„Modni dizajn je posao, hobi i ljubav“
Modni ormar – međunarodno priznata manifestacija
U međuvremenu se ova manifestacija pretvorila u kulturni događaj kojeg niti jedan istinski ljubitelj mode ne propušta. Na pisti Modnog ormara široj publici se predstavljaju mladi talentirani dizajneri koji redom nakon svoje pobjede budu prepoznati na hrvatskoj, ali i međunarodnoj modnoj sceni. Ispred strogog međunarodnog žirija, ove godine će stati 20 finalista.
„Radove studenata obrađuje selekcionarna komisija profesora s Tekstilno-tehnološkog fakulteta, a konačne finaliste ocjenjuje međunarodni žiri. Prije samih revija, studenti imaju i razgovore tijekom kojih žiriju moraju opravdati svoju kolekciju te prezentirati jedan sašiven model“, objašnjava Nina.
Studentima Modni ormar nije fakultetski projekt, seminar ili praksa koju moraju odraditi. Prijavljivanje na ovaj modni natječaj studenti rade u svoje slobodne vrijeme, a ta činjenica, kako Nina ističe, često iznenađuje strane goste. No, naše mlade dizajnerske nade ispunjene su entuzijazmom i željom za radom.
Osim studenata, svoje radove kroz Modni ormar predstavljaju i nekadašnji studenti, redom dizajneri koji su ostvarili karijeru u Hrvatskoj, ali i izvan nje. Upravo Modni ormar je manifestacija koja odaje počast hrvatskoj modnoj struci, njegovom dizajnu, kao i samom studiju. A Nina smatra da je fakultetsko obrazovanje u ovoj struci od velike važnosti.
„I u svijetu i kod nas postoje ljudi koji se rode s neospornim talentom i kojima škola u principu ne treba, ali takvih je uistinu jako malo. Škola ne daje recept kako ćeš raditi kao dizajner, ali ti daje abecedu. Pametnom studentu su vrata kod nas uvijek otvorena za individualne razgovore i savjetovanje. Pametan zna iskoristiti tu šansu. Smatram da dizajner mora znati šivati i drapirati. Ne znači da će on to u konačnici sam raditi, ali mora svojoj krojačici znati objasniti što želi. Skica i sašiven model, mogu biti dvije potpuno druge kreacije, ako nastane problem u komunikaciji“, ističe Nina.
„Kostimografija je ljubav mog života“
Nina je nakon završene Likovne akademije počela raditi u gimnaziji u Samoboru. Na poticaj kolegice, prijavljuje se na otvoreni natječaj na Tekstilno-tehnološkom fakultetu gdje je u međuvremenu podučavala brojne generacije uspješnih studenata.
„Kostimografija je bila ljubav mog života. Volim ju otkad znam za sebe. Oduvijek sam bila njome očarana. Ona je fascinantna, ali je ujedno i veoma teška. Morate ju istinski voljeti da bi se s njom dobro i kvalitetno bavili.“
Smatra da hrvatska scena ima izvrsne kostimografe, no kao i na drugim poljima, nedostatak potrebnih financija ograničava kostimografe u radu. No, to je problem s kojim se bore i sami modni dizajneri.
„Ima nešto što odvaja današnje od prošlog vremena, kad se studij otvorio, a to je da se neizmjerno cijenila struka. Tada su tvornice po cijeloj Jugoslaviji zapošljavale studente koji su završili fakultet. No, danas nismo samo mi u krizi nego i ostatak svijeta. Kao drugo, danas se borimo s vjetrenjačama, ima nas, ali i nema previše, ovisno kako se gleda. Posla bi za studente bilo da postoji industrija koja je, nažalost, u međuvremenu uništena. Imali smo odličnu tekstilnu industriju s odličnim radnicima koja je, što je ono najvažnije, bila konkurentna. Meni je žao što tekstilne industrije više nema. Možemo se samo nadati da će biti bolje“, ističe.
Unatoč problemima s kojima se susreće struka, Nina je optimistična. Na to vjerojatno utječe i svakodnevni rad sa studentima koji se bore za svoje mjesto na modnoj sceni, koji osvajaju kreativnošću i entuzijazmom. A za njihov uspjeh djelom je zaslužan i dobar mentor koji zna usmjeriti, kritizirati i udijeliti potrebne savjete. A što Nina savjetuje svojim brucošima?