Kontroverzni fotograf u očima Juergena Tellera
Studio Juergena Tellera smješten je u tihoj ulici u Kensingtonu, zapadnom dijelu Londona - u ove prostorije uselio se prije osam mjeseci, nakon skoro dvije godine intenzivnih renovacija. Prostor, pun betonskih uzvisina, skrivenih vrtova japanskog stila, skladišta s kontroliranom temperaturom i golemih staklenih zidova pravi je svjedok Tellerova uspjeha. “Louis Vuitton je ovo sve platio”, kroz smijeh će fotograf, no doista je u pravu: kampanje, editorijali i knjige koje je snimio za francusku modnu kuću doista su doprinijeli njegovu statusu.
Teller je u London stigao 1986. kao 19-godišnji student u bijegu od vojne obveze, a njegove fotografije u prošlih 30 godina postale su neke od najprepoznatljivijih u modnom svijetu. Njegova čar krije se u mogućnosti transformacije: jednako dobro snima oglase za luksuzne brendove, portrete slavnih i umjetničke projekte u bavarskim šumama oko svog doma. Puni jumbo plakate, modne časopise i galerije jednakom količinom, no što god snimao, uspijeva ostaviti svoj prepoznatljivi pečat. “Moje fotografije mogu samo ja snimiti”, često tvrdi. No njegov zadnji projekt začudo se ne tiče njegova rada nego onoga kolege - Roberta Mapplethorpea, Amerikanca koji je preminuo od posljedica side krajem ‘80-ih. Mapplethorpeova kratka karijera također je bila usmjerena na modu, portrete i umjetnost, a danas se smatra jednim od najutjecajnijih fotografa 20. st.: njegov rad “Flag” (1987.) nedavno je prodan za skoro pola milijuna dolara. Ova dva umjetnika ujedinila su se na izložbi “Teller on Mapplethorpe” čiji je kustos upravo njemački fotograf, koji je na poziv galeristice Alison Jacques odlučio iz opusa kolege izdvojiti po njemu najznačajnije fotografije.