Ako je suditi po TikToku, u modu se vraća kultna McQueenova marama s lubanjama. I njene kopije, naravno
- Već je uobičajena praksa da se u modi ono što smo voljeli nekad davno, nakon određenog perioda ponovno vraća u centar pozornosti
- Međutim, ovog puta radi se o zaboravljenom, ali bez imalo razmišljanja ključnom modnom detalju koji je obilježio generacije
- Alexander McQueen kao jedan od najvećih modnih vizionara, u svojoj ponudi je imao i basic komade koji su u svoje vrijeme uživali veliku slavu, a pitate li generaciju milenijalca, sigurni smo da svi znaju za maramu s motivima lubanje
Marama s printom lubanje predstavljena je 2003. kao dio kolekcije proljeće/ljeto i od tog trenutka postala je jedan od omiljenih odabira brojnih svjetskih zvijezda. To je samo požurilo širenju globalne popularnosti te je ubrzo svaki high street brend imao svoju inačicu što je značilo da je bilo nemoguće proći cestom i ne vidjeti barem tri osobe koje nose ovaj dizajn. Kate Moss, sestre Olsen, Sienna Miller, sve redom modne ikone, među prvima su kombinirale McQueenovu maramu, a ako je vjerovati TikToku, vrijeme je da je ponovno izvuku iz ormara (ili neku od varijanti marme s lubanjom iz tog vremena).
@overthemoonfaraway IT IS TIME 🫡 #millennials #nostalgia ♬ original sound - Erin Miller
Naime, algoritam je opasno počeo vraćati u fokus McQuennovu maramu i nove generacije se tek sada upoznaju s ovim ikoničnim dizajnom. McQueen je i inače u radu volio koketirati s motivom lubanja. Primjerice, prisjetimo se hit modela boxer torbica koje su se konstantno viđale na crvenim tepisima. Sve su to komadi koje nove generacije ne znaju ili ne znaju koliko su bile značajne, no dogodi li se to da se čuvena marama zaista ponovno vrati u modu, moramo priznati da nećemo ostati ravnodušni. Vrati li se ovaj šal doista u modu, možda ćemo ponovno viđati kombinacije koje uključuju trenutnomega popularne Longchamp torbe jer upravo je kombinacija tih modnih detalja - nekada harala streetstyle fotografijama.
Prema pisanju Voguea, Depop, platforma za kupnju i prodaju odjeće, zabilježila je rast u pretraživanju McQueenove marame od čak 20%, a istu statistiku bilježi i Google. Sve to govori nam da se budi interest, ali i otvara prostor novim varijantama nošenja. Na stranici brenda trenutno možeš kupiti nekoliko modela, klasičnih crno-bijelih, kao i onih upotpunjenih s cvjetnim detaljima ili nekim drugim objektima.
@overthemoonfaraway A skull scarf was my personality. #2011 #millennials #collegememories #throwbacksongs ♬ Where Them Girls At (feat. Nicki Minaj & Flo Rida) - David Guetta - Nicki Minaj - Flo Rida
@marciadurazoo #stitch with @overthemoonfaraway the skull scarf a classic! 😅😂 #tb #skulls #skullscarf ♬ original sound - Marcia🪩
Međutim, ako se zaista probudi veliki interes za originalne primjerke kada je marama uživala svoj „prime time“, ne možemo niti zamisliti koje cijene će dosezati. Do tada, uživamo u činjenici da je modna cikličnost još jednom pokazala da komade koje smo nekad nosili, nikad nije dobro baciti!