Tarot moda - zašto je modni svijet opsjednut okultnim?
Čini se kako su u posljednje vrijeme tarot, astrologija, moćni kristali, čitanje iz dlana, i mitologija postali tema brojnih razgovora. Duhovna obnova, drevne meditacije i sve "vještičje" stvari postale su začuđujuće mainstream. Nakit od talismana, haljine s vizijama duhovnih božanstava i kristalne kolekcije (koje s ponosom sestre Hadid dijele na društvenim mrežama) postale su "novo normalno". Praktički, neo-hipiji su postali novi hipsteri.
"Lifestyle gurui" poput Gwyneth Paltrow i Amande Chantal Bacon, pretvorile su radikalnu brigu o sebi, u kombinaciji sa zdravim interesom za natprirodno, u unosni biznis. Velik dio ovog pokreta polazi od brige za našim tijelom, kao i one za našim planetom. Ljudi su počeli tražiti način kako se povezati s nečim puno većim od nas samih. U bijegu od velikih organiziranih religija, njega duhovnog dijela sebe daje nam nešto u što želimo vjerovati - i što želimo kupovati. Bilo da se radi o komadu kristala, o biljnim dodacima prehrani ili 300 kuna vrijednoj boci vode.
Tako je i modna industrija postala dio popularnog mističnog "kulta". Christian Dior je bio poznat po tome da mu prije svake revije stručnjak čita iz tarot karata, a (slučajno ili ne) Maria Grazia Chiuri je u nekoliko posljednjih kolekcija za Dior inspiraciju crpila upravo iz simbola zodijaka i šamanskih iscjelitelja.
Osim Diora, i Riccardo Tisci je u proljetnoj kolekciji Givenchyja potvrdio kako je modni svijet zaista trenutno opsjednut mističnim svijetom, što smo vidjeli na haljinama s printom geoda te velikim aromatskim privjescima. Alessandro Michele je surađivao s ilustratorom koji obožava tarot, Jayde Fishom, na muralima i printevima za Guccijevu kolekciju.
Iste sezone, Preen je lansirao cijelu kolekciju s čarobnim pentagramima, a motivi "oka koje sve vidi" pojavljuju se i u kolekcijama Prade i Kenza. Moramo si postaviti pitanje zašto je modni svijet lud za magičnim i mističnim, više nego ostatak svijeta?
Najbolji odgovor na to dala je kreatorica online lifestyle magazina koji se bazira na kozmičkom univerzumu, Ruby Warrington: "U svojoj suštini, modna industrija istražuje osobni identitet i kako se sami prezentiramo ostatku svijeta. U astrologiji, dvanaest različitih astroloških simbola predstavlja dvanaest različitih tipova ljudi. Ljudi koje zanima moda i ljude koje zanima astrologija predani su istraživanju svih onih različitih dijelova koji u samoj srži govore o tome što ustvari znači biti čovjek"