Nećeš vjerovati što sve modni brendovi rade da bi privukli tvoju pažnju

miss7
Vidi originalni članak
  • Društvene mreže mijenjaju svijet mode, a dokaz tome je - clickbait moda
  • Neobične kreacije high street brendova poput Asosa i TopShopa često izazovu zgražanje javnosti
  • No, postavlja se pitanje radili se ovdje zapravo o novom obliku pametnog oglašavanja

Ranije ovog mjeseca, američka modna marka Fashion Nova objavila je na svom Instagramu fotografiju modela u razderanim trapericama. Objava je imala gotovo 69 000 lajkova i mnoštvo komentara, no nisu svi bili oduševljenim ovim komadom. Tako je jedan sljedbenik dosjetljivo napisao: "Imate li ih u veličini u 'ne hvala'", dok ih je drugi usporedio s " žrtvom medvjeđeg napada". Hlače su tako postale medijski hit i još jedan u nizu dokaza kako su društvene mreže promijenile svijet mode.

 

Naime, najnoviji trendovi su se nekoć prikazivali na tjednima visoke mode te su postupno zakoračili s modnih pista u butike i prelili se na ulice. Situacija se promijenila te su modni komadi koji će najvjerojatnije postati trend radovi brendova koji pokušavaju nadmašiti jedni druge sa sve više i više odjeće za dizajnirane upravo za privlačenje pažnje. Dobrodošle u novu eru, dobrodošle u svijet clickbait mode!

"Vrag radi brzo, ali Fashion Nova radi još brže" 

I to je strategija koja radi. Možda nikad nisu čula za  Fashion Novu - i još je manje vjerojatno da si kupila nešto od nje - ali prema istraživanjima to je peti najveći brand među tinejdžerima u SAD-u. Fashion Nova je inače online modna trgovina za žene i muškarce, poznata po izazovnim kombinacijama i suradnjom sa svjetski poznatim influencericama poput sestara Kardashian. Također, brend je poznat po regrutiranju novih zaštitnih lica putem društvenih mreža. U svrhu oglašavanja kreirali su i #Novababe, naziv pod kojim se okupljaju djevojke koje promoviraju njihov brend na društvenim mrežama. Novababe je emancipirana, seksi i glamurozna mlada žena koja, naravno, nosi Fashion Nova komade.

 

Tko bi to nosio?!

No Fashion Nova nije jedina koja se okušala ovom strategijom. Brendovi kao što su Asos i Topshop, kao i high-end marke poput Balenciage i Y-Projecta, bili su predmetom vijesti u kojima se jedan odjevni predmet ismijava zbog toga što je ružan, smiješan ili nenosiv. Pogledaj primjerice Topshopove prozirne traperice od PVC-a, Asosov crop top za muškarce iz koje vire bradavice, Balenciagine traperice za muškarce, Y-Project s traper hlačicama...

Moda Ni traperice nisu što su nekad bile... Bi li nosila ovaj neobičan model? A 'traper gaćice'?

Svijet clickbait mode ima čak i posebne stranice posvećene njegovom praćenju. Tako je stvoren satirični Instagram profil  asbos_sos koji pod geslom "Asos, di ti je bila pamet" objavljuje neobične Asosove modne komade.

 

Modni trendovi Stvarno? Hlače od kojih smo strahovali u 80-ima vratile se u modu!

Svaka reklama je dobra reklama

Ali nemoj se prevariti i misliti kako se antireklama negativno odražava na poslovanje ovih brendova. Baš naprotiv, ovo je slučaj kad je svaki publicitet dobar publicitet. Primjerice, nakon što je početkom brand Janties travnja na Twitteru predstavio nekoliko neobičnih komada do kraja mjeseca je potražnja za njihovim modelima na jednoj od globalnim modnih platformi Lystu porasla za nevjerojatnih 2250 posto. Koliko god ovi proizvodi bili ismijavani, kupuje ih sve veći broj potrošača te su često rasprodani. 

Modni brendovi već desetljećima šokantnim kreacijama izazivaju reakcije šire publike, no po prvi puta se ne radi o primjercima visoke mode, već high street dućanima. Nije jasno da li marke stvaraju komade posebno za memeove, ali ako sagledamo širu sliku to bi imalo smisla. Sve u svemu, izgleda da su pojedini brendovi pronašli odličan marketinški trik kako da prošire svoje poslovanje i izazovu reakciju javnosti. Što ti kažeš?

Posjeti Miss7.24sata.hr