Restorani je vole, korisnici je obožavaju: Crumbs je aplikacija na kojoj se hrana kupuje po najmanje 50% nižim cijenama
- U Hrvatskoj se godišnje baci više od 286.000 tona hrane, a čak 40% toga je hrana koja je potpuno ispravna i jestiva, što predstavlja i ekološki i ekonomski problem
- Kao odgovor na poražavajuće brojke, nastala je besplatna aplikacija Crumbs koja povezuje restorane, pekare i trgovine s korisnicima nudeći im višak hrane u obliku paketa iznenađenja s najmanje 50% popusta
- Aplikacija smanjuje otpad, štedi novac korisnicima, donosi zaradu ugostiteljima i daje drugu priliku obrocima koji zaslužuju završiti na tanjuru – a ne u smeću
U vremenu kada cijene hrane, kako u restoranima, tako i u trgovinama, rastu do te mjere da nas više čak ni imućni turisti ne smatraju povoljnom destinacijom, malo je reći da podatak da u se Hrvatskoj godišnje baci više od 286.000 tona hrane, djeluje poražavajuće. Za one kojima se ne da računati, to znači da u smeću završi u prosjeku 71 kilogram hrane po stanovniku.
Ono što od spomenute brojke užasava još i više je to što je gotovo 40% bačene hrane jestivo te je komotno moglo završiti na nečijem stolu umjesto u otpadu, a upravo kako bi se odgovorilo na ovaj ozbiljan ekološki i ekonomski problem, u Hrvatskoj je zaživjela aplikacija Crumbs - inovativna platforma koja spaja gladne korisnike i mjesta s viškom hrane.
Aplikacija Crumbs, koju je pokrenuo poduzetnik Antonio Matušan, funkcionira na vrlo jednostavnom principu. Restorani, pekare, trgovine i brojni drugi ugostiteljski objekti na kraju dana putem aplikacije nude neprodanu hranu u obliku 'paketa iznenađenja', a korisnici mogu pretražiti dostupne ponude u svojoj blizini i kupiti savršeno ispravnu i ukusnu hranu uz popuste od najmanje 50%.
Sadržaj paketa nije u potpunosti poznat jer ni sami objekti ne znaju što će im od hrane ostati na kraju dana, no korisnici mogu biti sigurni da kupuju namirnice unutar roka trajanja uz popuste koji se kreću od 50 do 70%. Cilj je smanjiti otpad od hrane i povezati korisnike sa svima koji tu hranu prodaju, što na više razina pridonosi održivijem društvu.
Aplikacija je za korisnike besplatna i samo u Zagrebu trenutno broji pedesetak prodajnih lokacija , s tim da ponuda neprestano raste, a pokazala se kao iznimno korisna kako za one koji hranu kupuju, tako i za one koji je prodaju. Naime, osim što ne moraju bacati hranu, ugostitelji na ovaj način ostvaruju dodatan prihod i proširuju bazu svojih kupaca, a u budućnosti se planira i uvođenje dostave.
Jedan od restorana koji su prepoznali vrijednost ove inicijative je i zagrebački Pithos, poznat po toplim domaćim obrocima i ugodnoj atmosferi. Pithos nudi jela 'na žlicu' koja neodoljivo podsjećaju na bakinu kuhinju, od vinskog gulaša i sarme do raznih variva, paprikaša i kreativnih dnevnih ponuda, a zahvaljujući suradnji s Crumbsom, ova ukusna i svježe pripremljena jela, koja bi inače na kraju radnog dana završila u otpadu, sada dobivaju drugu priliku i nude se korisnicima aplikacije po 50% nižoj cijeni.
Inicijativa poput Crumbsa pokazuje da rješenja za velike probleme često leže u pametnim i praktičnim idejama. Svaki spašeni obrok korak je prema održivijoj budućnosti, a istovremeno predstavlja i značajnu uštedu za kućni budžet. Jer, uz to što je dobra hrana preukusna da bi se bacala, naši će nam novčanici, kao i planet, biti itekako zahvalni.