Kičasti interijeri? Može, ove sezone sve prolazi!
Zlatne slavine, mramor na podu, zidu. Fotelje od baršuna, krzneni jastuci, voluminozne fotelje zaobljenih linija, animal print, zlato, srebro, ružičasto, boja cigle, tirkizno, zeleno, velur, baršun, krzno... Zvuči li vam to kao teški kič? Iskreno, nama da, i to jako, ali svejedno, moramo priznati poraz i reći da je sve to trenutačno jako veliki trend te da se ti kvazibarokni, pompozni, baršunasti interijeri jako “furaju” u svijetu trendova i dizajna. Iskreno, ne znamo ni sami kako je to krenulo, ali po društvenim mrežama i lifestyle magazinima upravo ovakvi interijeri najčešće se pojavljuju u rubrikama trend te da su trgovinama zavladale zlatne figurice, ornamenti, vitice, volani, bogate teksture, sjajni predmeti...
Baršun i velur apsolutni su predvodnici toga novoga valnog trenda s kraja 2016. koji svoje korijene traži u bogatim i raskošnim palačama talijanskih i francuskih vila iz razdoblja renesanse, ponekad baroka, pa i rokokoa. Trend raskošnih interijera na granici ili iznad granice kiča najizraženiji je u spavaćim sobama i dnevnim boravcima, ali izražen je i tamo gdje bismo ga puno manje očekivali - na primjer, kupaonici.
- Donedavno su se tražile samo najobičnije bijele ili tamne keramičke pločice izrazito velikih i jako malih formata, a sada se jako traži imitacija mramora, što je donedavno bilo potpuno nezamislivo. Slično je s pločicama s izrazito ornamentiranim uzorcima, takozvanim cosmati stil pločicama. Takve ornamentirane pločice godinama se uopće nisu tražile, a sada ih arhitekti traže posebice za uređenje kafića i restorana, lobija hotela jer su vrlo efektna dekoracija koja izuzetno lako transformira prostor - ispričala na nam je vlasnica jednog uglednog salona namještaja, otkrivši nam da su ljudi kod odabira za svoje domove ipak puno suzdržaniji i odmjereniji.
Ljudi će rijetko za svoju kuhinju ili kupaonicu kupiti neke jako ekstravagantne pločice jer ipak drže se pretpostavke da će to brzo izaći iz mode, a oni ne misle svake dvije godine u kompletnu renovaciju. Tako da mogu reći da smo jako malo prodali pločica u obliku heksagona, koje su također izniman trend. Slična stvar je sa zlatnim slavinama. Imamo ih u ponudi, ljudi se raspituju, ali malo tko ih kupuje, objasnila je.
Sličan princip vlada i u drugim salonima namještaja, u kojima se većinom kupuje namještaj jednostavnijih linija, materijala, tekstura, ali to pravilo ne vrijedi kada su detalji u pitanju.
Kod detalja i dekoracija općenito rijetko kada vlada pravilo “manje je više”, a to se posebno odnosi na sezonske dekoracije s kojim ljudi uistinu znaju pretjerati.
Naša vječna preporuka je - nemojte pretjerivati s različitim bojama, materijalima, teksturama i stilovima. Ako miješate detalje različitih oblika i stilova, gledajte da su tonaliteti i materijali slični. Taj princip sličnosti i zrno različitosti zgodno je pravilo kod dekoriranja interijera, a mi vam predstavljamo 30-ak predmeta na granici kiča ili iznad nje s kojima je lako zaploviti u carstvo kiča.