Hrvatski modni tjedni – samo lokalna događanja ili?
Ponovno je otvoreno, danas već sezonski tradicionalno medijsko pitanje: Nije li Hrvatima previše imati tri modna događanja samo u Zagrebu? I najčešći odgovor je da. Previše nam je. Što će nama toliko toga?Kako bi najlakše našli odgovor pogledajmo stanje kod ostalih, u famoznom inozemstvu.
Primjerice, u Londonu svi znamo da postoji London Fashion Week, ali postoji i hrpa drugih modnih projekata koji se održavaju u isto vrijeme kada i ovaj za koji svi znamo. Zašto u isto vrijeme? Zato jer su svi oni koji nešto znače u svjetskoj modi tada tamo – naravno radi onog modnog tjedna za koji svi znamo. Oni manje poznati londonski modni projekti jednostavno koriste priliku. Ekipa s kojom mogu odraditi posao je u tom trenutku tamo, a već tjedan, dva kasnije je na nekom drugom važnom fashion week-u. Gledajući prema tome što mi ne bi imali tri? Hrvati modu vole što se najbolje vidi po posjećenosti sva tri modna događanja. Samim time pa što ih ne bi imali tri, pa i više.
Koja je razlika stranih modnih tjedana i hrvatskih?
Naša tri najveća projekta se za razliku od onih londonskih pak svi odvijaju u velikom vremenskom razmaku jedan od drugog. Iz pogleda da svaki ima vrijeme za sebe, medijski tjedan za sebe, svi celebovi su na raspolaganju itd. To je super stvar. No, s druge strane ni jedan, ni drugi, ni treći nemaju ono što, primjerice, londonski ima. Institucionalizirani kupci, općeprihvaćeno govoreći buyeri, su element koji London itekako ima, a Zagreb, nažalost, nema. Buyeri naše modne tjedne ne pohode pa ispada da su naši modni tjedni sami sebi svrha. Kod nas to otprilike ide ovako: red poznatih, red onih koji to žele biti, red modnih sladokusaca, red medija i red sponzora. Odgleda se revija. Žustro se diskutira što je bilo dobro, a što ne. Pa slijedi party u nekom finom klubu i tada je priči došao kraj.
Kako to izgleda drugdje: Uglavnom sve je isto, osim što oni imaju nekoliko redova buyera i vojsku agencija koji potom pokušavaju prodati prikazane kolekcije i na postotku, naravno, zaraditi. Upravo oni su nešto što nekom fashion week-u daje moć i prestiž. Jer upravo je ta organizacija uspjela ostvariti svoju svrhu. Ona je postala dijelom prodajnog lanca prikazane kolekcije.
Do čitanja...Vaš eNVy room