Modne kampanje kao inspiracija

Filip Tot
Nedavno smo odradili snimanje modne kampanje za našu kolekciju proljeće/ljeto 2012 prikazanu na Dove Fashion.hr-u i to prošle godine, negdje u listopadu. Kao lice kolekcije odabrali smo našu dragu prijateljicu Vanju Halilović. Snimali smo u Medici i moramo priznati da je bilo poprilično zanimljivo iskustvo.
Vidi originalni članak

Vanja sa zelenim obrvama pozira u Medici na temperaturi od jedva 10 stupnjeva u prozračnoj svilenoj haljini s Lju torbicama i raznobojnim Franco cipelama,  ni više ni manje nego Filipu Totu, inače fotografu koji stoji iza prekrasnih fotografija s bloga Guerila girl koji vodi Ljupka Tanevska. Može li neobičnije od toga?! Rezultat su genijalne fotografije koje će ovih dana ugledati svijetlo dana, a prati ih još genijalniji video za istu kolekciju i moramo priznat kako smo jako uzbuđeni.

Trudimo se za svaku kolekciju napraviti kampanju koja će na najbolji mogući način dočarati duh kolekcije. Boris Pavlin, Budoir, A'marie, Alduk, Zigman, Hippy garden su jedni od nekolicine naših kolega koji već tredicionalno svakom novom kolekcijom oduševljavaju s prekrasnim fotografijama i odabirom zaštitnih lica. No, mnogo naših kolega nema tu naviku, niti potrebu, što realno vrlo lako možemo i opravdat.

Modna kampanja se stvara u svrhu marketing akcije koja bi u normalnim uvjetima trebala biti plaćeni oglas u časopisima, na billbordima, bannerima, TV-u itd. Naša je modna stvarnost daleko od tog „normalnog“ poslovanja. Dizajnerske radionice kod nas nemaju dovoljan kapital koji bi opravdao plasiranje kampanje na taj način, pa se nameće pitanje: „Čemu kampanje uopće i snimati ako je ne možemo primjereno plasirati?“

Već i ptice na grani znaju da nitko od nas nije ni blizu velikim modnim kućama i njihovim platežnim mogućnostima. Ne obrće se na našoj modnoj sceni neka prevelika lova, dok je cijena jedog oglasa u medijima tolika da zapravo nitko od nas to nije ni u stanju iskeširati. Često je i samo razvijanje kampanje u samoj realizaciji dovoljno skupo (model, fotograf, šminker, frizer itd.). Gore navedeno jasno govori u prilog onima koji kampanje ne rade. No, što je to onda što nas nekolicinu tjera da iz sezone u sezonu ulazimo u konkretan trošak kako bi imali modnu kampanju za aktualnu kolekciju i kako ju zapravo na kraju krajeva uopće plasiramo i zašto? Ako se nas pita, duh kolekcije postaje cjelovit upravo u onom trenutku kada dobije svoj svojevrsni okvir koji joj daje priču i zaokružuje ju u jednu neraskidivu cjelinu.

Primjerice, svi se još uvijek sjećamo video kampanje za Lanvinovu kolekciju koja na jedan totalno ironičan i šaljiv način spaja zaista neočekivanu glazbenu podlogu sa svojim prekrasnim haljinama koje nose modeli koji se ludiraju u poprilično smiješnim plesnim pokretima. Nikada, ali baš nikada vam ta kolekcija ne može izgledati onako kako je viđena na pisti. Ona dobiva jednu sasvim novu i šarmantnu dimenziju upravo s tom kampanjom i s tim videom. Ista stvar vrijedi i kod nas, jer samo marširanje na pisti ne može dočarati, niti ispričati cjelovitu priču koja se vjerujemo nama svima vrtila u glavi dok smo kolekciju osmišljavali.

Ogromna sreća je u ovoj priči to što mediji i javnost iskazuju veliki interes za kampanjama hrvatskih dizajnera. Ako već ne možemo imati plaćeni oglas na nekom jumbo plakatu u gradu, barem imamo dobru praćenost u tiskovinama, na internet portalima i televiziji, pa je tako i naša misija s kampanjom barem djelomično ostvarljiva. Pridodate li tome zanimljivo zaštitno lice, intrigantnu tematiku fotografije ili štošta drugo na šta se mediji mogu zainteresirat uspjeh kampanje (u smislu medijske pokrivenosti) vam je zagarantiran. Uostalom, ne volimo li svi mi lijepu modnu fotografiju ili modni video koji inspirira i nadahnjuje? Ne volimo li svi malo maštati i barem se na trenutak maknuti od svakodnevnice u neki drugi svijet u koji vas modna fotografija ili modni video odvedu? Mi da. A vi?

U galeriji pogledajte prvu ekskluzivno fotografiju iz nove kampanje te kako je bilo na snimanju...

Posjeti Miss7.24sata.hr