Marijeta Duvnjak, vlasnica beauty brenda Noelle: "Kroz Noelle poručujemo da treba slaviti različitosti, a ne skrivati ih"

Franjo Matković, Senja Vild
Vidi originalni članak
  • U našoj rubrici '15 minuta sa...' razgovaramo s uspješnim, zanimljivim i inspirativnim ženama
  • Marijeta Duvnjak, poduzetnica koja stoji iza poznatog beauty brenda Noelle, kroz koji ljude potiče da slave vlastitu autentičnost, naša je nova sugovornica
  • U razgovoru za miss7, Marijeta nam je otkrila kako je krenuo njen poduzetnički put, što misli o utjecaju beauty industrije, ali i koje bi još planove u budućnosti željela ostvariti

Individualnost, poticanje autentičnosti i različitosti te druge kvalitetne vrijednosti ono su na čemu je Marijeta Duvnjak sagradila beauty brend Noelle, poznat po kvalitetnim makeup četkicama, kao i drugi brendovi iza kojih stoji, KAIAA i Kind Kind. S Marijetom smo razgovarali o njenoj želji za poticanjem tih vrijednosti u društvu kroz svoje brendove, kako je uopće započela njena poduzetnička karijera, o principima ekološke održivosti, te osobnim modnim i beauty interesima koji čine njenu svakodnevnu rutinu!

Najnovija kampanja brenda Noelle, 'Snaga je u bojama' potiče autentičnost i individualnost te pronalaženje istinske ljepote. Na koji ste način odlučili povezati izražavanje kroz boje s ekspresijom ljudskih osjećaja?

- Nova kampanja 'Snaga je u bojama' je nastavak naše misije poticanja autentičnosti. Boje u ovom kontekstu imaju doslovnu i metaforičku ulogu. Biti svoj u današnjem svijetu nije lako, iako slušamo o tome više nego ikad, ali je također više nego ikad sveprisutno nametanje nerealnih standarda ljepote. Sama definicija ljepote je dobila svoju izobličenu formu u kojoj je ista gledana samo kroz fizički oblik. Mi u Noellu vjerujemo da svaki pojedinac u sebi nosi upravo ono što ga čini drugačijim i posebnim te želimo svojim kampanjama poticati ljude da to izraze.

Boja u našoj kampanji predstavlja sve različitosti koje možete zamisliti, ali i one na koje možda nismo navikli zbog kulture u kojoj smo odrasli. Sloboda izražavanja se odnosi i na naše vlastite izbore. Kada danas vidimo naslovnice i zbog čega su sve ljudi primorani voditi život koji im se nameće, želimo još više svojim malim, ali istodobno jakim glasom, širiti poruku slavljenja različitosti, a ne skrivanja istog zbog nedostatka slobode u društvu kojem se pojedinac nalazi.

Kako je došlo do stvaranja brenda Noelle, kako je pokrenuta cijela priča i zašto ste odabrali baš četkice za šminku i druge dodatke?

- Noelle je nastao iz ljubavi prema stvaranju. Kistovi su za nas alat u ruci umjetnika, a mi svakodnevno izražavanje kroz makeup smatramo umjetnošću. Društvene mreže su omogućile uvidjeti koliko je upravo te umjetnosti danas prisutno u svijetu. U trenutku kada je Noelle stvaran, makeup kistovi su bili u samom začetku 'svoje slave', svi znamo da je do unazad nekoliko godina najprisutniji način nanošenja makeupa bio onaj prstima. Vidjeli smo nedostatak ponude u toj kategoriji, pogotovo vizualno drugačijih, kvalitetnih i cjenovno pristupačnih proizvoda. Tako je krenula priča o razvoju pastelnog candylanda. Želja nam je bila izgraditi brend koji osim kvalitetom i vizualnim identitetom, priča priču vrijednosti koje mi u Noellu zastupamo.

I prije brenda Noelle, bili uključeni u modnu industriju brendom MARA D. Kako ste se odlučili upustiti u poduzetničke vode i zašto ste odabrali modu, dizajnirajući cipele i torbe?

- Kao i u pitanju prije, moram se vratiti na stvaranje. U mom slučaju je nebitna kategorija, ja sam najsretnija kad stvaram nešto novo, jesu li to cipele, kistovi, knjiga ili slika koju ću naslikati, taj dio mog identiteta mi je najvažniji i ja sam najsretnija kad je on u pogonu. Oduvijek sam znala da će doći trenutak kad ću se prepustiti riziku poduzetništva te kad sam osjetila da me sigurnost korporacije polako odvlači od te želje, donijela sam odluku pokrenuti MARA D. I tada sam najviše uživala u djelu stvaranja, puno manje u administraciji. Uspjeh Noella je od mene zahtijevao potpunu posvećenost te sam iz tog razloga morala donijeti još jednu odluku i usmjeriti svoj fokus. Iz današnjih cipela mislim da je odluka bila dobra, ali to ne znači da ne postoji mogućnost da vas ponovno iznenadim nečim u modnoj industriji.

Čine li moda i ljepota i velik dio vašeg privatnog života? U kojoj sferi se više snalazite i više uživate, ako možete izabrati?

- Rekla bih da je umjetnost najveći dio mog privatnog života, samim time su tu i moda i ljepota kao dvije umjetničke kategorije. Volim pratiti modne piste, ali i ljude na ulici kako vješto kombiniraju i slažu različite elemente u stvaranju vlastitog modnog izričaja. Iz nečijeg makeupa i stylinga možemo jako puno saznati o osobi, to je poput nekog malog uvoda u nečiju priču. Osobno volim funkcionalnu modu, želim istovremeno uživati u udobnosti odjeće koju nosim, kao i u njenim krojevima, uzorcima i sl. Kad je makeup u pitanju, tu sam veliki minimalist i baš zato sam zahvalna na svojim kistovima koji tu odrade najveći posao. Svaki makeup uvijek bolje izgleda nanešen kistom pa čak i onaj bazični.

Koji su Vam omiljeni beauty, a koji modni brendovi i uzori?

- Kada je u pitanju beauty, tu zaista volim isprobavati nove stvari. Jako su mi bitni sastojci proizvoda koje nanosim i to mi je veći prioritet u odnosu na recimo pigment rumenila ili prekrivanje pudera. Srećom, puno je brendova koji su uspjeli pokriti oboje. Koristim proizvode od clean linija privatne marke do premium beauty brendova kao što je YSL. Davno sam naučila da cijena nije pokazatelj kvalitete. Kada je u pitanju moda, preferiram brendove iz regije zbog kvalitete izrade, krojeva, materijala koje koriste, a ponajviše dizajna koji mi je drag. Istaknula bih Klisab, Mom's pants, My Choice, Bataković, Bleyzer live i Lunilou.

Nemam uzore u određenom brendu, ali najveći uzor su mi pojedinci koji se ostvare u vlastitoj autentičnosti, nema ništa ljepše ili inspirativnije od toga.

Što najviše volite koristiti od beauty proizvoda, od čega se sastoji vaša beauty rutina?

- Zdravlje kože mi je na prvom mjestu, nastojim učiti o svom lifestyelu iz onog što mi koža pokazuje. Nekad je on bolji, a nekad mi pokazuje da trebam nešto mijenjati. Temeljito čišćenje kože ujutro i navečer je baza koju nikad ne preskačem, zatim nanosim serume poput hijaluronskih, vitamina C ili niacinamida te završno kremu i odnedavno, zahvaljujući borama smijalicama koje jako volim koristim i okoločnu kremu za dodatnu hidrataciju. Makeup je vrlo jednostavan - mineralni puder, maskara i malo rumenila. Trenutno najviše koristim hrvatski brend Gesha, a od stranih Paula's Choice.

Dobrota, individualnost i autentičnost neke su od temeljnih vrijednosti na kojima ste izgradili svoje brendove te koje želite širiti i prenijeti drugima. Zašto su vam baš one važne?

- Vjerujem da su nam one svima važne, samo neki od nas imamo tu privilegiju, a i odgovornost platforme koju gradimo, da to glasnije ističemo. Mislim da je dovoljno da otvorimo bilo koji medij danas i odgovor na postavljeno pitanje će biti nametnut. Iako je svijet povijesno trenutno najsigurniji ikada, još uvijek vidimo da izostanak temeljnih ljudskih vrijednosti donosi najgore scenarije. Ali čak ne moramo gledati globalno, dovoljno je da vidimo npr. strašan porast bullyinga i nepoštivanje tuđe individualnosti u vlastitoj sredini. Svatko od nas ima neku svoju priču koja ima pravo ostati neispričana, zato vjerujem da svatko od nas može staviti potrebu za osudom sa strane i pristupati svakom ljudskom biću s poštovanjem.

Odakle potječe ljubav prema prirodnim proizvodima kakva su vaša ulja i ekološkoj osviještenosti i održivosti, principima na kojima se temelje vaši brendovi?

- Odrasla sam u obitelji poljoprivrednika, dobro poznajem što je proces kojim iz sjemena nastane plod i imam veliko poštovanje prema tome. S bakom sam puno naučila o biljkama i ta ljubav je prenesena na mene. Kada je u pitanju održivost, nastojim zastupati sva tri stupa održivosti - okolišni, društveni i ekonomski. Organska i 100% čista eterična ulja Kaiaa primjerice utječu na smanjenu potrošnju proizvoda za čišćenje, kroz Kaiaa brend potičemo ljude da rade vlastite proizvode te da svoj dom očiste od teških kemikalija u sredstvima za čišćenje ili onima za osvježavanje zraka. Napravili smo višekratne vrećice koje osim što su kvalitetne imaju i zanimljiv dizajn, trenutno radimo na razvoju dodatnih proizvoda takve vrste kako bi olakšali kupcima te male, ali bitne promjene za bolje sutra.

Noelle je najglasniji u društvenom segmentu održivosti kao što sam već spomenula ranije, ali sa svim brendovima nastojimo poštivati i ekonomski dio te tako radimo sa manjim maržama nego je industrijski standard kako bismo omogućili prihvatljivu krajnju cijenu na polici. Trenutno radimo i veliki zaokret u Noellu po pitanju drva koje koristimo za kistove, recikliranog aluminija i skorašnjeg kartonskog pakiranja. Naše četke za kosu koje su također jedan od naših najprodavanijih proizvoda, su rađene od kukuruznog škroba. No, najbitnije od svega za održivost je imati kvalitetan proizvod kako bi životni ciklus proizvoda bio što duži.

Smatrate li da beauty industrija, ali i virtualna stvarnost tj. društvene mreže nameću nerealne standarde ljepote, posebno za mlade ljude i na koji način svojim proizvodima želite svima poslati poruku da se dobro osjećaju u svojoj koži?

- Apsolutno. Ne samo da ti standardi nisu realni, nego potiču potpuni izostanak individualnosti. Ja osobno ne vidim ljepotu u tome da svi izgledamo jednako. Sve naše kampanje progovaraju upravo o tome, iako moram priznati da to nije lak posao. Društvene mreže su ostavile veliki trag na novim generacijama i moram priznati da me čini jako tužnom gledati mlade ljude koliko nesvjesno koračaju standardima koje im industrija i mediji nameću.

Kao majka djevojčice sam itekako svjesna kakav me posao čeka i da će zahtijevati puno ljubavi i prisutnosti kako bi ona mogla izgraditi sigurnost u sebe te bila u stanju jednog dana oduprijeti se tom nametanju nerealnih životnih standarda.

Kako se opuštate u slobodno vrijeme? Čemu najviše volite posvetiti svoju energiju kad za to imate priliku?

- Kretanje, bilo kakva sportska aktivnost je uvijek dobrodošla, s obzirom da mi je posao sjedeći. Osim toga, volim čitati, slikati i pisati. U tome se uvijek rode dobre ideje, nekad dok pišem, a nekad dok se penjem po obližnjim planinama.

Koji su neki od Vaših osobnih planova ili snova koje biste još voljeli ostvariti?

- Cilj je dovesti sve brendove do razine maksimalne održivosti koja je za nas moguća. To je veliki posao, ali svaka pozitivna promjena je dobrodošla. Također, cilj je odmoriti se od tri pandemijske godine koje su bile vrlo teške za nas, ova je donijela puno lijepih stvari, rastemo više od 100% u odnosu na prošlu godinu i želimo taj rast učiniti održivim. A ono što mene najviše od svega veseli je to što trenutno radimo na novim proizvodima u kategorijama u kojima smo prisutni, ali i u nekim potpuno novim. Ono što sa sigurnošću mogu reći, našim kupcima nikad neće biti dosadno s nama.

Life&style SUN U ispričala nam je sve o putu od folklora do alt electro popa i trećeg albuma koji najavljuje pjesma 'Disaster'

Posjeti Miss7.24sata.hr