Dizajnerice otkrivaju: Zašto je "nakit koji nije za svakoga" sve popularniji?
Sigurno vam se barem jednom dogodilo da ste se u jednoj od high street trgovina "preko ušiju" zaljubile u posebnu statement ogrlicu. No, već jedan letimičan pogled okolo sebe jasno vam je do znanja da je već nose APSOLUTNO SVI i da (još jednom) niste primijetile pojavljivanje instant-trenda. Ipak, nemoguće je kriviti vas zbog toga.
Trendovi su tu da se mijenjaju. Jedan ode, drugi dođe. Krug je to bez kraja.
No, nakit koji stvaraju dvije domaće dizajnerice potpuno je druga priča. Odvažno, drugačije, divlje, neponovljivo i vječno. Bio bi to njihov najbolji opis.
Upravo su to i bile neke od misli vodilja dizajnerice Martine Tompić koja stoji iza brenda Ayelen. Želja za nečim potpuno drugačijim, nečim što ne možete kupiti u svakoj trgovini, u njoj je postojala od najranijih dana.
"Počela sam prekrajati odjeću još kao klinka, kad bi mi mama nešto kupila ja bi brzo zgrabila škare i nešto odrezala, skratila i promijenila, a od 15godine idem na Hrelić i to mjesto mi je jedno od najinspirativnijih mjesta gdje sam nalazila razne materijale za izradu nakita, redizajn ili čisto kao inspiracija", objašnjava Martina kojoj je najdraže raditi s prirodnim materijalima poput kože, školjaka, perja i sličnog, ali nađu se tu ponekad i neobične kosti te čipka, kristali i metal.
Na sličan način započela je i priča nastavnice Engleskog jezika, Ivane Kune Raguž.
"Sve je počelo slučajno. U to doba nije bilo dostupno toliko "handmade" nakita, kao što je to danas, a ja sam željela nešto neobično i drugačije, pa sam odlučila sama si nešto izraditi. Jednog dana nakupovala sam brdo akrilnih boja, glinamola, žice, perli i ostalih sitnica, i bacila se na posao. Kad sam shvatila da za tri života ne bih uspjela potrošiti sav taj materijal, predložili su mi da krenem izrađivati i za druge", opisala je svoje početke Ivana, inače vlasnica Junk Jewelleryja. Nakon toga uslijedili su brojni sajmovi, a potom i društvene mreže.
Danas se obje mogu pohvaliti uspješnim i prepoznatljivim brendovima, ali i unikatnim radovima. Kako kažu za neke jednostavnije kreacije dovoljno im je tek sat ili dva, dok one složenije ponekad zahtijevaju i po nekoliko dana.
No, kako ne bi pomislili da ove simpatične žene ne prate trendove, imaju one i svoje mišljenje o trenutno najpopularnijim ogrlicama na svijetu - chokericama.
"One polako gube popularnost i očito je došlo do laganog zasićenja trenda, ali mene to previše ne zabrinjava jer sam ih uvijek radila u nekom svom stilu pa se uvijek nađe kupac za njih", uvjerena je Martina.
Njeno mišljenje dijeli i Ivana, ali misli da ih nećemo ispratiti u zaborav tako brzo.
"Vjerujem da će se zadržati na sceni još neko vrijeme, ali možda u nekom drugom obliku. Na primjer kao metalni ringovi", objašnjava te dodaje kako je uvjerena da će uskoro minimalizam potpuno zamijeniti statement komade koji su dugo vladali modnom scenom.
Naravno, nismo propustili priliku iz prve ruke saznati i zašto "nakit koji nije za svakoga", upravo onakav kakav i same izrađuju, svakim danom postaje sve popularniji.
Kako kažu, odgovor je poprilično jednostavan i skriva u direktnom dogovoru s kupcima te osluškivanju njihovih želja. Umorne od trendova koji traju "od danas do sutra" traže nešto čime će se istaknuti u masi.
"Svaka žena ima svoj stil. No, također, ima dana kada se različito osjećaju, pa većina njih raspoloženje prati odjećom. Tako da ima dana kada su raspoložene za ubojiti statement komad, a ima dana kad trebaju nešto decentno, tek toliko da upotpune odjevnu kombinaciju. Svaki model ogrlica kojeg sam izradila našao je put do svojih kupaca tako da uistinu mogu reći da se ne boje odmaknuti od trendova i probati nešto drugačije", ispričala je Ivana.
Da žene stvarno vole isprobavati nešto drugačije potvrđuju i harness, nakit za tijelo koji se nosi preko odjeće, a u svojoj kreativnoj radionici izrađuje ga i Martina. Upravo je taj tip nakita jedan od njenih "bestsellera".
"Sretna sam jer ima sve više ljudi koji traže nešto unikatno i drugačije, po narudžbi ili nekim vlastitim željama i idejama", priznaje.
Za ovu dizajnericu poseban je harness po još nečemu. Naime, uz njegovu izradu je veže i najdraža anegdota iz godina predanog rada.
"Jednoj djevojci sam slučajno poslala harness sa špenadlom! Jedan dio sam zaboravila spojiti i sašiti pa je stiglo nedovršeno. Danas mi je smiješno, ali tada sam željela propasti u zemlju", ispričala je.
Da u njihovom poslu stvarno ne nedostaje anegdota potvrdila je i Ivana sa svojim prvim međunarodnim iskustvom. Naime, na jednom sajmu u Zagrebu prišla joj je Francuskinja koja se na prvi pogled zaljubila u ogrlicu inspiriranu heroinama umjetnosti.
"Svidjela joj se, no željela ju je u drugoj boji i s posvetom obzirom da ju je namjeravala pokloniti prijateljici za rođendan. Kako se već sutradan vraćala u Pariz, a ja nisam mogla izraditi ogrlicu tako brzo, uredno je platila na štandu i dogovorili smo slanje poštom za Francusku", prisjetila se te dodala kako joj je upravo ta situacija bila "vjetar u leđa" i motivacija za daljnji rad. Zahvaljujući trudu njene su ogrlice otputovale u daleke krajeve svijeta, a nedavno su u sklopu jedne reklamne kampanje "upoznale" i sunčane Havaje.