Zavirili smo u život i karijeru Doris Vukšić, uspješne i inspirativne poslovne žene i spisateljice
- Doris Vukšić, doktorica komunikacijskih znanosti, uspješna poslovna žena, supruga i majka u razgovoru za miss7 otkrila nam je tko je poslovna, a tko privatna Doris, kako usklađuje sve karijerne i obiteljske obaveze, ali i o svom modnom stilu te kako najradije provodi slobodno vrijeme
- Doris je i autorica knjige „Inovativnost i imidž Hrvatske“, koju je napisala kako bi dala svoj doprinos temi inovativnosti u Hrvatskoj
- Priznala je i kako se od stručnog štiva ne odvaja ni na plaži pa tako i na odmoru koristi svaku priliku kako bi popratila sve nove trendove u komunikaciji i tehnologiji
Uspješna i inspirativna, Doris Vukšić, doktorica je komunikacijskih znanosti i odnedavno na novoj poslovnoj poziciji, na čelu komunikacija digitalne agencije Human. U intervjuu za miss7 Doris je s nama podijelila pojedinosti svog poslovnog i privatnog života, u čemu najviše uživa, bez čega ne ide na odmor te što smatra svojim najvećim uspjehom.
Za početak, recite nam tko je poslovna, a tko privatna Doris Vukšić? Kako se razvijalo vaše obrazovanje i karijera uz privatni život?
- Šaroliko. Sad kad pogledam unazad, nisam bila dijete koje je imalo neki poseban talent, uvijek sam bila dobra u više stvari, odlikašica iz više predmeta, ali bez nekih jasno izraženih genijalnosti. Moja kreativnost, vizualno izražavanje, vješto pisanje, umijeće javnog nastupa i sposobnost pregovaranja odveli su me prvenstveno na ekonomske i društvene znanosti, pa sam tako diplomirala financije, magistrirala marketing i doktorirala komunikacijske znanosti. Da se ovaj gen prenosi generacijama dokazuje i činjenica kako su i tete u vrtiću uzaludno pokušavali prepoznati talent moje četverogodišnjakinje, da bi na kraju zaključile kako je ona ipak najbolja u – organizaciji. Da zaključimo, kada ljudi imaju neki komunikacijski izazov i idu na onu 'zovi čovika' – ja se javim.
Plod vaše dugogodišnje uspješne karijere je i knjiga „Inovativnost i imidž Hrvatske“. Što vas je potaknulo da se ostvarite u tom pogledu kao autorica knjige i odakle ste dobili inspiraciju za tu temu?
- Budući da poznajem inovacijski ekosustav, izazove s kojima se startupovi i scaleupovi danas susreću u komunikaciji svog proizvoda, izlasku na međunarodno tržište i privlačenju fondova rizičnog kapitala – odlučila sam dati svoj znanstveni doprinos temi inovativnosti u Hrvatskoj i svijetu predstaviti naše genijalce koji su svojim inovacijama zadužili čovječanstvo. Rezultati istraživanja koje sam provela nedvojbeno ukazuju kako Hrvatska, da bi naglasila svoju izvornost, jedinstvenost i autentičnost, mora jačati svoj imidž inovativne zemlje na temelju tri ključna područja - izumiteljske tradicije koja je već ukorijenjena u hrvatski identitet, povoljnih ekonomskih indikatora inovativnosti te snažnog inovacijskog potencijala. Vjerujem kako nova područja poput umjetne inteligencije - AI, Fintecha i Metaversa mogu postati jedna od ključnih odrednica budućeg rasta hrvatskog gospodarstva.
Mnoge žene, baš poput vas, pokušavaju izbalansirati svoju karijeru i obitelj. Imate li savjet za žene koje žele uspjeti u poslovnom svijetu, a istovremeno biti prisutne i u obiteljskom životu?
- I ja ga još uvijek tražim. Stvar je u dobroj organizaciji i prioritizaciji potreba. No, iako svakodnevno težim ostvarenju tog balansa, smatram kako ne postoji formula za savršeni sklad, niti on uvijek jamči istinsku sreću. Vjerujem kako nas i prepreka na putu može odvesti u nove pustolovine, čak i taj mali disbalans koji se dogodi ima svoje čari, a to je život.
Što biste savjetovali mladim ženama koju su tek na početku svojih karijera i počinju formirati svoj poslovni put?
- Danas, globalno tržište zahtjeva inovativna rješenja koja su pametno osmišljena, vrhunski izvedena i jednostavna za korištenje. Nažalost, naš obrazovni sustav je dosta trom i ne ide u korak s vremenom, novim tehnologijama, niti priprema djecu za nove trendove budućnosti. Toliko je novih područja, djelatnosti i prilika za rad i usavršavanje, posebice u tehnologiji, koje sustav mora prigrliti i ponuditi tržištu stručnjake za nova 'zanimanja budućnosti'. Smatram kako mladi koji tek kreću u startup svijet ili inovativno poduzetništva moraju razmišljati globalno, odnosno biti kreativni, originalni, inovativni i kritički promišljati te znati prihvatiti tzv. kulturu neuspjeha. Prihvaćanje kulture neuspjeha je ključno za povoljnu poduzetničku klimu kojom se ne 'kažnjava' određene poduzetničke propuste u poslovanju, nego je ista otvorena za novi početak. U takvoj kulturi pogreška predstavlja samo novi zadatak, lekciju iz koje se može nešto novo naučiti, pod uvjetom da se ista iskoristi za unaprjeđenje daljnjeg poslovanja.
Nedavno ste preuzeli i novu poslovnu funkciju. Kako ste se odlučili na taj poslovni potez?
- Nekako se sve posložilo… Nakon deset godina rada na promociji inovativnog poduzetništva, upravljanju korporativnim komunikacijama, odnosima s javnošću i medijima te međunarodnim projektima za istraživanje, razvoj i inovacije, kao i znanstvenog doprinosa brendiranju inovativnosti iz područja informacijsko-komunikacijskih znanosti – došlo je vrijeme za nove izazove, one u tehnološkom sektoru. Odluka nije bila teška budući sam se pridružila timu jedne od najnagrađivanijih digitalno razvojnih agencija u Hrvatskoj - agenciji Human, čiji su projekti na globalnoj razini pobjeđivali čak i tehnološke gigante poput Googlea, NASA-e, Netflixa, HBO-a, Spotifyja… Profilirali su se u jednu od vodećih domaćih agencija za izradu webova, web aplikacija, mobilnih aplikacija, CMS-ova, API-ja te digitalnih strategija u kojima je posebna pažnja stavljena na korisničko iskustvo. U Humanu sam prvenstveno zadužena za privlačenje investicija kroz fondove rizičnog kapitala, stratešku komunikaciju agencije te savjetovanje klijenata na području brendinga. Nadam se da ću svojim radom i iskustvom opravdati pruženo povjerenje.
Vjerujemo da vam je raspored poprilično gust, no sigurno se nađe vremena i za opuštanje. Imate li hobije i koje su to stvari u kojima uživate u slobodno vrijeme?
- Istina, najsretnija sam kada dan završim s popunjavanjem zadnje kvačice na svojoj 'to do' listi. No, tada na pozornicu stupa sve ono što me istinski ispunja i veseli. Sada, kako sam već hrabro zagazila u 30-te, otkrivam sve te silne benefite beauty tretmana i očuvanja mladolikog izgleda, stoga ne odbijam nijednu novu priliku za njegu duše i tijela. Veseli me provoditi vrijeme van grada, putovati s obitelji, otkrivati našu obalu i otoke, uživati u mojoj Hercegovini…
Što smatrate svojim najvećim uspjehom?
- Bruna i Roko. Ta dva mala anđela otkrili su mi potpuno nove horizonte i stvarne životne vrijednosti. Iako netko to smatra floskulom, ja uz njih svakodnevno živim svoj uspjeh. Njima ništa ne znači moja titula, nagrade, napisane knjige ili objavljeni radovi, njima i sama moja uloga mame predstavlja - svemir. To je ono što je bezuvjetno, ono što vrijedi i što sebično čuvam.
Koji je vaš poslovni moto od kojeg ne odustajete?
- Vjerujem kako dobra analiza situacije, strateško promišljanje i dobro razrađen plan jedini vode ka uspješnoj provedbi i ostvarenju željenih rezultata. Često projekti koji se trebaju isporučiti klijentu 'jučer' nemaju taj luksuz od pristupa, no život me naučio da u takve priče ne ulazim, niti potpisujem nešto iza čega u potpunosti ne stojim.
Vaša najdraža poslovna modna kombinacija? Vaš stil kad radite je?
- Najčešće ćete me vidjeti u monokromatskim kombinacijama više tonova iste boje - nekom dobrom sakou, trapericama, prugastoj majici i fora tenisicama. Drago mi je što business svijet više nema strogo postavljen dress code, pogotovo tech sektor, stoga objeručke prihvaćam taj ležerniji modni izričaj.
Na što ste najponosniji u svojoj karijeri? Koja je vaša najveća ambicija u poslu?
- Hm, imam osjećaj da sam tek počela. Ali kada pogledam unazad deset godina mogu reći da sam najponosnija na ljude kojima sam bila okružena, koji su svojim trudom i radom pokazali da se u Hrvatskoj može uspjeti, koji su me inspirirali da svijetu komuniciram Hrvatsku kao zemlju inovativnosti… Upravo oni su razlog zbog čega sam svoj doprinos u stručnom i akademskom smislu dala upravo brendiranju hrvatske inovativnosti. I tu ne mislim stati, još nas dosta posla čeka na jačanju cjelokupnog inovativnog ekosustava, poticanju inovacijskog potencijala, privlačenju investicija, ulaganja u startupove i stvaranju novih jednoroga...
Na ljetovanje nikad ne krećete bez...
- Muža, djece, ljubavi… za drugo se lako pobrinemo.
Najdraži modni ulov ovog ljeta?
- Bijela lanena košulja, slamnati šešir, rimljanke na nogama… Doduše sve je to prošlogodišnji ulov, ove godine taj stil samo nadopunjujem s jednodijelnim badićem, traper bermudama visokog struka i nekim dobrim komadom zlatnog nakita.
Preporuka knjige za plažu?
- Iako većina ljudi za ljeto najčešće bira neko lagano štivo, ja sam ta koja ne propušta priliku pročitati neki stručni sadržaj o novim trendovima u komunikaciji i tehnologiji, pa tako na odmor uvijek sa mnom ide neka stručna literatura… Možda zvuči idealistički, ali jednostavno sam praktična - ako već ulovim vremena za knjigu, neka to bude od koristi.
Najdraža ljetna destinacija?
- Bez dvojbe – naša obala i naši otoci… Nekako je naše nepisano pravilo da svake godine istražujemo neki novi otok, tako da smo se već odavno zaljubili u Vis, Lopud, Korčulu… Ove godine smo se vratili Pelješcu koji nam je ponovno potvrdio kako ima najljepše plaže, borovu šumu i tirkizno more… To je moj zen i mjesto istinskog odmora duše…
Najdraže mjesto za popiti kavu?
- Svaka poslovna kava rezervirana je za Martićevu, kvartovska za birc u dvorištu zgrade gdje su nam i djeca s vremenom postali domaćini, dok ćete me na moru pronaći u nekom dubokom hladu, bez previše ljudi…