Još malo o najpopularnijoj nijansi zelene za ovu sezonu - Greenery!

Goran Čižmešija
Ova zelena nijansa pravo je osvježenje na modnoj sceni, a poznati su brendovi odmah pohitali sve obojiti u Greenery
Vidi originalni članak

Godina pred nama bez ikakve sumnje bit će turbulentna - upita li vas netko što će obilježiti 2017., većina odgovora vjerojatno će se odnositi na svjetsku politiku i sadržavati riječi poput “populizam”, “podjela” i “ljutnja”. Nakon što je prvi potez novog američkog predsjednika bio maknuti sektor službene stranice Bijele kuće koja se bavi klimatskim promjenama i okolišem, lako je pomisliti kako bilo što zeleno nije na popisu poželjnih tema. No ako je vjerovati timu Pantone Color Instituta, koji se smatra globalnim autoritetom kad su u pitanju boje, upravo je zelena hit 2017.! Ne bilo koja zelena nego boja službenog naziva Pantone 15-0343, kojoj su zbog praktičnosti dali nadimak Greenery, kombinacija žute i zelene koja priziva prve dane proljeća. To je, dame i gospodo, boja godine, i, vjerovali ili ne, itekako ima veze s pesimizmom koji trenutačno prožima svijest.

“Znamo u kakvom društvu živimo - okolina je stresna i iznimno napeta”, objašnjava Leatrice Eiseman, izvršna direktorica Pantone Instituta. “Ovo je boja nade i naše povezanosti s prirodom. Priziva riječi koje pozivaju na povratak snage - osvježenje, oživljavanje, obnavljanje. Svakog proljeća počinje novi ciklus i mlade biljke klijaju iz zemlje - život se nastavlja i tome se vrijedi veseliti”, zaključila je. Ukratko, ako je 2016. za vas bila grozna, neovisno o rezultatima izbora, ekonomskoj situaciji ili lažnim vijestima i alternativnim činjenicama koje se šire društvenim mrežama, Greenery otvara mogućnosti za nešto novo u 2017. U sebi sadrži obećanje novog početka, zdraviji stav prema svakodnevici u kojoj živimo i manje boravka u izolirajućoj okolini cyberspacea. Ova objašnjenja naizgled se čine komplicirana, no psihološki utjecaj boja na ljude prilično je jednostavan - crvena predstavlja agresiju, ružičasta umiruje, a zelena opušta.

Kad je Pantoneov tim počeo primjećivati šuljanje zelene među prevladavajuće tonove, prvo objašnjenje bio je optimizam zbog potencijalne nove američke predsjednice, no kad su izbori pokazali drukčije, promijenila se i njihova interpretacija: “Ova nijansa zelene doista je posebna, kombinacija je žute i plave, topline i doze hladnoće. Zapravo je dosta kompliciran spoj”, izjavila je Eiseman. Pantone je počeo proglašavati boju godine početkom ovog tisućljeća kako bi objasnio psihologiju iza popularnosti određenih boja i odgovorio na pitanje koje u karijeri stotinu puta čuje svaki modni znalac: “Zašto je baš ta boja popularna ove sezone”. Iako njihovi odabiri nemaju prodajnu svrhu - Pantone ne proizvodi ništa vezano uz boju godine niti dopušta drugim tvrtkama da na svoje proizvode stavljaju njihove simbole te stoga nema način kako pratiti koliko njihov odabir doista utječe na tržište, ipak su postali pokazatelj raspoloženja diljem svijeta. No Pantone itekako ima utjecaj na modni svijet - u roku od nekoliko sati nakon proglašenja “pobjednika” deseci brendova i modnih kuća počnu zatrpavati inboxe modnih urednika izborom svojih kreacija u boji godine. Ovo je dokaz da je njihov odabir doista samo uočavanje već postojećeg trenda - 2015. pobjednik je bila boja imena Marsala, smeđe-crvena nijansa nazvana po vinu, koja je bila i najčešći odabir kravata političara u svijetu jer ostavlja dojam sigurnosti i stabilnosti. Dvije godine prije pobijedila je još jedna zelena - Emerald, viđena na Marchesinoj haljini koju je Michelle Obama nosila u Kennedy Centeru. Godina iza nas jedna je od prvih koja je imala dvije nijanse - Serenity i Rose Quartz, svijetloplavu i svijetloružičastu, kako bi obilježila brisanje granica među spolovima, jednakost i fluidnost koja je prožimala i društvo i modu. Proces odabira traje oko devet mjeseci i više se temelji na instinktu nego na matematici - boja lišća tako je bila prisutna na pistama već od jeseni 2014., a za proljeće 2017. Balenciaga, Gucci, Michael Kors i Prada uključili su je u svoje kolekcije. Novi Mercedes AMG GT Roadster također dolazi u iznimno netipičnoj svijetlozelenoj nijansi, zeleni smoothieji su svugdje, a matcha latte postaje jednako popularan kao bijela kava. Čak je i beauty svijet posustao - i Dior je predstavio ruž za usne imena Clover (djetelina).

 

Posjeti Miss7.24sata.hr