Što vidjeti u Rimu u šest dana?

Rim mi je oduvijek bio na popisu destinacija koje moram posjetiti, posebice nakon što sam još kao dijete pogledala film ''Praznik u Rimu'' s Audrey Hepburn i Gregoryjem Peckom u glavnim ulogama. Romantična atmosfera u gradu prepunom povijesnih znamenitosti i zanimljivosti osvojila me na prvi pogled, jednako kao i bolju polovicu i stoga smo odlučili kraj kolovoza provesti upravo tamo.
Vidi originalni članak

Do Rima možete doći na nekoliko načina, a mi smo se odlučili za najjednostavniji i najbrži – avion. S obzirom na pristojnu ponudu low budget avionskih kompanija, odlučili smo se za Vueling Europe.

Mali savjet- ukoliko želite proći što jeftinije, birajte letove preko tjedna jer su vikendom cijene i dvostruko veće. Dolaskom u zračnu luku krenula je i ona prava euforija pred put koja se dodatno pojačala sjedanjem u avion. Ugodan let trajao je oko sat vremena i deset minuta, a zatim je krenula avantura dolaska do centra.

S obzirom da volimo svoj komfor, nismo birali hotele ni hostele, već smo iznajmili stan na tjedan dana preko https://www.airbnb.com/ web stranice. Od zračne luke do centra možete ići autobusom, vlakom ili taksijem. Kako smo do autobusa imali još sat i pol vremena, odlučili smo se za skuplju, ali bržu varijantu i odabrali vlak čija je karta 14 eura po osobi u jednom smjeru. Prednost je što ste već za pola sata na Terminiju, tj. Glavnom kolodvoru od kuda možete Metroom do svoje lokacije.

Rimski Metro ima samo dvije linije, ali dovoljno dobro povezane da će vas odvesti gdje god želite. Raspored je odličan i podzemna vozi svakih 3-7 minuta. Preko tjedna se zatvara u 23:30 h, a petkom i subotom vozi do 1:30 h. Naš stančić se nalazio na stanici Cornelia, točno 10 stanica od Terminija i 20 minuta vožnje Metroom. Odmah smo kupili dvije tjedne karte za Metro (koje možete koristiti i za vožnju autobusima, a cijena je 24 eura po osobi) i veselo krenuli prema ''doma''. Stan je bio i više od onoga što smo očekivali, prostran, uredan, čist i sa svim malim luksuzima. Budući da su temperature bile skoro svaki dan preko 32 stupnja, perilica rublja je došla i više nego dobro.

Prvi dan: Piazza Del Popolo

Nakon što smo se raskomotili i raspakirali, krenuli smo u akciju razgledavanja grada. Nismo htjeli biti opterećeni vremenskim rasporedom, ranim dizanjima i manijakalnim razgledavanjima točno u minutu, već smo se odlučili za opušteni odmor s uživanjem u šetnjama i spontanim odlascima u neočekivane dijelove grada.

Prvo smo krenuli u potragu za samoposluživanjem kako bi napunili hladnjak, no tu nas je dočekalo neugodno iznenađenje- samoposluge nema! Ima malih dućana poput voćarni gdje možete naći voća, povrća i eventualno mlijeka, ali samog najobičnijeg dućana nema. Pa smo nakon mukotrpne potrage pronašli pravi mali talijanski market s ogromnim izborom pršuta, mortadela, sireva, mozzarella i kruhova. Opskrbili smo se osnovama i nakon zatrpavanja hladnjaka uputili prema gradu.

Prva stanica nam je bila Piazza Del Popolo koji me oduševio na prvi pogled. Veliki trg iznad kojeg se nalazi crkva Santa Maria del Popolo (po kojoj je trg i dobio ime) ukrašen je, naravno, fontanama i velikim centralnim obeliskom koji krasi trg. Od tuda vas tri ulice (pune high street brendova) vode prema ''centru''. Namjerno stavljam centar pod navodne znakove jer je cijeli Rim centar, bitan, pun povijesnih znamenitosti i iznenađenja.

Jedna od meni najbitnijih znamenitosti je bila Fontana di Trevi, da bi mi se srce raspuknulo u tisuću komadića. Zašto? Zato jer se fontana trenutno preuređuje te je zaklonjena skelama, a sama fontana je bez vode. Ali nema veze, nakon tog prvotnog razočarenja, krenuli smo šetati po uskim ulicama i upijati talijansku atmosferu. Mali kafići i restorani u tako uvučenim ulicama prepuni su šarma i stoga smo prvu večer odlučili zaključiti upravo na takvom mjestu uz lazanje i čašu vina.

Drugi dan: Vatikan, Circus Maximus i Koloseum

Idući dan bio je rezerviran za obilazak Vatikana i Vatikanskih muzeja. Velika gužva nas je neugodno iznenadila, pa smo Muzeje ostavili za neki drugi dan, ali je zato posjet Bazilici Svetog Petra bio nevjerojatno iskustvo. Grandioznost najveće crkve na svijetu ostavlja bez daha.

Berninijeva "Gloria" te katedra sv. Petra, Oltar sv. Petra s Berninijevim brončanim baldahinom i apsidom te Michelangelov Pietà zasigurno će vas se dojmiti i više nego što ste mislili. Također, sam trg Svetog Petra kojim dominira kolonada stupova i dvije fontane (koje su se, naravno, u vrijeme našeg posjeta, preuređivale) je jednostavno veličanstven.

Nakon posjeta Vatikanu, odlučili smo se prošetati do Circusa Maximusa, stadiona na kojem su se održavale konjičke utrke sa zapregama, a možda vam je i poznat iz filmskog spektakla ''Ben Hur''. Kao dva velika filmofila, na svakom smo koraku nalazili ''scene'' iz nekog klasika, a Circus Maximus već u pozadini otkriva ostatke Rimskog Foruma. Uz šetnju starim Forumom, laganim korakom dolazite do (meni drugog rimskog favorita)- Koloseuma.

Rimski amfiteatar u kojem su se odvijale gladijatorske borbe jedan je od sedam svjetskih čuda, a u njega je stalo preko 60 000 gledatelja. Od gladijatorskih borbi, do borbi životinja pa čak i borbi s brodovima, ovaj veličanstveni kompleks i danas izaziva strahopoštovanje. Uz Vatikan, ovdje je najveća gužva kada su u pitanju turisti, a moj savjet je da svakako prošetate i navečer jer je po noći Koloseum još i ljepši. Također, u blizini Koloseuma smo popili najbolji cappuccino (a isprobavali smo minimalno jedan dnevno) u restoranu Massenzio ai Fori. Obavezna stanica za sve ljubitelje kave.

Treći dan: Piazza Cavour, Panteon i najfinija pizza ikada

Treći dan smo se otputili do Piazze Cavour kojom dominira Palača pravde od kuda smo krenuli prema Vatikanu. Uz laganu šetnju smo se našli pored tvrđave Sant'Angelo i mostom prešli preko rijeke. Ulicom Giulia koja obiluje malim knjižarama i trgovinama antikviteta stigli smo do Campo de' Fioria gdje se nalazi najveća tržnica. Trg također ima jako puno kafića i restorana, a imali smo prilike popiti i jedan od najboljih cappuccina na putu. Nakon napunjenih baterija od odlične kave, krenuli smo prema Panteonu.

Hram svih bogova je jedini u cijelosti sačuvan arhitektonski spomenik antičkog Rima, bogato uređen s dijelovima načinjenima od mramora i bronce. Nakon razgledavanja svakako prošetajte po trgiću Rotonda gdje se Panteon nalazi jer su okolne ulice pune kafića i restorana s pristupačnim cijenama, a tamo smo i pojeli najfiniji sladoled na svijetu. Kada idete na slatkač, svakako pazite da slastičarnica ima natpis gelato artigianale koji vam garantira da je sladoled prirodan i bez dodataka umjetnih aroma i boja. Cijene se kreću od 3 do 8 eura, zavisi od količine i slastičarne, ali zaista se isplati svaki cent.

Uzevši u obzir da smo u stanu imali kuhinju i kako smo većinu vremena kuhali sami, nismo se previše kretali po restoranima, ali kakav bi to bio odlazak u Italiju bez isprobavanja pizze? Tako smo u večernjoj šetnji dosta ogladnjeli i odlučili otići na finu pizzu i čašu pive. Malene ulice vrve restoranima, a posebno nam se svidjela pizzerija Ponte E Parione zbog romantične atmosfere i male terase, a opet dovoljno uvučena da nije na samoj cesti. A pizza nikada finija! Tanko tijesto, odlična količina umaka, tuna i tona rikole. Savršen obrok i bili smo spremni za povratak doma i spavanje.

Četvrti dan: Španjolske stube

Četvrti dan smo posvetili Španjolskim stubama (ponovno, ''Praznik u Rimu'' i moje vrištanje od sreće na svakoj drugoj stepenici). Ipak, kako sve ne bi bilo idealno, fontana ispod Stuba se također preuređuje, ali mi to nikako nije ubilo oduševljenje. Postoji 137 stuba koje su veći dio vremena prepune ljudi i dosta je teško uhvatiti kadar samo za sebe, ali se čekanje svakako isplati. Također savjetujem i da se popnete do vrha jer se odozgo pruža predivan pogled na trg.

Nakon Španjolskih stuba, odlučili smo još malo prošetati tim dijelom grada i zatim na Metro do doma, te se navečer prošetati do Vatikana. Atmosfera je zaista čarobna, nema gužve niti pomahnitalih turista, samo osvijetljeni Trg svetog Petra i bazilika, svakako preporučujem jer je u potpunosti čaroban doživljaj.

Peti dan: Trastevere i Rimski Forum

Peti dan je bio predodređen za Trastevere, kvart koji je uz Baziliku Santa Marie del Trastevere, poznat i po umjetničkim galerijama, slatkim malim trgovinama i odličnim restoranima i kafićima s pristupačnim cijenama. Ipak, sama bazilika je bila veliko iznenađenje jer je uređena maestralno. Jednu od najstarijih crkvi u Rimu krasi kombinacija brončanih i pozlaćenih detalja, posebice po stropu, kao i veliki mozaik iz 13. stoljeća.

Nakon razgledavanja bazilike i šetnje po kvartu, sjeli smo na još jedan perfektan cappuccino u kafić Ombre Rosse. Popodne smo proveli u šetnji uz Rimski Forum. Mjesto koje je bilo središte političkog, pravnog, gospodarskog, kulturnog i religioznog života drevnog Rima danas je okruženo ostacima drevnih ruševina koje izazivaju strahopoštovanje.

Šesti dan: Vatikanski muzeji

Posljednji dan ostao je rezerviran za Vatikanske muzeje koje smo htjeli odmah posjetiti, međutim, zbog gužve smo ostavili taj izlet kao šećer na kraju. I isplatilo se. Cijena ulaznice je 16 eura po osobi, a obilazak se sastoji od šest cjelina u koje spadaju Egipatski muzej, Etruščanski muzej, Sikstinska kapela, Rafaelove stance, Pinakoteka i Etnološki muzej.

S obzirom na brojne stvari koje se isplate vidjeti, predlažem da uzmete cijelo prijepodne samo za muzej jer ćete uživati u svakom izlošku. Velika gužva je podnošljiva, posebice jer se iz bilo kojeg dijela muzeja može izaći u vrtove i osvježiti te zatim krenuti u nova istraživanja. Osobno me se, očekivano, najviše dojmila Sikstinska kapela i Michelangelove freske ''Posljednji sud'' i ''Stvaranje čovjeka''. Apsolutno mi je nevjerojatno da je tako nešto ljudska ruka mogla napraviti i još sam i danas pod dojmom.

Ostatak dana smo proveli u laganoj šetnji i oproštajnoj večeri koja je, naravno, bila pizza. U pravom talijanskom restoranu La Scalinata uživali smo u retro ugođaju i odličnoj pizzi s pršutom i uživali u dojmovima ovog prekrasnog grada. Već iduće jutro, u cik zore, čekao nas je povratak u realnost i sjedanje na avion za Zagreb. Do neke nove avanture koja će, ne sumnjam, biti ubrzo!

Top savjeti za Rim:

• Ukoliko ostajete više od pet dana, uzmite tjednu kartu za Metro jer je jeftinija varijanta
  • Nemojte se prepasti reda ispred Vatikanskih muzeja jer se vrlo brzo pomiče
  • Izbjegavajte kafiće i restorane na samim trgovima, jeftinije ćete proći u manjim uličicama nešto udaljenijima od trga
  • Svakako ponesite udobnu obuću jer ćete hodati i više nego što ste mislili
  • Kada kupujete sladoled, pogledajte ima li slastičarnica natpis gelato artigianale koji garantira prirodni sladoled bez aditiva

U galeriji pogledajte više fotografija...