Modnim blogom do milijunašice

@ www.splashnews.com
Iako je 2009. pokrenula blog iz ljubavi prema modi, 26-godišnja Talijanka Chiara Ferragni danas surađuje s najvećim dizajnerskim imenima, ima vlastiti brend cipela, a na godinu navodno zaradi i do šest milijuna kuna. Što o njenom blogu i uspjehu misle i kakva je situacija u našoj regiji, odale su vodeće modne blogerice s naših prostora: Anita Dujić Veljača, Isabella Rakonić, Zorana Jovanović, Ljupka Tanevska i Petra Nižetić.
Vidi originalni članak

Nedavno je lansirala vlastitu kolekciju cipela za proljeće/ljeto, a osmislila je i liniju obuće u suradnji s američkim dizajnerom Steveom Maddenom. To su samo neki od angažmana najpoznatije blogerice na svijetu Chiare Ferragni, koja je uspjela stvoriti itekako unosan biznis - šuška se da na godinu zaradi i do šest milijuna kuna.

Iako ne spada u krug prvih svjetskih blogera (ta titula pripada ekscentričnoj Diane Pernet), otkad je pokrenula The Blonde Salad 2009., na dan je posjeti više od 110.000 ljudi, na Instagramu je prati gotovo 1,8 milijuna, a na Facebooku oko 620.000 obožavatelja. Počela je skromno, a kad je ovu zaljubljenicu u modu od malih nogu 2011. New York Times proglasio “najvećom street style zvijezdom godine”, otvorila su joj se sva vrata.

„Chiara je mlada uspješna i bogata djevojka koja živi punim plućima, jer je od svog hobija napravila posao. Mislim da se prvotna čar njezinog bloga izgubila, pošto joj je svaki post sponzoriran, ima tim ljudi koji još svakodnevno uređuju. Više ne mogu procijeniti što je njezin stil jer nosi apsolutno sve. Mislim da ju većina ljudi prati upravo zbog toga što Chiara ima sve, jede u skupim restoranima i putuje svijetom. Mnogi pate na to što je nerealno i nedostupno. Meni osobno to nije zanimljivo niti inspirativno. Po meni ima puno zanimljivijih blogerica koje su unatoč tome što dobro zarađuju bloganjem ostale dostojne sebi i svom stilu“, komentirala je Ljupka Tanevska, koja stoji iza hrvatskog bloga Sad pony guerilla girl.

Chiara – brend koji zarađuje milijune

Da iza nje stoji ogroman tim koji joj je pomogao pri stvaranju brenda, slaže se i Anita Dujić-Veljača, koja vodi modno blog Chinasoulmate, a Petra Nižetić, koja se krije iza ModaKomoda, je prvenstveno poštuje kao uspješnu poslovnu ženu koja je svoj hobi uspjela kapitalizirati.

„Chiara je napravila fenomenalan posao s blogom, uspjela je prva i mislim da stvarno jako puno radi. S druge strane mislim da joj je blog trenutno na jednom editorijalskom nivou i da su sve fotke sređene kao za časopis pa mi to malo smeta jer je po mom mišljenju blog svakodnevni dnevnik i ne može djevojka izgledati uvijek savršeno. Naravno, s velikim brojem pratitelja dolazi i jako velika odgovornost pa je tako razumijem“, smatra Zorana Jovanović, koja vodi jedan od najposjećenijih srpskih modnih blogova pod nazivom Zorannah.

Upravo je Chiara prva blogerica za koju je Isabella Rakonić, koja vodi blog PileOfStyle, čula. Divi joj se zbog pozitivne energije i rada kojeg ulaže u svoj blog.

Uspješnoj Talijanki dive se i poznati strani dizajneri. Chaira modne revije prati iz prvog reda (Burberry ju je pozvao samo zato što je na blog stavljala fotografije na kojima nosi njihovu kožnatu jaknu), Guess ju je odabrao za kampanju zbog njezina stila, napisala je knjigu 'The Blonde Salad', a tu su i suradnje sa Supergom, Mangom, Diorom, Chanelom, Louisom Vuittonom... Časopisi i dizajneri jednostavno je obožavaju jer im pomaže poduplati prodaju, a i sama si uvršćuje bankovni račun vlastitom linijom cipela.

Zarađuju li modne blogerice u našoj regiji?

Od blogerice i studentice prava na ekskluzivnom Sveučilištu Bocconi, ova 26-godišnja Talijanka pokorila je modni svijet i od svog imena stvorila brend. I dok Chiara svakodnevno dobiva darove dizajnera kako bi ih promovirala na blogu, u regiji je situacija ipak malo drukčija.

U Hrvatskoj teško da se može živjeti od bloganja. Neki brendovi ne žele poslati ni testere misleći da si nitko. Živimo u maloj sredini gdje ti ljudi, ako ne poželiš pisati lijepo o tenisicama o kojima oni požele da lijepo pišeš, mogu spletkama zagorčati život. Tako da sam vrlo oprezna što se suradnji tiče. Posebno me dirnu mailovi mojih dragih čitatelja. Neki mi pišu da sam njihova modna Biblija, neki da sam im blogom spasila iz depresije. Takvi mailovi mi pomažu da i dalje vodim blog. Nekada u budućnosti bih voljela živjeti od bloganja, mislim da onda ne bih imala vezane ruke. Sada, nažalost, mi je najveća briga kako platiti stan i režije u velegradu“, govori Ljupka, diplomirana stilistica, i dodaje kako preko svog bloga nikad nije dobila poslovnu ponudu.

Isabella naglašava kako s vremenom ima sve više financijske koristi od svog bloga, ali nikako dovoljno da bi se od toga mogla živjeti. Nova poznanstva, iskustva i učenje o modi, glavne su prednosti koje modna blogerica ističe. Da je za nju pretežito gušt voditi modni blog, pojašnjava i Anita.

„Ne mogu govoriti u ime drugih blogera, ali ja nemam neku financijsku korist od bloganja, osim gušta, jer mi je to hobi. Naravno, dobijem puno lijepih stvari kada je u pitanju odjeća, obuća, kozmetika i slično, ali to je jedan lijepi uzajamni odnos koji se gradi i od kojeg obje strane nešto imaju na kraju“, objasnila je Anita.

No, nisu sve modne blogerice na ovom području u istoj situaciji. Petra naglašava kako ona već ima par stalnih sponzora s kojima ima čvrstu poslovnu suradnju kroz oglašivački prostor na Tportalu koji joj je matična kuća, i to ne samo za ModuKomodu nego i za MaPet show.

„Mislim da se moje startne pozicije, a tako i očekivanja, razlikuju od većine fashion blogerica u Hrvatskoj. Mnogima je bloganje hobi uz studiranje i super im je ukoliko uspiju priskrbiti koju sponzorsku krpicu koju bi u protivnom morale kupiti. ModaKomda je još uvijek entuzijastički projekt od kojeg nema neke velike zarade, no priznajem, radim na tome da se to promijeni, objasnila je Petra.

Zorani se pak cijeli život vrti oko njenog modnog bloga koji joj je u potpunosti promijenio život, a također joj donosi i financijsku korist.

„Bio je dug put do toga, ali konačno mogu reći da svakog mjeseca imam primanja isključivo od bloga. S druge strane, ta primanja nisu ista svaki mjesec, ali mislim da se od dobrog i posjećenog modnog bloga može živjeti“, smatra Zorana.

Fenomen Chiare, ali i drugih poznatih stranih blogerica, potiče brojne zaljubljenice u modu, da pokrenu svoje modne blogove. Trebamo biti svjesni u kojim uvjetima živimo i radimo te ne očekivati svjetsku slavu. No, isto tako, tko ne sanja, nikad ne dobiva mogućnost te iste snove i ostvariti.

U galeriji detaljnije pogledajte fotografije modnih blogerica...

Posjeti Miss7.24sata.hr