"Moda nije glamurozno zanimanje"
Tog sunčanog dana odveo nas je u svoj trenutno najdraži kafić u centru Zagreba, a nakon duge kave, tokom koje nas je upoznao s brojnim budućim projektima, svojim počecima, ali i problemima s kojima se susreće, produžili smo na brzi ručak u fast food gdje je Ivan nekoć radio.
Dizajner se ne libi iskreno reći što misli, zbog čega na osobe koje ga nisu upoznale često ostavlja bahat dojam. No, Ivan je sve samo ne to - otvoren, pristupačan i spreman na šalu na vlastiti račun. Bez dlake na jeziku osvrnut će se na probleme svoje struke, pričati o svojim počecima koji su bili sve samo ne laki i glamurozni, ali ujedno su ga naučili da cijeni ono što je u međuvremenu postigao. A popis je uistinu dug. Predstavljao je svoje kreacije na Fashion Incubatoru, Cro a porteru, a danas se ubraja u dizajnerski tim Dove Fashion.hr.
"Već dvije sezone izlažem u sklopu Dove Fashion.hr-a i moram priznati da sam jako zadovoljan. Prošli je bio izvanredan, produkcijski je nadmašio sve. Scena je bila idealna, široka, minimalistička, duga, sve se vidjelo, a tu je bio i veliki video wall. Mislim da je ovo prvi put da sam ja bio potpuno zadovoljan jer meni inače uvijek nešto ne odgovara", kroz smijeh objašnjava Alduk.
S arhitekture na modu
Rođeni Drnišanin završio je Opću gimnaziju u Splitu nakon koje upisuje arhitekturu. Unatoč tomu što je uvijek htio studirati upravo to, već prve godine shvaća da je za njega taj studij monoton i nedovoljno kreativan. Odustaje od fakulteta te upisuje modni dizajn na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu. Unatoč tomu što je sve ispite dao iz prve, još uvijek je službeno student. Teško je uskladiti posao i studiranje. No, odlučio je ovih mjeseci završiti diplomski rad na temu visoke mode.
U nastavku dizajner objašnjava da mu sam fakultet i nije donio mnogo toga. Tokom studiranja je upoznao drage ljudi i ostvario kontakte koji su mu važni za posao, ali naglašava kako su određene metode zastarjele te da fakultet ne prati aktualne trendove.
"Mi bi, primjerice, na faksu trebali imati predmet marketing, PR i poduzetništvo. Teško ćeš se ti kod nas s diplomom zaposliti u nekoj firmi. Na tu opciju ne možeš računati. Posao moraš sam stvoriti i zato sam rano krenuo. Drukčije jednostavno ne ide. Da dobiješ neko znanje na tom faksu, ne dobiješ. Sve to jednostavno naučiš kroz posao", naglasio je Alduk.
Aldukove žene spremne su na životne izazove
Kolekcija za jesen/zimu 2011./2012. očekivala se sa sumnjama. Naime, dizajner je odlučio u svoju modnu priču uklopiti takozvani military uzorak, čega su se mnogi pribojavali. No, snažne žene, koje su u isto vrijeme opasne i odlučne, ženstvene i zavodljive, bile su pun pogodak. A takva je ujedno i kampanja.
Mlada Marinka Pelivan odlično se snašla ispred objektiva Jelene Balić, a Alduk je itekako zadovoljan fotografijama. U glavi dizajner već ima iduću kolekciju koja će i dalje biti rokerska, ali u profinjenijoj i artističkoj verziji. Na pitanje gdje crpi inspiraciju, Alduk se smije i naglašava da na takvo pitanje nikad nema odgovor. Inspiracija je za njega proces koji se razvija.
U svom radu koristi kvalitetne materijale, a za vrhunsku izradu brinu se krojačice koja su kostimografkinje. Cijenama pokušava balansirati između zarade i trenutne ekonomske situacije. Aldukove hlače koštaju oko 700 kn, cijene kratkih haljina kreću se između 1300 do 1800 kn, dok za koktel i večernje haljine trebate izvojiti od 2500 do 4500 kuna.
"Nažalost, i te cijene su za nekoga visoke, no drukčije se ne može kod nas kako bi se svi troškovi pokrili i kako bi se i zaradilo. Nemamo proizvodnju u Bangladešu pa da ovdje možemo prodavati jeftino."
Kompromis između kreativnih ideja i prodaje
"A novac, nekad dođe, nekad ne dođe. Prošle dvije godine ulaganja su bile isplative, sad smo likvidni. Pokrivamo se, trudimo se, tako da sam zadovoljan. Došao sam u Zagreb kao autsajder, totalno zbunjen, a nakon godinu dana sam već počeo raditi. Ja sam primjer da se uistinu uz trud i rad to može postići", naglasio je dizajner.
Dok u početku nije htio raditi kompromise između svoje estetike i komercijalnog pristupa, danas uviđa da je to bila pogreška i da je prilagodba nužna.
"Danas mi je taj kompromis sasvim normalan. Oko 30-40 posto onoga što radim na reviji je u potpunosti za moju dušu, što znam u startu da se neće prodati. Iskoristit će se za editorijale, PR i neke kampanje, a ostalo će se vjerojatno prodati. Ali to je realnost, mi ne hodamo po ulicama u raskošnim večernjim haljinama. Treba biti realan i ne živjeti u oblacima, pogotovo ne u ovo vrijeme."
Posao, kuća, posao, kuća...
Na pitanje kako provodi svoje slobodno vrijeme, Ivan kroz smijeh objašnjava kako trenutno nema života. Njegov rokovnik je ispunjen obvezama, a dogodi se da i po tjedan dana ne vidi svoje prijatelje. Svaki drugi dan odlazi na trening u teretanu, što mu je postala neophodna terapija protiv stresa. A kako ne bi prošvikao od posla, barem jednom tjednom priušti si izlazak s prijateljima.
"Ali to je ulaganje u budućnost, svjestan sam da neće biti cijelo vrijeme baš ovakav tempo. Meni je drago da je ovako, jer kad pogledam hrpu svojih kolega koji nemaju posla ni angažmana, zahvalan sam na svemu. "
U galeriji detaljnije pogledajte Aldukove kreacije...