Industrijska konoplja postala je jedan od najvažnijih faktora modne održivosti
- Vlakna industrijske konoplje garantiraju izdrživost, kvalitetu i udobnost
- Iako su je ljudi koristili još prije 3000 godina, industrijska konoplja tek sada doživljava veliki procvat u modnom svijetu
- Svijet visoke mode pridružuje se malim niche brendovima koji već neko vrijeme izrađuju odjeću od konoplje
Industrijska konoplja sve se češće spominje u kontekstu održive mode, ali i dalje izaziva pomalo kontroverzne stavove. Polazište kreće od činjenice kako je industrijska konoplja dobivena od vlakana indijske konoplje, ali naravno da njezino nošenje nema nikakve opojne ili ljekovite učinke poput kanabisa. Konoplja je jedna od najstarijih kultiviranih biljaka na svijetu i njezino korištenje seže daleko u prošlost.
Prema "Leksikonu za tkanine" Thomasa Meyera zur Capellena, konoplja je bila poznata kao odličan materijal još u staroj Kini prije 3 000 godina, a zabilježeno je kako su Feničani, koji su svoj procvat doživjeli oko 1000. do 600. pr. Kr., izradili jedra za svoje brodove od konoplje. Prema Meyeru zur Capellenu, platna poznatih slikara uglavnom su bila izrađena od konoplje, a sve do 1920-ih, oko 80 posto svih tekstila za šatorske tkanine, cerade, pokrivače za krevet i odjeću izrađivali su se upravo od ovog prirodnog materijala.
Danas ovaj materijal više nije toliko rasprostranjen, ali vlakna stabljike i dalje imaju mnoge prednosti. Konoplja se lako boji, može biti mekša i jača od pamuka, a tkanina bolje upija vodu. Materijal ima lagani udio masti, zbog čega je čak donekle i vodootporna, a teksturom podsjeća na lan. Svijet visoke mode sada polako, ali sigurno otkriva materijal i pridružuje se malim niche etiketama koje već neko vrijeme izrađuju odjeću od konoplje.
Ganni je jedna od modnih kuća koja trenutno koristi konoplju kao materijal, a u svojoj kolekciji za proljeće/ljeto 2022. godinu Ganni predstavlja elegantnu smeđu haljinu s bočnim izrezima od održivog materijala. Danski brend čak je koristio svoj Instagram profil kako bi skrenuli pozornost na prednosti konoplje za odjevnu industriju i educirali svoje kupce o benefitima koje ova biljka donosi.
Stella McCartney, najglasnija u svijetu visoke mode po pitanju održivosti, također je eksperimentirala s tkaninom od konoplje još u kolekciji iz 2020. godine, a njezinim koracima krenuo je i Levi's. Najpoznatiji brend traperica sada nudi denim hlače izrađene od konoplje za koje se smatra kako su ekološki prihvatljivije od tradicionalno proizvedenih traperica. Rezultat je traper napravljen od mješavine konoplje i pamuka.
Brend Brunelli Cucinelli također radi s konopljom. Ljetni set koji se sastoji od blejzera i odgovarajućih kratkih hlača dostupan je u mješavini konoplje i lana. Kultni britanski Burberry u svojoj kolekciji nudi košulju od konoplje i pamuka koja se u trenutku može pretvoriti u jaknu. Gabriella Hearst također je dizajnirala komplet suknje i majica izrađenih od fine mješavine kašmira i konoplje.
Kako god bilo, činjenica kako velika svjetska imena polako prihvaćaju ovu tkaninu i uvode je u svoje materijale znači samo jedno – veliki povratak konoplje nakon period umjetnih i teških materijala!