Drugu večer Schwarzkopf Cro a Portera, koja je održana u prvom paviljonu Zagrebačkog velesajma u četvrtak 24. listopada, obilježile su dvije stilski oprečne revije – ona splitskog brenda Arileo i ona popularnog modnog dvojca ELFS, koji su na modnu pistu doveli Ninu Morić.
Splitski bračni par Marija i Jurica Pirić stoje iza sve poznatijeg brenda Arileo koji osvaja publiku svojom elegancijom i ženstvenošću. Nova kolekcija nastavak je na njihovu najhvaljeniju do sad, onu koju su predstavili prošle sezone i s kojom su obilježili 10 godina svog braka i rada.
Nova kolekcija nježan je nastavak u kojem se vide poveznice s prošlim radom, no modni dvojac je uveo novitete koji su se izvrsno uklopili u njihovu priču. Na prvu, njihove kreacije djeluju jednostavno i bez pretjeranih detalja, no pomno promatračevo oko uočava detalje koji se protežu kroz svaki komad i harmonično ih spajaju u zaokruženu i uspjelu kolekciju.
Ovaj put Marija i Jurica su se držali crne i bijele boje, no unatoč tome njihove kreacije ne djeluju monotono. Kombiniranje boja dizajneri koriste kako bi uveli svježinu ili pak ublažili strogi dojam pojedinog komada. Pozornost plijene i muški reveri koji su unijeli žestinu na pistu.
Vodeći detalji su geometrijski izrezi i rezovi koji su međusobno povezani. Na pojedinim kreacijama ih vidimo na prednjoj strani, na nekima na leđima, a također ih možemo naći i kod kaputa.
Nepretenciozna elegancija, izražena senzibilnost, bezvremenska klasika s modernim i neobičnim detaljima čine okosnicu rada brenda Arileo. Zadržali su svoje vodeće karakteristike i u novoj kolekciji, koja se ubraja u najbolju na pisti druge večeri Schwarzkopf Cro a Portera.
Maja Podrug
Mlada dizajnerica Maja Podrug predstavila je modnoj publici svoj prvijenac, radove koji su nastali u sklopu mentorskih vježbi na fakultetu koji su se razvili u njenu debitantsku kolekciju.
Njena kolekcija nadahnuta je radom 'Anti form' Roberta Morrisa koji je Maja prenijela na odjeću. To je posebno vidljivo kroz dekompoziciju, odnosno modele koji se na pisti transformiraju iz jednog odjevnog komada u drugi.
Na taj način mlada dizajnerica mijenja postojeću formu odjevnog predmeta te mu pruža multifunkcionalnost.
Sivo crna kolekcija ponudila je par zanimljivih komada koji pozornost plijene svojom jednostavnošću i minimalizmom, no ipak se ističu svojom blago 'pomaknutom' formom. Treba naglasiti kako je ženski dio kolekcije Majina jača strana, dok je muški dio djelovao kao varijacija na istu temu.
Monika Sablić
Monika je najavila kako s novom kolekcijom u svoj rad uvodi žestinu i, kako je ona naziva, rock romantiku. No, ti 'novi' elementi Moniki nikako nisu sjeli. Nova kolekcija ubraja se najlošiju kariku druge večeri CAP-a.
Mogli smo vidjeti nespojive elemente s kojima se Monika potrudila ponuditi zanimljivu stilsku kontradikciju, no na pisti je ostala samo kontradikcija. Volani se protežu kroz cijelu kolekciju i trebali su biti u službi dinamičnosti. Nažalost, na većini modela ovaj detalj je padao beživotno i nije poslužio svojoj svrsi.
Veliki dio modela imao je konstrukcijskih greški koje niti jedan fitting nije mogao prekriti. To je posebno bilo vidljivo kod zadnjeg izlaza – vjenčanici koju je nosila Renata Sopek. Mnogo toga je na toj kreaciji bilo pogrešno. Renatu Sopek, koja ima jedno od najboljih tijela na hrvatskoj estradi, vjenčanica je progutala jer je plesala oko njenog tijela. Pogrešan izrez vizualno je voditeljicu proširio u gornjem dijelu, a make up je dodao nepotrebne godine. Nova kolekcija Monike Sablić ostavila je gorak osjećaj na modnoj pisti kojeg se što prije želimo riješiti.
Marina Jerant i Manuela Lovrenčić
Svoju debitantsku kolekciju predstavile su Marina Jerant i Manuela Lovrenčić koje su za svoj prvijenac odabrale monokromatsku kolekciju crne boje.
Vodeći motiv kolekcije je trokut koji se proteže kroz svaki komad. Mogli smo ga vidjeti kroz linije, izreze ili detalje u obliku nakita koji se nalazi na nadlaktici.
Dizajnerice su ponudile par zanimljivih komada, no nažalost nisu držale pozornost publike cijelo vrijeme. Teško je u monokromatskoj kolekciji u kojoj se proteže jedan lajtmotiv, ponuditi kreacije koje od početka do kraja zadržavaju pogled promatrača.
Svakako je zanimljivo naglasiti kako su dizajnerice uspjele trokut ostvariti na odjeći na osvježavajuće načine koji su bili u službi samog kroja, a nisu tek stršali kao 'neprirodni' detalj.
Jelena Aleksić
Dizajnerica Jelena Aleksić je prije prikazivanja svoje nove kolekcije objasnila kako je ona nastala istražujući različite skice. Poigravala se s neobičnim linijama te futurističkim elementima.
Jelena je odabrala nježan kolorit u kojem prevladava bijela i različite nijanse plave. Može se reći da je to i najbolja strana njene nove kolekcije.
Njen rad je teško svrstati u jednu kategoriju. S jedne strane njeni komadi imaju crtu avangarde, no ona nije toliko izražena da bismo rekli da su zbog toga nenosivi. Isto tako ne možemo reći da je njen stil klasičan i namijenjen široj modnoj publici. Njene kreacije su uglavnom nenosive zbog specifične 'težine' kroja koja laska rijetko kojem tijelu.
Dizajnerica započne dobro s određenom komadom, no u završnoj obradi doda dio koji naruši cijelu kreaciju i kod promatrača ugasi želju za kupnjom/nošenjem dotičnog kreacije.Jelena bi za početak trebala razmisliti kojoj publici se obraća jer na taj način može usmjeriti svoj rad. U njenim radovima nejasan je smjer, a bez toga Jelena ne može naći ni vjernog kupca.
ELFS
Što god mislili o samom dizajnu modnog dvojac ELFS, njihove revije se i dalje ubrajaju u jedne od najiščekivanijih u sezoni. Ovaj put odabrali su novu muzu, kontroverznu Ninu Morić, i svoju kolekciju nazvali 'Livin la vida loca'.
Ivan Tandarić i Aleksandar Šekuljica najavili su kako je nova kolekcija namijenjena urbanim pozericama, a Nina Morić odlično utjelovljuje tu ulogu. Koketiranje s modom, ali i sa skandalima i nekom drugom stranom showbizza, prenijelo se i u kampanju.
Dizajneri su naglasili kako oni razvoj svog brenda vide u okvirima konfekcije, odnosno teže pretvoriti ELFS u hrvatski highstreet brend. Njima je bitna prodaja i to ne niječu.
Ako polazimo s tog gledišta, posve je jasno kako Ivan i Aleksandar točno znaju što rade. Oni poznaju svoju klijentelu do same srži i znaju što im trebaju ponuditi. Oni i prije svojih obožavatelja znaju što im je potrebno u ormaru. Prodajni uspjeh je zagarantiran!
U tom duhu smo na pisti vidjeli highstreet kolekciju koja je ponudila sve ono što je jednoj ELFSici i ELFSu potrebno – traperice, trenirke, jakne, T-shirt majice, kaputi, haljine, kapice, šilterice, donje rublje i torbe – ELFS brend se toliko proširio da njihove fanovi ne moraju ići dalje od njihove trgovine.
Prateći rad ELFS-a posljednjih par sezona, vidljivo je da su dizajneri izgubili svoju nekadašnju razigranost i simpatičnu interpretaciju vodeće inspiracije s kojom su se uostalom i približili današnjoj klijenti. Danas joj nove kreacije nude izravno, stavljajući u prvi plan samu prodaju, gubeći pri tome ono što je nekad očaravalo gledatelje njihovih revija – zabava, prikrivena ironija i razigrana prezentacija. No, očito je kako Ivan i Aleksandar točnu znaju što žele i kako to postići.
U galeriji detaljnije pogledajte fotografije novih kolekcija hrvatskih dizajnera...