Žene otkrivaju koliko su na njihove potrošačke navike utjecala poskupljenja, inflacija i ekonomska nesigurnost
- Peti, Woman's Choice je pred nama, jednako kao i zanimljivi rezultati istraživanja Woman's Choice 2022.
- Osim što je ovo jubilarna, peta dodjela nagrade o kojoj svojim glasovima odlučuju žene, ove godine anketu o omiljenim brendovima ispunilo je najviše žena do sad, čak 10.205
- Otkrile su nam ne samo svoje najdraže brendove i životne stavove već i koliko su na njihove potrošačke navike u posljednjoj godini utjecali inflacija, poskupljenja i ekonomska nesigurnost
Rekordnih 10.205 sudionica u dobi od 20 do 55 godina ispunilo je anketu o potrošačkim navikama, omiljenim brendovima i životnim stavovima u sklopu Woman's Choice istraživanja - nije li se ova, najveća brojka dosad, baš lijepo poklopila s malim jubilejem, petom po redu dodjelom Woman's Choice nagrada? Itekako!
Kao što nakon pet godina već znamo, cilj istraživanja je iz godine u godinu saznati omiljene brendove žena u Hrvatskoj u kategorijama: hrane i pića, kozmetike, sredstava za pranje i čišćenje, odjeće i obuće, shopping centara, mobitela, automobila te banaka i financijskih usluga. Osim ovoga vruća tema bio je i utjecaj inflacije, poskupljenja i ekonomske nesigurnosti na potrošačke navike. Rezultati su zanimljivi...
Većina žena, njih 68,1%, je uslijed ekonomske nesigurnosti, inflacije i poskupljenja počelo više kupovati na akcijama i popustima. 14,5% kupuje samo osnovno a 4,3% više koristi loyalty kartice. Ipak, negativna ekonomska kretanja nisu utjecala na potrošačke navike jednog manjeg dijela žena, njih 13,1%.
Promjenili su se i kriteriji prilikom kupovine. Tako sad 51,3% žena više pazi na omjer cijene i kvalitete, 15,4% gleda samo cijenu, 1,3% samo kvalitetu. 32,0% žena nije promijenilo kriterije te se i dalje pri kupovini vode istim principima kao i ranije.
Ispitanice su odgovorile i na pitanje o stvaranju zaliha. Većina žena pritom nije promijenila navike i kod stvaranja zaliha ponaša isto kao i ranije. 55,4% kupuje jednake količine kao i prije, 33,6% kupuje zalihe na akcijama, a 11% više kupuje zalihe osnovnih proizvoda.
No, nismo se baš svega odrekle. 57,2% žena si povremeno priušti neki luksuz, a manje od polovice troši na kozmetiku te odjeću i obuću jednako kao i prije. Svaka peta žena (21,4%) srezala je sve troškove osim egzistencijalnih.
Ispitanicama je postavljeno i pitanje čega su se odrekle, a najviše im nedostaje? Istraživanje je otkrilo da se veliki postotak, 41,9% žena nije ničega odrekao. Putovanja i novih investicija i štednje odreklo se nešto manje od trećine žena. Lijepe odjeće i kozmetike te izlazaka u restorane, na koncerte i predstave odreklo je oko 29% žena.
Za kraj, podjednak postotak žena, 35,8%, uspijeva štedjeti manje nego prije ili uopće ne može uštedjeti. 16,6% žena štedi jednako kao i prije, 5,7% štedi puno više a 2,9% više izdvaja za investicije. 3,3% ne želi štedjeti.