Ayelen - dizajn koji će voljeti sve festivalske trendseterice
Budući da su zadnjih nekoliko godina odjeća i modni dodaci inspirirani kulturnom Indijanaca must have svakog festivala, mi vam donosimo intervju s dizajnericom Martinom Tompić čija je glavna inspiracija upravo native american kultura. Njen brend se zove Ayelen, što na jeziku Indijanaca znači sreća.
Kada si se počela baviti izradom odjeće?
Počela sam prekrajati odjeću još kao klinka, početkom srednje škole. Kad bi mi mama nešto kupila, ja bih brzo zgrabila škare i nešto odrezala, skratila ili bar izmijenila gumbe. Ubrzo sam s petnaest godina otkrila Hrelić (jer mi je baka živjela doslovno preko puta ). U biti Hrelić je krivac za sve, jer je moja velika ljubav prema vintage i staroj odjeći rodila ideju mog prvog ''projekta'' Cycle ReCycle - redizajna odjeće, koji sam osnovala s prijateljicom, ali smo se razdvojile pa sam nastavila dvije godine sama raditi na tome. Nakon tri godine odlučila sam se za korak dalje, rodila se velika želja da počnem dizajnirati. Tako je nastao brend pod imenom Ayelen.
Što ti služi kao inspiracija?
Inspiracija su mi kao i prije rock glazba, kultura Indijanaca, boho i hippie stil, s naglaskom na divlju, seksi, ali ženstvenu djevojku, odnosno ženu koja ne želi nositi dosadnu odjeću.
Koje materijale koristiš u izradi?
Do sad sam koristila jersey, lycru, finu lepršavu viskozu i slično. Ljeto je pa su ti materijali idealni. Boje su intenzivne i šarene, ali nađe se i vječne crne boje koju obožavam. Sve ono što izrađujem i sama bih nosila, a nekad mi se teško odvojiti od nekog komada. Ostavila sam i pokoji redizajnirani komad poput primjerice nove majice koju još malo uljepšam. Međutim, tih komada ima jako malo, njih više radim po narudžbi.
Čime se još baviš, osim izradom odjeće?
Završila sam fakultet i trenutno sam na stručnom osposobljavanju (kao i pola Hrvatske) u jednoj super marketinškoj firmi. A što ću, mora se nešto imati u pozadini. Kako bi moji roditelji rekli - neki pravi posao. Ali sva sreća, uz šivanje dođu i razne suradnje, posudim odjeću za neki spot ili modno fotkanje, tražim robu za bendove i slično. Obožavam takve suradnje - najsretnija bih bila da se bavim samo odjećom/modom na bilo koji način.
Kakav je profil tvojih kupaca i koja ti je ciljana publika?
Moja ciljana grupa su žene. Godine su nebitne. Svi mi volimo izgledati mladenački i seksi koliko god imale godine, zar ne? Tako da smatram da moj brend može nositi i tinejdžerka i poslovna žena. A do sada se pokazalo upravo tako.
Imaš li neku zanimljivu anegdotu bilo uz samu izradu, prodaju ili susret na ulici?
Nema mi dražeg nego kad mi netko uleti: „Vau kako ti je ovo super, gdje si to kupila?“, a ja kažem: „To sam ja sašila“. Najiskreniji kompliment.
Gdje se mogu kupiti tvoji komadi?
Za sada samo na Facebooku, ali će uskoro biti dostupni i na Etsyju za vanjsko tržište (jer imam hrpu upita).
Koji je tvoj najtraženiji komad?
Trenutno harnessi. Krenula sam s tim jer sam sebi htjela napraviti jedan primjerka, budući da ih kod u Hrvatskoj baš i nema, a vani je to odavno trend. Sada idu kao ludi, što me ne čudi jer su stvarno odlučan modni dodatak. Nose se kao nakit, ispod ili iznad odjeće i pašu doslovno na svaki stil. Ja volim one jednostavnijeg dizajna pa takve i radim. Također to mogu reći i za ogrlice chokere - kožne ogrlice uz vrat s raznim privjescima.
Planovi za dalje?
Ići samo dalje pa kud me put odvede.
Više slika pogledaj u galeriji...