Kako je kultni Ray-Ban od vojnog pomagala postao ikona stila?
Već prva asocijacija na spomen omiljenog ljetnog modnog dodatka, sunčanih naočala, zasigurno je model Ray-Ban ili od milja nazvane - avijatičarke.
No, rijetki su oni koji znaju priču koju ove omiljene nam naočale skrivaju iza sebe.
Naime, tijekom 20. stoljeća došlo je do značajnog razvoja tehnologije, a vojna avijacija stalno je pomicala granice mogućeg. Vrlo brzo, zahvaljujući sve zahtjevnijim uvjetima leta, piloti su se počeli žaliti na česte glavobolje i probleme s vidom koji su ih sputovali u obavljanju njihovog posla.
Kako bi riješio njihov problem, američki general John Macready dosjetio se ključne suradnje. Uz pomoć poznate tvrtke, Bausch & Lomb, dizajnirao je posebne naočale s tamnom gornjom polovicom stakala koja su trebala smanjiti smetnje koje su zrake Sunca vojnicima zadavale.
Upravo je tako i nastao svjetski poznat naziv. Naime, nove naočale su uklonile (engl. banned) iritantne zrake (engl. rays).
No, nisu postale popularne već tada. Komercijalni uspjeh su zabilježile tek 1937. godine kada ih je američka vojska pustila u prodaju kako bi provirala vojnu profesiju. Nismo sigurni jesu li uspjeli u svom naumu, ali smo sigurni da ih danas svi trendseteri obožavaju!