I Vogue voli naše divne Startas tenisice

Startas
Voditeljica marketinga Borova Martina Tomljenović otkrila nam je tajnu uspjeha ove legendarne tvrtke te kako su se osjećali kad ih je prepoznao i Vogue
Vidi originalni članak

Kaže se da iza svake uspješne žene stoji majka koja joj čuva djecu. Tako da su uz vrtić, baka i dida, suprug i teta servis uvijek spremni uskočiti. Nikome nije teško jer se rezultati vide, a ponekad klinci idu sa mnom na putovanja, kaže Martina Tomljenović, voditeljica sektora za marketing i istraživanje tržišta u Borovu. Cijela obitelj ponosna je na njezin uspjeh, raduje se što je Borovo opet tvrtka čiji se proizvodi traže u svijetu. I svi su, smije se, obuveni u startasice. Martinin sin ponosno nosi Cro startasice, a i kći će, kaže Martina, čim malo poraste. U Borovo je došla lani. Iza sebe ima 17 godina rada u marketinškim agencijama.

- Dragocjeno je to iskustvo za daljnji posao. Svidjelo mi se raditi u marketingu jer sam imala osjećaj da za tržište stvaram nešto novo. Osmišljavanje kampanja koje će nekog potaknuti na kupnju odlična je motivacija za rad - priča Martina.

U Borovo je, dodaje, došla jer je željela raditi u izvornoj hrvatskoj tvrtki. Jako joj je važno bilo orijentirati se na domaće, hrvatsko. Startasice se danas prodaju u SAD-u, Francuskoj, Kanadi, Singapuru, Australiji... dvaput su bile u prestižnom Vogueu i jedanput u InStyleu. Svih 705 djelatnika Borova presretni su zbog ponovnog rođenja Startasa.

- Svaki put kad dođem u proizvodnju, vidim sreću na licima radnica. Drago im je svakome pokazati kako rade - ponosno će Martina. Ručno rađene startasice Amerikancima su totalna egzotika. Za Dan nezavisnosti odabrali su model s plavo-bijelim prugama i preporučili građanima da ih kupe. Uspjeh je tim veći što su Amerikanci i osmislili platnene tenisice. No u njihovoj se proizvodnji tenisice uglavnom lijepe, a u našoj se peku.

- To je još jedan od razloga zašto su u Americi tako dobro prihvaćene. Kvaliteta startasica je prepoznata jer svaki par u proizvodnji prođe kroz 23 para ruku. Vrijedne Vukovarke rade ih od prirodnih materijala, guma je iz kaučuka koji valjamo u tvornici, pamučno platno je odlične kvalitete, udobne su, prozračne i, što je jako važno, to je hrvatski proizvod s europskom razinom kvalitete - kaže Martina. Amerikanci su njihov rad prihvatili s velikim oduševljenjem čim su čuli da je to u cijelosti ručno napravljena tenisica. Zato su radnice Borova zadovoljne, osjećaju se važno i priznato.

- Našli smo se u središtu svjetske pažnje kad je za Božić plasiran naš proizvod u modnoj bibliji. Izašli smo na vanjska tržišta što se odrazilo na prodaju - kaže. Zadnje dvije, tri godine intenzivno se radi na redizajnu, svake se sezone osmišljavaju nove kolekcije. Takav “boom”, iskreno će Martina, ipak nisu očekivali. Nakon Voguea svi su nekoliko dana bili u šoku.

- Uspjehom na američkom tržištu ponovno smo došli u središte pažnje i u Hrvatskoj. Ljudi oduvijek znaju za Borovo, slavili smo nedavno 85 godina, ali nisu hrlili u dućane po startasice. Sad se situacija mijenja - sretna je Martina. U toj priči pomogao im je i glumac Špiro Guberina.

- Krase nas tradicija i dugovječnost. Željeli smo nekog čije je ime poznato svim generacijama a da ima godina skoro kao Borovo. Kad smo snimali kampanju, Špiri je bilo 83, a nama 84. Razne generacije ga poznaju iz serija, filmova. Rado se odazvao suradnji, bio je sretan što i u tim godinama uz glumu može napraviti takvo što za hrvatsku proizvodnju, za Vukovar i tako pomoći Borovu - prisjeća se. U samo četiri mjeseca ove godine prodali su startasica kao tijekom cijele 2015. Samo u akciji “Pokaži koliko voliš Vukovar”, koju su pokrenuli učenici srednje škole iz Vukovara, prodaja im je porasla 220 posto. Namjera plemenitih srednjoškolaca bila je pomoći zadržavanju radnih mjesta u Vukovaru i da Borovo kao proizvodnja opstane. Uspjeli su udruženi s radnicima Borova, a zasluge za uspjeh svih linija idu cijeloj ekipi.

- Imamo tim dizajnerica. Iva Ćurković Spajić, Andrea Roškar, Hana Ciliga i Nataša Nađ te vrlo vrijedne radnice koje njihove ideje pretvaraju u obuću koju danas nosi cijeli svijet - dodaje. Jako im je drago znati da se posvuda prodaju. Priča o startasicama danas ide s generacije na generaciju.

- Mama priča kćeri kako je i ona u mladosti nosila startasice. Znamo da smo obuli tri naraštaja, da je sve to priznato, da rastemo. Prvi put smo s proizvodnjom popunjeni do kraja ove godine. To se nije dogodilo 15 godina. I proizvodnja gumene i kožne obuće, sve je puno zahvaljujući potražnji u Hrvatskoj i izvan nje. Svakom djelatniku Borova to je važno jer opet smo ravnopravni igrač na tržištu s velikim brojkama - ponosno će Martina.

Ističe da je Borovo državna tvrtka, no njih 705 žive isključivo od onog što naprave. Nemaju, kaže, proračun, dodatke, ništa. No u nepune tri godine od 180 milijuna minusa došli su na samo 18, a ove godine cilj im je doći na nulu. Osim dugačke tradicije pred sobom, kaže, imaju i svijetlu budućnost jer to ne može puno hrvatskih tvrtki za sebe reći.

Posjeti Miss7.24sata.hr