Najskromnija riba postala je zvijezda luksuzne mode: ovoga ljeta, svi žele na odjeći nositi srdele!
- Sezona pred nama iznjedrila je neočekivani modni hit – sardine, koje su se od skromne namirnice pretvorile u najpoželjniji motiv na torbicama, odjeći i modnim dodacima
- Predvođen viralnim Staudovim modelom 'Staudine', trend se proširio i zahvaljujući luksuznim brendovima poput Bottege Venete, a popularnost sardina potvrđuju i eksplozivni podaci s Google Trendsa i TikToka
- Osim vizualne privlačnosti, sardine simboliziraju nostalgiju, jednostavnost i bezbrižnost – vrijednosti koje, vjeruju stručnjaci, posebno odjekuju u nesigurnim vremenima
Ljeto 2025. donosi jedan vrlo neočekivani modni trend – sardine. Nekada skromna namirnica, ova mala plava riba odjednom krasi sve, od dizajnerskih torbica do odjeće, kao simbol mediteranskog chica. Sve je počelo suptilno, nadovezujući se na popularnu 'ribarsku estetiku', no sardina je brzo isplivala na površinu kao dominantan motiv, a trend je eksplodirao pojavom torbice 'Staudine' američkog brenda Staud, ukrašene perlicama koje imitiraju konzervu sardina.
Mnoge su žene podlegle šarmu torbice koja stoji 340 eura, opisujući je kao totalni hit, a vrlo su brzo i drugi dizajneri prihvatili ovaj motiv, ukrašavajući njime brojne komade. Čak je i luksuzna modna kuća Bottega Veneta pridonijela trendu svojom 'Sardine' torbom, prepoznatljivom po skulpturalnoj zlatnoj dršci u obliku ribe, čija cijena iznosi više od 4300 eura, šaljući jasnu poruku što je ultimativni hit sezone pred nama.
Da se ne radi samo o prolaznom hiru, potvrđuju i podaci s Google Trendsa. Pretrage za pojmom 'sardine' dosegle su rekordnu razinu u svibnju, dok su upiti za 'torbicu sa sardinama od perlica', predvođeni Staudine modelom, porasli za nevjerojatnih 300 posto prošlog mjeseca. Udvostručile su se i potrage za 'haljinu sa sardinama', TikTok vrvi videozapisima raspakiravanja Staudovog it modela, a sardine su završile i na pidžamama, ukosnicama, majicama, naušnicama, kombinezonima...
No, zašto baš sardine? Sarah Staudinger, suosnivačica brenda Staud, vjeruje da je to zato što nas sardine podsjećaju na duge, lijene ljetne ručkove na Mediteranu, noseći sa sobom dozu nostalgije i osjećaja bezbrižnosti, dok Becca Millstein iz Fishwifea dodaje da ilustrirane konzerve s vintage estetikom imaju snažnu vizualnu privlačnost i asociraju na bijeg od svakodnevice.
Stručnjaci idu i korak dalje. Profesor Guido Bonsaver ističe da su sardine vrlo skromna riba i da njihova popularnost može odražavati želju za jednostavnošću i zadovoljstvom u malim stvarima, posebice u ekonomski neizvjesnim vremenima pa je 'sardinecore' uspio postati simbol pronalaženja sreće u skromnijem načinu života. Kad bi još samo najslađi, ili bolje rečeno najslaniji komadi, bili dostupni po skromnijim cijenama, našoj sreći ne bi bilo kraja...