Digitalna revolucija i u modnom svijetu: Veliki modni brendovi lansiraju vlastite NFT-ove

Instagram@gisou Burberry NFT Sharky B
Vidi originalni članak
  • Novoj digitalnoj eri pridružuje se sve više poznatih modnih kuća
  • NFT, odnosno non-fungible token digitalna je imovina koju su dosad na tržište lansirali modni brendovi poput Dolce&Gabbane, Guccija i Louisa Vuittona
  • Jedinstveni predmeti iz njihovih digitalnih kolekcija prodaju se za milijune dolara

Posljednjih godina s porastom popularnosti i vrijednosti kriptovaluta u svim industrijama, korištenju digitalnih vrijednosti za digitalnu transformaciju i prilagodbu svojih brendova pridružila se i modna industrija

Veliki modni brendovi koriste NFT (non-fungible token) kako bi privukli i povezali se s klijentima diljem svijeta. Virtualni prostori sad su mjesta za modne brendove da se povežu s uključenom publikom, a ujedno i medijski prostori za promociju proizvoda.

NFT je engleska kratica koja označava non-fungible token, odnosno nezamjenjivi token. Da su nezamjenjivi znači da su jedinstveni te se ne mogu zamijeniti za nešto drugo.

NFT se odnosi na kriptografski zaštićenu digitalnu imovinu koja predstavlja neki jedinstveni predmet, umjetničko djelo ili pojavu pa se tako u NFT-ove ubrajaju i posebni odjevni predmeti, glazbeni zapisi ili čak i tvit osnivača Twittera

NFT dakle može biti i digitalni zapis koji je moguće kopirati, no samo je jedna osoba u vlasništvu originala. Kad bismo to stavili u usporedbu s fizičkim kolekcionarstvom umjetnina, svaka osoba može kupiti poster neke slike poznatog slikara, no originalno platno je u vlasništvu samo jedne osobe.

U nastavku ti donosimo koje su to velike modne kuće integrirale NFT-ove u svoje proizvode.

Gucci

Gucci je bio prvi veliki luksuzni modni brend koji je počeo prodavati vlastite NFT-ove. Guccijev prvi NFT nije bio kako bi se moglo očekivati, komad odjevnog predmeta, već kratki film.

4-minutni film inspiriran njihovom kolekcijom “Aria” režirali su  Alessandro Michele i Floria Sigismondi, a prodan je na aukciji aukcijske kuće Christie’s za 25 tisuća dolara plaćenih u kriptovaluti Ethereum. Sredstva od prodaju donirani su UNICEF USA.

Bulgari

Bulgari je jedan od brendova nakita koji se priključio ovakvom vidu digitalne tehnologije te je transformirao svoj legendarni Serpenti sat u obliku zmije u digitalno umjetničko djelo.

Louis Vuitton

Za 200. rođendan brenda, Louis Vuitton je povezao modu i tehnologiju i izašao s avanturističkom mobilnom igricom “Louis the Game” unutar koje su sakrili 30 NFT-ova za skupljanje.

Dolce & Gabbana

Dolce & Gabbana također je jedna u nizu slavnih modnih kuća koje su se pridružile industriji NFT-ova. Domenico Dolce i Stefano Gabbana dizajnirali su i postavili na aukciju Alta Moda Collezione Genesi kolekciju od devet digitalnih NFT predmeta, od kojih su pet bile fizičke kreacije s digitalnom verzijom, a ostale četiri isključivo su bile stavljene na prodaju kao digitalne.

Kolekcija je bila na aukciji za 5,65 milijuna američkih dolara, a osim NFT-a, kupci su primili i fizičke verzije pojedinih predmeta te ekskluzivni pristup eventima Dolce & Gabbane. Dio digitalnih kreacija bila je i “Impossible Tiara”, za koju su iz brenda rekli kako je izrađena od dragog kamenja “koje se ne može pronaći na Zemlji”.

Prada i Adidas

Prada je također uplovila u svijet NFT-ova i to u suradnji s još jednim velikim brendom, Adidasom. U kreiranju njihovog projekta za digitalno umjetničko djelo mogu sudjelovati svi učitavanjem fotografije uz pomoć posebno dizajniranog filtera. 3 tisuće fotografija će biti izabrano te će ih Adidas zatim spojiti u jedan NFT.

Osoba koja je podigla fotografije ostat će u vlasništvu te će moći prodavati svoj NFT na tržištu. Izabrane fotografije kasnije će biti spojene u jedan veliki NFT koji će dizajnirati digitalni umjetnik Zach Lieberman te će biti izloženi kao instalacije u odabranim Pradinim i Adidas trgovinama.

Burberry

Burberry je u suradnji s Mythical Games također lansirao svoju prvu NFT kolekciju, a uključuje Blankos Block Party, igru s više igrača, a unutar nje se nalaze digitalne vinil igračke, koje igračima pružaju potvrdu vlasništva i autentičnost. Jedna od tih igračaka Sharky B, dizajnirana je da nosi Burberryjev potpis i monogram.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Burberry (@burberry)

Life&style Studija pokazala: Sve smo bliži tehnologiji i udaljeniji od prirode
 

Posjeti Miss7.24sata.hr