Počinje 31. Tjedan suvremenog plesa
Festival će otvoriti Studio za suvremeni ples s premijerom predstave Pokret-ač u kojoj se koreografkinja Aleksandra Janeva Imfeld bavi propitivanjem originalnosti, kopiranjem i vlasništvom nad idejama, nakon čega slijedi koncert mlade perspektivne glazbene skupine Mind Itches na krovu Zagrebačkog plesnog centra. Večer će završiti s humorom ispunjenom solo predstavom mađarskog autora Milána Újvária: From the Waltz to the Mambo, višestrukom nagrađivanom koreografijom u produkciji austrijskog Radioballeta.
U Hrvatskom narodnom kazalištu bit će prikazani radovi triju velikih, svjetski afirmiranih plesnih kompanija – Ultima Vez, Candoco i Batsheva. Pioniri u mijenjanju percepcije te nametanju pravila ravnopravnosti osoba sa i bez invaliditeta, integrirana plesna kompanija Candoco gostuje s predstavama Set and Reset / Reset, novim uprizorenjem legendarne predstave Set & Reset Trishe Brown postavljene još davne 1983. godine te Notturnino, humorističnom i poetskom predstavom inspiriranom dokumentarcem “Toskin poljubac” o umirovljenim opernim pjevačima, koreografa Thomasa Hauerta. Izraelski Batsheva Dance Ensemble dolaze s predstavom MAX u kojoj koreograf Ohad Naharin spajajući pokret i glazbu koji se uzajamno nadopunjavaju, prikazuje vlastiti alter ego u Maxim Warratu, međunarodno afirmiranom glazbeniku.
Jedno od najutjecajnijih imena u suvremenom plesu, belgijska kompanija Ultima Vez, i koreograf Wim Vandekeybuys dolaze s novom postavom predstave What the Body Does Not Remember. Inače, ova predstava napravljena je davne 1987. godine kada je fascinirala svijet i bila nagrađena prestižnom nagradom Bessie Awards te postala jedna od legendarnih radova koje su ključne za oblikovanje povijesti suvremenog plesa. Predstava je na svjetskoj turneji od prošle godine. Iranac Hooman Sharifi koji radi i živi u Norveškoj, sa svojom Impure Company predstavit će se s najnovijom produkcijom On the Way to Order u kojoj istovremeno razmatra teme samožrtvovanja, žalovanja i ljubavi.
Upoznat ćemo rad mladog španjolskog koreografa Sharona Fridmana, koji proteklih godina plijeni pažnju svjetske javnosti, a dolazi u Zagreb s dvije izvedbe - Hasta dónde…? koja je 20-minutni izvadak iz produkcije Al menos dos caras te Caída Libre (Slobodan pad), predstavom kroz koju istražuje osnovnu karakteristiku ljudske naravi - preživljavanje. Kompanija će održati i kreativnu plesnu radionicu Prema slobodnom padu nakon koje će odabrati dio plesača koji će sudjelovati u izvedbi u Zagrebu.
Pedro Pauwels iz Francuske, bivši prvak baleta Pariške opere, koji se vratio plesu nakon što je dva mjeseca proveo u induciranoj komi, dolazi s predstavom Sors. U Zagreb se ponovo vraća Billy Cowie, renomirani škotski umjetnik, koji u izvedbi Art of Movement / Dark Rain sa svojim plesnim minijaturama spaja ples i 3D tehnologiju. Nadalje, festival u suradnji s Queer Zagreb dovodi nizozemske koreografe: Mor Shanija koji će izvesti Love-ism, inspiriranu knjigom Ericha Fromma „Umijeće ljubavi“, te Jana Martensa s predstavama The Dog Days Are Over, Ode to the Attempt te Sweat Baby Sweat.
Ove godine, Tjedan suvremenog plesa je domaćin dva EU projekta – Beyond Front@: Bridging New Territories te Unlimited Access. U sklopu projekta Beyond Front@ predstavit će se plesač koreograf Jonah Boaker u okviru sada već tradicionalnog programa Dance Communication Lab (DCL), s prezentacijom djela Other Myths / The Rebel (and other myths) koja je realizirana kroz međunarodnu suradnju pet plesača iz Hrvatske, Mađarske, Austrije, Slovenije i Velike Britanije. Između ostaloga, nastupit će i austrijska umjetnica Claire Granier u koreografiji Georg Blaschkea, uz poznatog bubnjara Niki Dolpa, a mađarski Radioballet će osim spomenutog sola From the Waltz to the Mambo nastupiti i s duetom The Nature of Love. U okviru ovog projekta održat će se i okrugli stol o međunarodnoj suradnji te europskim projektima.
Unlimited Access je još jedan EU projekt u kojem sudjeluje Hrvatski institut za pokret i ples, a koji promiče ravnopravnost osoba s invaliditetom u plesnoj umjetnosti. Na festivalu će se kroz predstave Candoca i radionicu koju će oni voditi, predstave hrvatskog integriranog kolektiva IMRC te Pedra Pauwelsa, te okrugli stol i razgovor u Zagrebu i u Rijeci na temu inkluzije u plesnoj umjetnosti osvrnuti na važnost senzibiliziranja javnosti i poticanja ravnopravnosti osoba s invaliditetom u umjetnosti. Upravo će spomenuti Integrirani kolektiv za istraživanje pokreta – IMRC iz Zagreba imati premijeru predstave Magnolija (ili prkos) & From body to body u Zagrebu i u Rijeci, kao i Zagrebački plesni ansambl koji će premijerno izvesti Rekvijem for Z. u koreografiji Snježane Abramović Milković te progovoriti o prolaznosti na sceni i van nje.
U prvom dijelu festivala koji je posvećen Hrvatskoj koreografskoj platformi predstavit će se autori; Marjana Krajač s KOREOGRAFSKOM FANTAZIJOM BR. 1 koja će se izvoditi na krovu ZPC-a, Melita Spahić Bezjak iz Karlovca s predstavom -110 = QUARTET of two, te riječki TRAFIK s izvedbom 15 minuta Trafika/slave koji će na festivalu proslaviti 15 godina postojanja. Također ćemo imati prilike pogledati novu verziju popularne produkcije Love Will Tear Us Apart, kao i novu produkciju skupine de Facto u suradnji s njemačkom autoricom Isabelle Schad. Novi mladi autori koji će nastupiti na festivalu su: Matea Bilosnić s izvedbom This is you?, Rina Kotur & Ivana Vratarić s deKODerom, Andrea Solomun & Ema Janković s predstavom Prison of Decision te riječki duet Ivana i Marko Kalc, s predstavom Braća Kalc – kamo sve to vodi?
Riječka publika će od 2. lipnja, osim spomenutog IMRC - Integriranog kolektiva za istraživanje pokreta, imati priliku pogledati hit predstave prošle sezone Zagrebačkog plesnog centra – Đubrad prokleta! studija Tras u suradnji s Natalijom Manojlović, Love Will Tear Us Apart deFacta, Masa dance company s predstavom „Ti“ te Hermafroditi duše Žaka Valente.
Uz raznovrsni izvođački program, festival nudi i bogati popratni program, poput radionica koje su otvorene građanima kao i profesionalnim plesačima: Love-ism koju će voditi Mor Shani, integrirane plesne radionice koju će voditi Candoco te radionice Sharona Fridmana. Sudjelovanjem u radionicama Sharona Fridmana i Mor Shanija, građani stiču priliku nastupiti u djelima ovih autora! Tijekom drugog dijela festivala, građani će imati prilike plesati u plesnjacima koji će biti organizirani u vrtu Zagrebačkog plesnog centra i ispred Muzeja suvremene umjetnosti u predvečernje sate, te će biti organizirane radionice tanga, salse i hip-hopa. Nadalje, održat će se kritički parkour pod nazivom Vole li mediji ples? koji će voditi Katja Šimunić te koncerti na otvaranju i zatvaranju festivala.
U galeriji detaljnije pogledajte fotografije...