas imaju našu haljinu!
Ovdje nećete čitati epske hvalospjeve o "našoj tihoj revoluciji koja će uzrokovati nezapamćene promjene u definiranju ženskog odijevanja na domaćoj sceni", ili poetska razmatranja o "dubokom umjetničkom smislu asimetrije u novoj kolekciji"… Podcrtat ćemo jednu izjavu Tom Forda: "Ja nisam umjetnik. Ja samo želim stvarati lijepu odjeću. Uopće me ne zanima je li to što radim nešto novo ili je na neki način već viđeno. Ionako ne trebamo ništa novo, možda samo još jednu verziju onog što smo radili prošle ili pretprošle sezone". Dakle, ništa od nuklearne fizike ovdje. A ni od elitizma, snobizma i kojekakvih ostalih vrlina…
Uvijek nas pitaju što znači eNVy room? Od kuda baš taj naziv?
Mnogi bi eNVy room jednostavno preveli "soba zavisti", no zapravo ima dublji smisao. Malo vas zna da su to zapravo inicijali naših imena, odnosno N-ikica i V-jeko. A zašto tim redom? Pa "bečka soba" (Vi-eN) baš i nije bilo najbolje rješenje. Nikako ne! Nadalje, riječ room bi trebala obilježiti mjesto, odnosno mali, (ali stvarno mali) stan u Vlaškoj otkud je sve počelo, još malo pa prije 10 godina.
Bila su to vremena kada nije bilo blogova i modnih portala, cruise kolekcija i Fashion.hr Industrije. Sve je još bilo u povojima. Sjećamo se samo da je u to vrijeme postojala jedna jedina TV modna emisija Modell (ako nas pamćenje služi) koju je vodila Tatjana Jurić, a danas, gle ironije, ne postoji niti jedna. Cro a Porter je bio na samom početku, nešto ranije je počeo i prvi Fashion week Zagreb, a današnji Fashion.hr se tada drugačije zvao - Fashion weekend Bol. Danas se na Bolu uspješno prikazuju cruise kolekcije i to već drugu sezonu. Mi ćemo se ipak u našoj kolumni koncentrirati više na Dove Fashion.hr, budući smo dio tog uspješnog projekta od prvog dana, pa evo sve do danas.
Prva revija – ogromna kolekcija i mala pista
Štošta se promijenilo. Početkom 2004. startali smo s našom prvom revijom i kolekcijom koja je brojala tada veeeelikih 50 komada. Danas nam takva ludost ne pada na pamet. Sva sreća u tome da je pista bila kratka pa je djelovalo dinamično. Kako smo tada došli do sponzora? To nam ni dan danas nije najjasnije. Znamo samo da smo se svi tresli od nedostatka sna i ogromne količine sponzorskog Red Bull-a. Gledajući iz današnje prespektive, prostor za reviju bio je smiješno mali. Tad je izgledao uistinu ogroman, pogotovo pola sata prije revije kada smo bili izuzetno zabrinuti hoće li se napuniti ljudima. Na svu sreću uspjelo je. Dapače, bila je gužva.
Sve u svemu prva revija je bila uspješna, no onda je uslijedila druga koja je bila mnogo skuplja i puno veća, s mnogo celebsa i wannabe celebsa. Za tu reviju lice nam je bila Nikolina Pišek koja je (ne bi čovjek rekao) imala, kako nam je tad u backstageu rekla, veliku tremu. Došla je i Antonija Blaće koja je upravo izašla iz Big Brother-a koji se tad prvi put prikazivao. Danas ga vodi. Revija je bila popraćena od strane svih medijskih kuća i u Večernjaku proglašena društvenim događajem godine. I tako….
Revije su se zaredale, dogodila se eNVy room kampanja s našom dragom prijateljicom i jednom od naših najuspješnijih modela Kristinom Sajko. Pa kampanja s Mijom Kovačić kad je ležeći naopačke na staklenim stepenicama, profesionalno (iako sva u grču) otrpjela i uvjerljivo odglumila posrnulu sanjivu kraljevnu (potpomognuta rolom WC papira pod glavom). Tijekom snimanja ostala je bez mobitela koji se razletio na više dijelova po cijelom lobiju.
Svaki pojedini period, svaka revija, svaka kampanja donose razne zaplete i rasplete, bizarne i komične situacije, no previše toga ima da bi sve stalo u jednu kolumnu. Pratite nas, trudit ćemo se predstaviti vam se u potpunosti i dati vam insajderski prikaz razvijanja naše marke i modne scene u Hrvatskoj, naravno kroz naše oči i bez nepotrebnog filozofiranja. Podijelit ćemo s vama probleme kroz koje smo prolazili i kako smo (ako smo) ih riješili, što se promijenilo, a što nije, o trendovima, famoznoj inspiraciji i drugim sporednim stvarima, a i o mnogo čemu ostalom.
Do sljedeće kolumne ... au revoir!