S djedovim mastima žele osvojiti svijet: Priča iza tvrtke Azena

arhiva
Zbog ljubavi prema djedu odbojkaška reprezentativka Senna Ušić sportske je pobjede podredila vođenju tvrtke Azena
Vidi originalni članak

Skoro 40 godina unatrag Antun Azenović rekao je ocu da ne želi raditi na velikom obiteljskom imanju u Slavoniji. Više od toga zanimale su ga biljke. Otac se naljutio i odrekao se sina. Mnogo godina poslije pred Antunovom kućom u Velikoj Gorici u svako doba dana bio bi veliki red. Ljudi su čekali da kupe njegovu ljekovitu Azena kremu. Jedan starac prošao je mimo svih i ušao u dvorište. Ljudi su se ljutili, zaustavljali ga i slali ga da stane na kraj reda.

- Ne trebam kremu, idem svom sinu - rekao im je starac. Otac koji ga se davno odrekao došao se pomiriti. Njihovi su se odnosi promijenili nabolje, a s Antunovom je ljekovitom kremom počela priča o danas uspješnoj tvrtki Azena.

- Osim što je proučavao biljke, djed je bio impresioniran kineskom medicinom. Svoje kreme 70-ih je počeo prodavati na sajmovima, a ljubav prema travarstvu usadio je i nama, trećoj generaciji. Nakon djedove smrti mama je preuzela tvrtku, a sada mi. Djed ima 12 unuka i svi smo tu zaposleni - kaže Senna Ušić, koja zadnje dvije godine vodi tvrtku. Unuci su nastavili djedovu filozofiju, koju je gradio na 32 ljekovite biljke. Recepturu nadograđuju, no baza su i dalje neven i gavez. Senna je odbojkaška reprezentativka i kolegicama diljem svijeta preporučila je Azena mast za istegnuće zglobova, bolove u koljenu, za rane da brže zacijele. I sama je svako malo bila povrijeđena, trebalo joj je puno sportskih masaža pa su poznatu mast pretvorili u masažno ulje.

- Svi smo odrasli na djedovim proizvodima i svi koristimo sve. Ne pamtim kad sam ušla u parfumeriju i kupila, npr., kremu za lice. Kad sam igrala vani, pitali su me što to tako fino miriše. Odgovorila bih da je to naš autohtoni hrvatski proizvod. Tako su krenule narudžbe, a ja sam počela razmišljati da se posvetim razvoju tvrtke i odbojku stavim malo sa strane. Ova ljubav me ipak odvukla na drugu stranu. Cijela obitelj živi za naše proizvode te ih želimo plasirati i vani - priča Senna. Lani su izbacili ljetnu kolekciju, setove krema za sunčanje i poslije sunčanja, sprej protiv komaraca finog mirisa, koji su odmah postali pravi hit. Razvili su i balzam za usne, dodali okuse voća ili mentola i uspjeli. Postoje i proizvodi koje još nisu plasirali poput kreme za lice. Ona traži malo veća ulaganja, a Senna se nada da će za koju godinu i ta krema biti u ponudi. Prije toga kreću u osvajanje kineskog tržišta.

- Zadnje dvije godine igrala sam u Šangaju. Ponijela sam sa sobom naše proizvode jer me zanimalo kako će reagirati tržište koje ionako naginje alternativnoj medicini. Testirala sam mast i ulja na kolegicama iz kluba. Bile su oduševljene, pa su i fizioterapeuti počeli koristiti naša masažna ulja. Sad smo u razgovorima s distributerima. Pozitivno smo iznenađeni jer je proizvodnja prirodne kozmetike među prve tri rastuće industrije u svijetu. Svidjelo im se pakiranje, proizvod, pričali smo im o djedu i bilo im je zanimljivo slušati - kaže Senna.

Posao žele širiti postupno, a pritom ostati dosljedni sebi, raditi i dalje bez konzervansa. Za Azena kreme već znaju u Turskoj, Italiji, Kini. Senna je igrala u njihovim klubovima, dala kremu kolegici, ona mami ili susjedi i reklama se širila s usta na usta. Nekadašnje kolegice sad je žele zastupati u distribuciji. Prilagodili su se propisima EU, promijenili ambalažu i sad su, kaže, spremni na sljedeći korak. Njihovi proizvodi mogu se kupiti u ljekarnama i web shopu, a u planu je i obiteljski dućan.

- Puno smo uložili u eko pakiranja, certifikate, ali u skorijoj budućnosti želimo vlastitu trgovinu gdje bi bila cijela filozofija zdravog života - priča Senna, kojoj je najljepši dio posla proizvodnja. Uživa gledajući kako se sve ručno pakira, predivno je, priča, za vidjeti i omirisati. Proizvodnja je podsjeća na djetinjstvo, kad je gledala redove ispred djedove kuće, pomagala mu pakirati kremice, lijepila kutijice selotejpom, vodila evidenciju koliko ih je prodao. Primao je na tisuće pisma zahvale, a njegove masti koristila je i Janica Kostelić.

- Djed je bio osnivač odbojkaškoga kluba u Velikoj Gorici. Janica je imala povrijeđeno koljeno i ponudio joj je svoju mast. Svidjela joj se, no kako ne voli miris lavande, tražila je da se Azena mast napravi s ružmarinom. I radio je kremu samo za Janicu - kaže Senna. Još ne zna reći je li gotovo s njezinom odbojkaškom karijerom, ali veseli je da obitelj stoji uz nju što god odlučila.

- Jako su ponosni na moje sportske uspjehe, ali još više se ponose djedovinom, time da smo zajedno odlučili nastaviti djedovim putem. Sretni su što mi, unuci, djedovu priču želimo podijeliti sa svijetom. Bez njihove potpore ne bi išlo - ističe.

Posjeti Miss7.24sata.hr