Savršen vikend u Ozlju za samo 40 kn? Bila sam!

Privatni album/Olja Runjić
Svaki vikend u kolovozu dobra je prilika za pobjeći iz pregrijanog Zagreba. Tako smo ovaj put, umjesto na more, vlakom otišle na rijeku Kupu i za skorman budžet se doro zabavile i (pre)jele
Vidi originalni članak

Vikendi u kolovozu, lijepo vrijeme, odmor s društvom, obitelji ili partnerima, te uživanje u hrani nakon koje ti jedino preostaje leći pod drvo, čekati da se “sve slegne” pa se nakon toga dobro isplivati. Baš takav vikend smo željele provesti moja prijateljica Lana i ja. Ali, ne ide nam se na more, daleko je. Lana, kao pravi insajder za sva lokalna događanja mi je poslala link i ispod opis: “Nećeš vjerovati, osvojila sam ovo na nagradnoj igri! Idemo!”.  Kada sam link otvorila,  bilo mi je jasno o čemu se radi: putovanje u Ozalj vlakom, za dvoje, i ručak, također za dvoje. Jedino što sam morala napraviti je spakirati ruksak, ručnik, badić, i napuniti mobitel. Idemo!

“Izlet za samo 40 kuna, ženo! A mi smo ga dobile besplatno! Ali bih i platila, jer je prepovoljno!”, kaže Lana. Složila sam se s njom. Naime, Rumobil je jedan novi zanimljivi projekt u organizaciji HŽ Putničkog prijevoza i grada Ozlja, koji se međusobno pomažu. Za 40 kuna povratne karte kreće se u 8 ujutro sa zagrebačkog Glavnog kolodvora prema Ozlju, uz presjedanje u Karlovcu. Za malo više od sat vremena vožnje se stigne do Ozlja, a ovu Rumobil ponudu možeš iskoristi još jednu subotu u kolovozu.

Sjele smo u vlak u Zagrebu, presjele u Karlovcu i stigle u Ozalj. Mogu li samo opisati ekipu iz vlaka? Moja pretpostavka je bila da će nam putno društvo biti isključivo roditelji s djecom, ali sam se prevarila. I osobe treće životne dobi u društvu unuka, i dvije grupe djevojaka naših godina, koje su nakon ludog provoda na Jadranu i grčkim otocima odlučile potražiti malo mira u Ozlju. Kada smo stigli na kolodvor, dočekala nas je gradonačelnica i navijestila kako je ovo tek početak razvitka turističke sezone u Ozlju, jer će već ljeto 2018. biti priča na novoj razini. U kojoj će i dalje bitnu ulogu imati lik i djelo jedne od najpoznatijih Ozaljčanki, Slave Raškaj, kao i Čarobnjak iz Ozlja, “čarobnjak velike mudrosti i dobra srca”.

Gradonačelnica nas je pozdravila i prepustila riječ vodiču koji se pokazao kao vrsni poznavatelj svog mjesta, okolice i povijesti Ozlja. Poveo nas je prema Etno parku Ozalj, koji je raj za klince, posebno zbog zanimljivih figura od slame. Krenuli smo do ribarske kuće, i pitoresknih kućica sa slamnatim krovovima. Pokrovi su se radili od slame da bi štitili od raznih nametnika, dodaje. Fun fact: Prozori na ovim kućicama su toliko mali jer se u feudalno doba plaćao porez na prozore i dimnjake! Ako si viša od metar i šezdeset pet, čuvaj glavu! Mojih 178 centimetara nije slavno prošlo koliko god sam se trudila. U 5 minuta sam se udarila šest puta, jer su vrata i krovne grede jako, jako niski…

Uputili smo prema starom gradu, u kojem se nalazi muzej (ulaznica se plaća 20 kuna, za studente i umirovljenike 15 kuna). U muzeju se mogu vidjeti grobovi – vrčevi koji su zapravo grobovi, prve igračke za djecu koje su bile posudice od keramike, te ozaljska čipka. Samo udane žene su nosile pokrivalo od čipke za glavi! Kad smo kod vjenčanja, prostor oko i ispod muzeja se može unajmiti za svadbu. A kakav se tek pogled pruža kada izađeš iz dvorca. Kupa u svom punom sjaju, i pogled na cijeli grad.

Nakon velike količine selfieja koje smo odradile na mostu i na vidikovcu muzeja, uputile smo se na malu pauzu. U jedan od tri mala lokala koja se nalaze tik uz cestu. Ledena kava sa šlagom i kuglicom sladoleda dođe samo 15 kn! Da nismo morale na ručak koji nas je čekao na kupalištu Kupe, sasvim sigurno bismo uzele još jednu. Dakle, kava s mlijekom je 6 kuna, kao i kuglica sladoleda! S nostalgijom smo se prisjetile vremena kada su takve cijene bile i u našem glavnom gradu, iako tada još nismo ni smjele piti kavu s mlijekom!

Ručak po vlastitom odabiru – riblji ili mesni meni, s tim da se moraš najaviti barem nekoliko sati ranije. Naglašavam, ručak je dio nagradne igre, i nije dio klasične ponude kafića “Dinamo”. Te plate su nam donijeli iz nekoliko kilometara udaljenog Malog Erjavca, iz restorana “Dinamo”. A cijene? Doista smo bile šokirane – mesna plata 60 kuna, pastrva 35 kn, dakle plata 70 kn, štrudle 10 kuna. (3. rujan rezerviraj za drugi po redu ŠtrudlaFest! Možda se ove godine obori prošlogodišnji Guinnessov rekord, kada je pripravljena najduža štrudla na svijetu, 1479.38 cm dugačka).

S hranom smo pretjerale u svakom slučaju jer je platu za dvije osobe jela svaka od nas (Oni to zovu jednom porcijom!) pa je bilo vrijeme da legnemo na travu pokraj Kupe. Ja sam toćala noge dok je Lana odmarala ispod drveća. Samo su se dječica kupala, iako je voda bila ugodne temperature. Vrijeme nije izgledalo obećavajuće, ali nas ipak nije ulovio jak pljusak. Nešto drugo nas je potjeralo s plaže. Mravi! Naime, alergična sam na mrave otkad znam za sebe. Lana je zaljučila da moramo naručiti rakiju i dezinficirati ubode, na što sam odmah pristala, pa smo sjele u slastičarnicu koja je ujedno i kafić i mesarski obrt. Još jedna zanimljiva činjenica je da ovdje svi rade sve. Tako je naš vodič i ravnatelj muzeja, dok je vlasnik jenog od kafić član turističke zajednice. I baš svi lokalci žele znati kako nam se sviđa Ozalj! Bilo je lijepo i mirno, ne brinite, nadamo se da će tako i ostati. Zeleno srce Hrvatske koje neće postati prekrcana turistička meka.

Zaključak: više nego povoljan jednodnevni izlet u prirodu nedaleko Zagreba je savršeni “weekend getaway”. I to za više skupina ljudi: roditelje s djecom (pogotovo zbog činjenice da klinci imaju besplatan prijevoz Rumobilom), zaposlene koji imaju stresan posao te žele pobjeći od svakodnevice bar na jedan dan, te mlade ljude koji s društvom žele provesti zabavan dan u prirodi razgledavajući, kupajući se i igrajući odbojku. I naravno, ribiče. Ali oni su sigurno sve već saznali o blagodatima ovog mjesta na Kupi.